zwaar openen van de deuren van binnenuit
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 25 maart 2009 04:17 PM

ik ben al druk bezig geweest met vulplaatjes en het afstellen van de slotvangers en de bedieningsstangetjes.
Toch willen de deuren regelmatig haast niet open van binnenuit. Ronduit irriterend als je gasten in je auto hebt. vaak gaan ze echter redelijk makkelijk open , de volgende keer is maar weer afwachten. heeft iemand een tip voor me? vergeet ik iets cruciaals? moet er ergens iets gesmeerd worden? Confused

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25622
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 maart 2009 04:36 PM
  [ # 1 ]

plastic of metalen binnengrepen?

Veertjes in de slotvangers goed gesmeerd?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 25 maart 2009 05:05 PM
  [ # 2 ]

Even de binnenbekleding eraf, en dan het slot flink inspuiten met WD40, terwijl je herhaaldelijk het slot bedient met de binnenhandgreep. Werkt als een tierelier!

Profiel  
 
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 25 maart 2009 06:24 PM
  [ # 3 ]

wat ik merk is dat heel erg bepalend is of je binnendeurhandgrepen op de goede plek zitten. Ik moet ze redelijk ver naar voren duwen en daar goed fixeren anders heb ik hetzelfde probleem.

Wat jij beschrijft zou hierdoor veroorzaakt kunnen worden. Elke keer kracht zetten op de lip of de deur dicht laten vallen zorgt ervoor dat de handel een tikkie naar achteren schuift. Kijk eens of het goed vastzetten van de binnengreep helpt.

grtz

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 25 maart 2009 08:43 PM
  [ # 4 ]

metalen grepen met plastic lipjes Surprised
de grepen kunnen een beetje heen en weer bewegen. hoe heb je ze gefixeerd?

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 25 maart 2009 09:45 PM
  [ # 5 ]

door een veerring aan de achterkant (je weet wel het boutdeel in de deur) te plaatsen. Wel uitkijken, het schroefdraad van de handgreep is zo rot als je de zaak te hard aandraait, ongelofelijk gepiel om het dan weer los te krijgen. (jaja eigen ervaring(’:oops:’))

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 27 maart 2009 12:26 AM
  [ # 6 ]

Ik heb de ruiten naar beneden gedraaid en rijkelijk een bus WD 40 leegespoten aan de binnenkant vd deur richting deurmechaniek onder het motto ; baadt het niet dan schaadt het ook niet. en ook gelijk maar de deurvangers en veertjes meegenomen. lijkt vooralsnog te helpen , deuren gaan beduidend lichter open nu. hopenlijk blijft dat zo vorlopig.
Ik had geen zin om weer die binnenpanelen eraf te halen. Moet binnenkort zowiezo nog een keer want ik wil de kromme hardboardplaten
gaan vervangen. Iemand hier een betere ,vochtbestendige oplossing voor gevonden?

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 27 maart 2009 01:27 AM
  [ # 7 ]

waterbestendige hardboardplaten gebruiken en sowieso de gaten in de portieren met de bekende plasticjes afplakken, dat scheelt echt de helft!

grtz

rob

Profiel  
 
f.rockefeller
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 376
Geregistreerd: 14-12-2006

Gepost: 27 maart 2009 01:37 AM
  [ # 8 ]

kunstofplaat(lexaan,of zo) is ook heel fijn, hoef je nl.ook niet meer met die plastic voor de deurgaten te worstelen als er weer eens iets moet gebeuren in de deur.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook