Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja hoor anders kan ik het binnen een paar uur bijbestellen.
Dat langzaam draaien kan ook gewoon aan een brakke startmotor liggen…
De plannen zijn verder als volgt.
1. Nieuwe koppelling moet binnenkomen. Dan gaan we een blok opbouwen, met nieuwe lagerschalen voor drijfstangen krukas, en de draaiende delen bijleveren, plus de gewichten opgeven voor de nieuwe zuigers om het draaiende deel in orde te maken.
2. De kop met alle nieuwe delen los bij elkaar gaat dan samen met het blok met draaiende delen naar frankrijk, dan hoop ik dat John dat allemaal prachtig blueprint, met een paar hele bijzondere wijzigingen aan de klepstoters en de tuimelaaras.
3. In de tussentijd wordt de CX hier uit de vaart gehaald, het blok er uit en hydraulische koppelling, ABS en als ik heel enthousiast ben hydractief II er in, ook wordt er wat revisie gedaan aan voor en achtertrein.
3. Het complete, blok helemaal opgebouwd zonder spruitstukken komt dan terug naar nederland, en wordt in de CX gelepeld, samen met een krukastrigger met cam sync. Ook oliecooler plaatsen.
4. CX met blok gaat op aanhanger naar DP engineering waar in en uitlaatspruitstukken (equal length) er op gezet worden samen met de nieuwe turbo en intercooler. Dan worden er wat instellingen veranderd, het geheel lopend, en dan even proefrijden en op de rollerbank.
5. Dan komt er een keer wat plaatwerk en een spuitbeurt… maar misschien combineer ik dat met een 86’er carrosserie en misschien ga ik dan ooit eens nadenken over leuke dingen zoals computer dashboards enzo. Ik heb nog vagen ideeen over koolstofvezel en weet ik ‘t wat.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
sans-pareil schreef:5. Dan komt er een keer wat plaatwerk en een spuitbeurt… maar misschien combineer ik dat met een 86’er carrosserie
Waarom??
Of puur van wege de belastingvrij?
In elk geval goed nieuws dat het starten weer normaal gaat
Typisch geval van dat de simpele dingen voor rare/grote problemen kunnen zorgen…
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja, puur vanwege het belastingvrij… ik voorspel eigenlijk dat het rekeningrijden zeker vijf jaar uitgesteld wordt, en binnen drie seconden te kraken is maanden voordat het live gaat… en dat ik dus nog heeeel lang wegenbelasting moet betalen. En bij 660,- per jaar tikt dat toch wel aan.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Tja die belasting
Toen ik mijn CX kocht was het ook de bedoeling dat die belastingvrij ging worden, ik wist dat dat nog lang ging duren maar wel zou worden..
Paar maanden later krijg je het gezeur.
Maar goed ik denk dat er het laatste woord nog niet over gesproken is.
In heb clubblad werd het ook nog eens naar voren gehaald.
Oh en je ben officieel verwelkomt zag ik
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
De SV loopt als de gesmeerde bliksem. Er is op ‘t moment nog niks te melden, ik wacht op de koppelling eer ik verder kan eigenlijk. Dat is ook wel nodig, want de huidige koppelling slipt steeds vaker, vooral bij sturend accelereren.
Ben ook langzaam wat bezig met het ABS onderstel, dat vordert langzaam ook.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik ga maar eens een lijstje maken van de modificaties aan de SV voordat ik het zelf niet meer weet, en aangezien dit mijn CX geheugen is, is dat dus hier.
- velgen: 16 inch oz superturismo
- banden: michelin pilot exalto pe2 205/55R16 91W
- brandstofdrukregelaar: turbosmart 800
- injectoren: 4x 767cc bosch
- motormanagement: VEMS v3.3
- lambdasonde: bosch wbo2
- uitlaatgas temperaauur: EGT VEMS type
- boost control: dmv solenoid valve
- dimlicht relais
- startmotor: snelle o.t. cx startmotor + 50mm2 massakabels
- smeernippels ADALs
- oude luchtfilterhuis vervallen
- oude luchtmassameter vervallen
- siliconeslang luchtsysteem, plus gti t1 bocht
- K&N Apollo luchtfilter
- leds in digitale meters dashboard
- gti t1 stuur
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Is dit je “must” lijstje?
De ‘86 body staat er niet op… Of staat die op de “should” lijst?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Dat is het ‘al’ lijstje. Volgens mij is ie ook nog niet helemaal compleet. Het must lijstje staat nog verder naarboven…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Geel licht
Die mooie strips verwijderd
cheap ass turbo druk meter
Die missen nog zoveer ik weet.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Met aanpassingen:
- velgen: 16 inch oz superturismo
- banden: michelin pilot exalto pe2 205/55R16 91W
- brandstofdrukregelaar: turbosmart 800
- injectoren: 4x 767cc bosch
- motormanagement: VEMS v3.3
- lambdasonde: bosch wbo2
- uitlaatgas temperaauur: EGT VEMS type
- boost control: dmv solenoid valve
- dimlicht relais
- startmotor: snelle o.t. cx startmotor + 50mm2 massakabels
- smeernippels ADALs
- oude luchtfilterhuis vervallen
- oude luchtmassameter vervallen
- siliconeslang luchtsysteem, plus gti t1 bocht
- K&N Apollo luchtfilter
- leds in digitale meters dashboard
- gti t1 stuur
- lelijke sierstrips verwijderd
- autostyle turbodruk meter (is al kapot)
- gele lampen (voor zover dat een modificatie is)
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mijn handen jeuken om je post aan te passen
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Dat mes snijdt aan twee kanten .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Goed weinig te melden. De CX doet het en start normaal. Nieuwe koppelling nog niet binnen. Nieuwe kleur heb ik wel besloten inmiddels.
Verder ga ik toch echt eens mijn totale voortrein uit elkaar slopen op zoek naar mijn klonk. Ik heb al ABS fusees liggen, die ga ik helemaal opbouwen en er onder schroeven, maar ik ga ook de onderste draagarmflubberdingen aanpakken, en de stabilisatorstang demonteren om eens goed te inspecteren.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:Goed weinig te melden. De CX doet het en start normaal. Nieuwe koppelling nog niet binnen. Nieuwe kleur heb ik wel besloten inmiddels.
Welke kleur dan?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
AC502…