schokkende motor
jdanon
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4

Gepost: 03 juli 2005 01:47 AM

Een technisch vraagje over mijn pas gekochte BX 19 GTi 1987:

Bij alle toerentallen, maar vooral tussen de 2000 en 3000 toeren, rijdt mn bx vrij schokkerig. De vorige eigenaar zei me dat dat kwam doordat er een “benzineklep van een 1400-motor” opzit.

Ik weet eigenlijk niet precies wat ie daarmee bedoelt; zou hij de benzinepomp bedoelen en kan dat dit effect hebben? Anders dacht ik zelf aan vieze inspuitkopjes o.i.d. Heeft iemand enig idee wat de meest waarschijnlijke oorzaak is?

Groeten, Jeroen

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 03 juli 2005 03:09 AM
  [ # 1 ]

Re: schokkende motor

jdanon schreef:

Een technisch vraagje over mijn pas gekochte BX 19 GTi 1987:
Bij alle toerentallen, maar vooral tussen de 2000 en 3000 toeren, rijdt mn bx vrij schokkerig. De vorige eigenaar zei me dat dat kwam doordat er een “benzineklep van een 1400-motor” opzit.

Ik weet eigenlijk niet precies wat ie daarmee bedoelt; zou hij de benzinepomp bedoelen en kan dat dit effect hebben? Anders dacht ik zelf aan vieze inspuitkopjes o.i.d. Heeft iemand enig idee wat de meest waarschijnlijke oorzaak is?

Groeten, Jeroen

Als de aanvoer (en druk) van brandstof niet in orde is dan kun je het wel vergeten.

Ik zou eerst dat verhaal maar eens goed natrekken. Het lijkt me niet buitengewoon zinvol een heel forum te vullen met het tekstverklaren van iets wat tegen jouw gezegd is; ik denk dat je dat beter bij de verkoper of de destijds uitvoerende kunt natrekken.

Een 1400 pomp voor injectiesystemen zit in de tank btw.

Vraagje mijnerzijds: waarom koop je eigenlijk een auto die slecht rijdt met zo’n vaag verhaal erbij?

Ich bin ein Breaker

Profiel  

jdanon
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4

Gepost: 03 juli 2005 03:21 AM
  [ # 2 ]

Ehm… Hij rijdt fantastisch verder; het is maar een klein minpuntje hoor. Laat het tekstverklaren maar zitten, ik vraag alleen maar advies over een beetje schokkerige motor.

En waarom ik m gekocht heb? Een zwarte GTi, 150000 op de teller, van binnen en van buiten als nieuw, alles werkt, 500 euro. Daarom.

Bedankt voor de info over de brandstofpomp. Die zal het dan wel niet zijn.

Profiel  

deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2121

- BX Chic
Gepost: 03 juli 2005 12:53 PM
  [ # 3 ]

Had Harm niet ook problemen met een schokkerige GTi? misschien dat dit door hetzelfde probleem veroorzaakt wordt (vaccuum vervroeger oid).

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 03 juli 2005 01:21 PM
  [ # 4 ]

Klopt, bij mij deed de vacuumvervroeger helemaal niks meer. Die hebben we vervangen en het hele probleem was weg. Is overigens best wel een lastig klusje..

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 03 juli 2005 01:41 PM
  [ # 5 ]

karel schreef:

Het lijkt me niet buitengewoon zinvol een heel forum te vullen met het tekstverklaren van iets wat tegen jouw gezegd is; ik denk dat je dat beter bij de verkoper of de destijds uitvoerende kunt natrekken.

Vraagje mijnerzijds: waarom koop je eigenlijk een auto die slecht rijdt met zo’n vaag verhaal erbij?

Het lijkt mij niet buitengewoon zinvol om aan een ander te verklaren waarom je een auto wel/niet hebt gekocht in een topic dat daar niet voor bedoeld is.

Soms zijn er mensen die iets wat jou gezegt is, in no time kunnen omvormen naar Jip en Janneke taal. Ik zou niet weten waarom je dat niet zo mogen vragen.

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 03 juli 2005 03:03 PM
  [ # 6 ]

ff denke, een GTI heeft multipoint als ik me niet vergis.

welk onderdeel van een 1400 erop past zou ik zo niet weten.
de ontsteking is vermoedelijk een duccelier, en die wil zowel op de vacuum alsook op de centrifugaalvervroeging wel eens defect gaan.

lijkt me slim om de storing van het begin aan te pakken, dus eerst je ontsteking geheel controleren, en eventueel repareren.
dan het benzine circuit om te eindigen met valse luchtcontrole ed.

maar die luchtdebied meters waren ook storingsgevoelig meende ik.

greets van wup:die dus een dagje klussen voorstelt. Wink

Profiel  

vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1055

- BX 16V
Gepost: 04 juli 2005 03:09 AM
  [ # 7 ]

ik weet van de vuile GTi’s dat de motoren heel wispelturig zijn. ik heb er ook altijd al last van gehad, en heb ook al van alles geprobeerd.
tis zeg maar een kwaal, ik weet niet beter en let er ook niet meer op.
met een K&N filter is het probleem wel minder geworden.

ik zou je er niet al te veel zorgen om maken. das het karakter van de motor Wink

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 04 juli 2005 03:12 AM
  [ # 8 ]

patje74 schreef:
karel schreef:

Het lijkt me niet buitengewoon zinvol een heel forum te vullen met het tekstverklaren van iets wat tegen jouw gezegd is; ik denk dat je dat beter bij de verkoper of de destijds uitvoerende kunt natrekken.

Het lijkt mij niet buitengewoon zinvol om aan een ander te verklaren waarom je een auto wel/niet hebt gekocht in een topic dat daar niet voor bedoeld is.

Soms zijn er mensen die iets wat jou gezegt is, in no time kunnen omvormen naar Jip en Janneke taal. Ik zou niet weten waarom je dat niet zo mogen vragen.

Nou, verklaar het dan maar Very Happy

Ich bin ein Breaker

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 04 juli 2005 03:20 AM
  [ # 9 ]

karel schreef:
patje74 schreef:
karel schreef:

Het lijkt me niet buitengewoon zinvol een heel forum te vullen met het tekstverklaren van iets wat tegen jouw gezegd is…

Nee, helaas ben ik ook het type dat soms die Jip en Janneke taal goed kan gebruiken. Het forum is er juist voor bedoeld om dingen helder te krijgen.
Als jij daar geen nut in ziet, mag je ook gewoon niet reageren.

Zullen we nu maar ontopic verder?

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 04 juli 2005 03:42 AM
  [ # 10 ]

patje74 schreef:
karel schreef:
patje74 schreef:
karel schreef:

Het lijkt me niet buitengewoon zinvol een heel forum te vullen met het tekstverklaren van iets wat tegen jouw gezegd is…

Nee, helaas ben ik ook het type dat soms die Jip en Janneke taal goed kan gebruiken. Het forum is er juist voor bedoeld om dingen helder te krijgen.
Als jij daar geen nut in ziet, mag je ook gewoon niet reageren.

Zullen we nu maar ontopic verder?

Tja, kom ik toch weer bij m’n eerste punt uit; de verklaring aangaande het gebruikte 1400-onderdeel. Wat er precies vervangen is kun je toch echt beter nagaan bij de verkoper of zijn beun/monteur/hulp/garagist/...

Ich bin ein Breaker

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook