Een technisch vraagje over mijn pas gekochte BX 19 GTi 1987:
Bij alle toerentallen, maar vooral tussen de 2000 en 3000 toeren, rijdt mn bx vrij schokkerig. De vorige eigenaar zei me dat dat kwam doordat er een “benzineklep van een 1400-motor” opzit.
Ik weet eigenlijk niet precies wat ie daarmee bedoelt; zou hij de benzinepomp bedoelen en kan dat dit effect hebben? Anders dacht ik zelf aan vieze inspuitkopjes o.i.d. Heeft iemand enig idee wat de meest waarschijnlijke oorzaak is?
Groeten, Jeroen
Re: schokkende motor
jdanon schreef:Een technisch vraagje over mijn pas gekochte BX 19 GTi 1987:
Bij alle toerentallen, maar vooral tussen de 2000 en 3000 toeren, rijdt mn bx vrij schokkerig. De vorige eigenaar zei me dat dat kwam doordat er een “benzineklep van een 1400-motor” opzit.Ik weet eigenlijk niet precies wat ie daarmee bedoelt; zou hij de benzinepomp bedoelen en kan dat dit effect hebben? Anders dacht ik zelf aan vieze inspuitkopjes o.i.d. Heeft iemand enig idee wat de meest waarschijnlijke oorzaak is?
Groeten, Jeroen
Als de aanvoer (en druk) van brandstof niet in orde is dan kun je het wel vergeten.
Ik zou eerst dat verhaal maar eens goed natrekken. Het lijkt me niet buitengewoon zinvol een heel forum te vullen met het tekstverklaren van iets wat tegen jouw gezegd is; ik denk dat je dat beter bij de verkoper of de destijds uitvoerende kunt natrekken.
Een 1400 pomp voor injectiesystemen zit in de tank btw.
Vraagje mijnerzijds: waarom koop je eigenlijk een auto die slecht rijdt met zo’n vaag verhaal erbij?
Ich bin ein Breaker
Ehm… Hij rijdt fantastisch verder; het is maar een klein minpuntje hoor. Laat het tekstverklaren maar zitten, ik vraag alleen maar advies over een beetje schokkerige motor.
En waarom ik m gekocht heb? Een zwarte GTi, 150000 op de teller, van binnen en van buiten als nieuw, alles werkt, 500 euro. Daarom.
Bedankt voor de info over de brandstofpomp. Die zal het dan wel niet zijn.
Had Harm niet ook problemen met een schokkerige GTi? misschien dat dit door hetzelfde probleem veroorzaakt wordt (vaccuum vervroeger oid).
Klopt, bij mij deed de vacuumvervroeger helemaal niks meer. Die hebben we vervangen en het hele probleem was weg. Is overigens best wel een lastig klusje..
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Re: schokkende motor
karel schreef:Het lijkt me niet buitengewoon zinvol een heel forum te vullen met het tekstverklaren van iets wat tegen jouw gezegd is; ik denk dat je dat beter bij de verkoper of de destijds uitvoerende kunt natrekken.
Een 1400 pomp voor injectiesystemen zit in de tank btw.
Vraagje mijnerzijds: waarom koop je eigenlijk een auto die slecht rijdt met zo’n vaag verhaal erbij?
Het lijkt mij niet buitengewoon zinvol om aan een ander te verklaren waarom je een auto wel/niet hebt gekocht in een topic dat daar niet voor bedoeld is.
Soms zijn er mensen die iets wat jou gezegt is, in no time kunnen omvormen naar Jip en Janneke taal. Ik zou niet weten waarom je dat niet zo mogen vragen.
ff denke, een GTI heeft multipoint als ik me niet vergis.
welk onderdeel van een 1400 erop past zou ik zo niet weten.
de ontsteking is vermoedelijk een duccelier, en die wil zowel op de vacuum alsook op de centrifugaalvervroeging wel eens defect gaan.
lijkt me slim om de storing van het begin aan te pakken, dus eerst je ontsteking geheel controleren, en eventueel repareren.
dan het benzine circuit om te eindigen met valse luchtcontrole ed.
maar die luchtdebied meters waren ook storingsgevoelig meende ik.
greets van wup:die dus een dagje klussen voorstelt.
ik weet van de vuile GTi’s dat de motoren heel wispelturig zijn. ik heb er ook altijd al last van gehad, en heb ook al van alles geprobeerd.
tis zeg maar een kwaal, ik weet niet beter en let er ook niet meer op.
met een K&N filter is het probleem wel minder geworden.
ik zou je er niet al te veel zorgen om maken. das het karakter van de motor
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Re: schokkende motor
patje74 schreef:karel schreef:Het lijkt me niet buitengewoon zinvol een heel forum te vullen met het tekstverklaren van iets wat tegen jouw gezegd is; ik denk dat je dat beter bij de verkoper of de destijds uitvoerende kunt natrekken.
Een 1400 pomp voor injectiesystemen zit in de tank btw.
Vraagje mijnerzijds: waarom koop je eigenlijk een auto die slecht rijdt met zo’n vaag verhaal erbij?
Het lijkt mij niet buitengewoon zinvol om aan een ander te verklaren waarom je een auto wel/niet hebt gekocht in een topic dat daar niet voor bedoeld is.
Soms zijn er mensen die iets wat jou gezegt is, in no time kunnen omvormen naar Jip en Janneke taal. Ik zou niet weten waarom je dat niet zo mogen vragen.
Nou, verklaar het dan maar
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Re: schokkende motor
karel schreef:patje74 schreef:karel schreef:Het lijkt me niet buitengewoon zinvol een heel forum te vullen met het tekstverklaren van iets wat tegen jouw gezegd is…
Het lijkt mij niet buitengewoon zinvol om aan een ander te verklaren waarom je een auto wel/niet hebt gekocht in een topic dat daar niet voor bedoeld is.
Soms zijn er mensen die iets wat jou gezegt is, in no time kunnen omvormen naar Jip en Janneke taal. Ik zou niet weten waarom je dat niet zo mogen vragen.
Nou, verklaar het dan maar
Nee, helaas ben ik ook het type dat soms die Jip en Janneke taal goed kan gebruiken. Het forum is er juist voor bedoeld om dingen helder te krijgen.
Als jij daar geen nut in ziet, mag je ook gewoon niet reageren.
Zullen we nu maar ontopic verder?
Re: schokkende motor
patje74 schreef:karel schreef:patje74 schreef:karel schreef:Het lijkt me niet buitengewoon zinvol een heel forum te vullen met het tekstverklaren van iets wat tegen jouw gezegd is…
Het lijkt mij niet buitengewoon zinvol om aan een ander te verklaren waarom je een auto wel/niet hebt gekocht in een topic dat daar niet voor bedoeld is.
Soms zijn er mensen die iets wat jou gezegt is, in no time kunnen omvormen naar Jip en Janneke taal. Ik zou niet weten waarom je dat niet zo mogen vragen.
Nou, verklaar het dan maar
Nee, helaas ben ik ook het type dat soms die Jip en Janneke taal goed kan gebruiken. Het forum is er juist voor bedoeld om dingen helder te krijgen.
Als jij daar geen nut in ziet, mag je ook gewoon niet reageren.Zullen we nu maar ontopic verder?
Tja, kom ik toch weer bij m’n eerste punt uit; de verklaring aangaande het gebruikte 1400-onderdeel. Wat er precies vervangen is kun je toch echt beter nagaan bij de verkoper of zijn beun/monteur/hulp/garagist/...
Ich bin ein Breaker