Slecht geluid speakers
Martinos
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22

Gepost: 03 juli 2005 08:12 PM

Hallo,

Namens mijn vader een vraag. Hij heeft een BX progress en het volgende probleem. Af en toe valt het geluid weg als hij de radio aan heeft. De boxen en de radio zijn al vervangen, dus waarschijnlijk zit het in de bedrading.

De vraag: is het eenvoudig om de draden naar de beide speakers (voor in de portieren) te vervangen en zo ja hoe kun je dit een eenvoudig doen?

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 03 juli 2005 08:24 PM
  [ # 1 ]

Ik zou zeggen kijk eerst even na de draden die door de rubber bij de deur zitten. waarschijnlijk is dit de plek waar ze slechter zijn geworden.

tja mij lijkt het makkelijk om gewoon achter de radio aan je oude draden nieuwe te knopen dan trek je ze in de deur er gewoon door. Of kan dit niet?

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 03 juli 2005 08:42 PM
  [ # 2 ]

Nieuwe draden aan de oude knopen en doortrekken is te proberen, maar waarschijnlijk blijft hij dan halverwege achter een randje van het dashboard steken.
Ik zou het bij de bedrading in de deur zoeken. Ga er maar van uit dat er met de bedrading achter het dashboard niets mis mee is.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 04 juli 2005 03:28 AM
  [ # 3 ]
WYD schreef:

Nieuwe draden aan de oude knopen en doortrekken is te proberen, maar waarschijnlijk blijft hij dan halverwege achter een randje van het dashboard steken.
Ik zou het bij de bedrading in de deur zoeken. Ga er maar van uit dat er met de bedrading achter het dashboard niets mis mee is.

Lijkt me ook ja. Maar doe het iig niet zoals hier voorgesteld wordt (als je nog de originele luidsprekerdraden hebt tenminste).

De luidsprekers gaan namelijk vanaf het radiopunt via een vierpolige stekker de portieren in. Geen schijn van kans dat je die door de slurfjes heentrekt dus.

Meest waarschijnlijk is een slecht contact bij de luidsprekers zelf (roostertje in de deur eraf + 4 schroefjes) of misschien een slecht contact in de 4-polige stekker (met 2 bruine draden en 2 groene draden). Die stekker zit links van de zekeringkast.

Wil je de (originele) portierdraden opnieuw trekken dan moet je het dus anders aanpakken. 

Links:
casettevak eruit, deurpaneel eraf (helemaal) en dan de nieuwe draden aan de oude de auto intrekken; zorg voor voldoende WD40 oid waarmee je de draden soepel door de rest v/d bos heentrekt.

Rechts:
bovenste dashboardvak eruit, onderste vak er ook uit (rotklusje), verder hetzelfde als rechts.
De standaard luidsprekerdraden voor rechts lopen helemaal achter de handrembak langs, ook als je geen CV of elek ramen hebt.

Het oude gedeelte tussen radio en A-stijlen moet je lekker laten zitten. De nieuwe draden moet je goed vastleggen zodat de draad voor links niet tussen de kruiskoppeling van de stuurkolom komt; rechts moet ie niet gaan liggen trillen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Martinos
< 100 berichten
Rank

Gepost: 04 juli 2005 09:29 PM
  [ # 4 ]

Oke, bedankt voor de tips. Ga een deze dagen (als het weer een beetje beter is) bekijken of er ergens een slecht contact zit en anders ga ik het proberen middels het trekken van nieuwe draden!

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 04 juli 2005 09:43 PM
  [ # 5 ]

Hij heeft trouwens toch niet een hypermoderne radio met bluetooth telephone mute?  Laughing  Dan dimt de radio automatisch als er gebeld wordt Very Happy

Profiel  

Martinos
< 100 berichten
Rank

Gepost: 04 juli 2005 10:54 PM
  [ # 6 ]
WYD schreef:

Hij heeft trouwens toch niet een hypermoderne radio met bluetooth telephone mute?  Laughing  Dan dimt de radio automatisch als er gebeld wordt Very Happy

Nee het is een “simpele” radio met cd speler zonder bijzondere extra’s!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook