33 van de 41
« Eerste  < Vorige 31 32 33 34 35 Volgende >  Laatste »
   
Timo’s BX 16 TGi Progress
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 21 maart 2009 09:22 PM
  [ # 481 ]

Het zal wel aan mij liggen, maar hoe krijg je zo’n ding los? Shocked Stekker eruit lukt nog wel. Laughing Maar verder krijg ik er geen beweging in.. Rolling Eyes

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 21 maart 2009 09:26 PM
  [ # 482 ]

Volgens mij linksom draaien en dan zit hij daar met een klein uitsteeksel vast. Moeilijk uit te leggen. Zit net zoiets als hoe je stadslichtjes vast zitten in je koplamp Wink  Volgens mij zit het zo ongeveer.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 21 maart 2009 09:27 PM
  [ # 483 ]

Aaah! Bedankt! Cool  Dan probeer ik het morgen weer even.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 24 maart 2009 09:32 PM
  [ # 484 ]

Ik wilde morgen naar het raammechanisme kijken van de bestuurderskant, omdat als ik die helemaal omlaag doe, dan blijft die 2 cm boven de deur uitsteken. Lager wil die niet. Dit zit niet zo lekker met je arm buiten de auto. Laughing

Maar nu vroeg ik mij af, zit er misschien verschil tussen de voorste en achterste raammechanismen? Dat ik misschien die van achter voor heb gedaan? Ik heb met het inbouwen namelijk alleen maar naar de kant gekeken, omdat er naar mijn weten geen verschil zat tussen voor en achter. Maar misschien dus toch?

En wat zou het anders kunnen zijn? Bij het inbouwen paste bij de bestuurderskant de tandwielen van de raammotor niet direct op de tandwielen van het mechanisme. Toeb heb ik met de schakelaar de tandwielen van de raammotor iets naar beneden gedaan, totdat die wel pastte. Kan het nu soms zijn dat die te ver naar beneden gezet is tijdens het inbouwen, dat die hem niet helemaal meer naar beneden krijgt? Of mag dit niet uitmaken?


Verder werkt opeens het klokje op m’n dasboard niet meer zoals het hoort. Normaal was het eerst altijd zo:

- Als de motor uit staat, brandt het klokje heel zachtjes.
- Als de motor aan staat, brandt het klokje fel en goed leesbaar
- Als met draaiende motor de verlichting aangezet werdt, ging het klokje iets zachter branden (Nachtstand?).

Maar nu blijft het klokje alleen maar op het standje ‘motor uit’ staan. Kortom, niet leesbaar en zacht brandend, ongeacht of de motor nou aan of uit staat etc. Klokje aan het overlijden, of ergens een schakelingetje kaduuk? Confused:

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 24 maart 2009 09:42 PM
  [ # 485 ]

Het 1,2w lampje stuk achter het klokje?

Bij m’n digit blijft ook het raam 1a2cm dicht staan, maja ik ga er niet naar kijken Smile  Doet alleen dar raam dat? en hoe was het voorheen?

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 24 maart 2009 09:43 PM
  [ # 486 ]

Toen ik nog moest slingeren, ging het raam helemaal naar beneden. Wink

Ik ga het lampje eens checken! Er zitten dus meerdere lampjes achter dat klokje begrijp ik?

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
robinrossie
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 851
Geregistreerd: 03-11-2007

Gepost: 24 maart 2009 10:11 PM
  [ # 487 ]

Er zit een lampje achter het klokje.

Wel voorzichtig zijn met dat lampje eruit draaien je hebt zo een stukje printplaat erbij, ik spreek uit ervaring Laughing

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 24 maart 2009 10:12 PM
  [ # 488 ]

Ik heb er nog niet naar gekeken, maar als dat lampje kapot is, dan lijkt me toch dat het hele klokje het niet meer doet? Of zie ik dat verkeerd?

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 24 maart 2009 10:41 PM
  [ # 489 ]

Het klokje doet het als het goed is altijd, slechts het lampje zorgt ervoor dat het zichtbaar is.
En het raam moet inderdaad helemaal naar beneden kunnen, de motor blijft gewoon doordraaien totdat er zoveel weerstand is dat ie niet meer kan en dan stopt ie.
Ik denk dat je even goed moet kijken naar je kabels, ik had het toevallig ook met mijn linkerachterruit die niet meer helemaal naar beneden wilde gaan, dat bleek uiteindelijk aan een kabel te liggen die de boel blokkeerde.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 24 maart 2009 11:23 PM
  [ # 490 ]
Mechuccio schreef:

Het klokje doet het als het goed is altijd, slechts het lampje zorgt ervoor dat het zichtbaar is.
En het raam moet inderdaad helemaal naar beneden kunnen, de motor blijft gewoon doordraaien totdat er zoveel weerstand is dat ie niet meer kan en dan stopt ie.
Ik denk dat je even goed moet kijken naar je kabels, ik had het toevallig ook met mijn linkerachterruit die niet meer helemaal naar beneden wilde gaan, dat bleek uiteindelijk aan een kabel te liggen die de boel blokkeerde.

Het raam van mijn ex digit wou ook niet helemaal naar beneden, omdat ik een raammechaniek zonder motor heb omgebouwd zodat er een motor op kon. Op de een of andere manier wil het raam dan de laatste 2 cm niet meer… (misschien is er een meer logische verklaring voor, veertje verkeerd of zo….)

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 24 maart 2009 11:27 PM
  [ # 491 ]

Zal misschien ook een kabel verkeerd hebben gezeten. De motor blijft gewoon doordraaien tot hij niet verder kan, en het mechanisme is in principe nergens behalve op de uitersten begrenst omdat het spul anders uit elkaar zou donderen.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 24 maart 2009 11:31 PM
  [ # 492 ]

de motor draait door totdat de vertanding op is, en de boel dus blokkeert. Mijn trs heeft het ook trouwens. (ook een zelfbouw raammechaniek) Dat raam gaat superhard naar beneden (nieuwe kabels Very Happy ) maar kan gewoon niet verder de laatste 2cm. Gaat gepaard met een ‘pok’. Lijkt me niet dat er iets in de weg zit dan… volgens mij valt hij dan in de blokkering.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11791
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 25 maart 2009 01:04 PM
  [ # 493 ]

@ klokje, ik heb wel eens een display gezien dat, met een werkende lamp, iets in de trant vab 1o:2= aangaf, permanent. Dán heb je dus een rotte display.

Ander klokkie uit een slopert, eigen lampje erachter, klaar. Maar een kapotte display komt soms voor.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 25 maart 2009 07:30 PM
  [ # 494 ]

Het lampje even erachter vandaan gehaald, en inderdaad die ziet er niet zo fris meer uit. Vrijdag uit school even een nieuw lampje halen. Smile

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 25 maart 2009 10:55 PM
  [ # 495 ]
Timo1990 schreef:

Het lampje even erachter vandaan gehaald, en inderdaad die ziet er niet zo fris meer uit. Vrijdag uit school even een nieuw lampje halen. Smile

Koop er gelijk een stuk of dertig. Geheid dat de rest ook niet “fris” meer is.
Over het raam: er zit verschil in de “scharnieren”. Staat er op z’n frans in:
bijvoorbeeld G AV= gouche avant= linksvoor. Kan ook zijn AV G maar komt op het zelfde neer.

Profiel  
 
 
33 van de 41
« Eerste  < Vorige 31 32 33 34 35 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook