Totaal aantal Berichten: 2120
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Dat zou niet zo netjes zijn geweest, ze zo onder peter’s neus weg te kapen…
Ik wacht de afgietsels wel af, en dan bestel ik een set lampen met helder glas
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
Ohw, die zijn wel geil! Zie ik nou goed dat dat angeleyes met leds zijn? (sorry, ik zit even op mijn foon te kijken en kan de details niet heel erg goed zien)
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
Geen idee of dat leds zijn. Die angeleyes zijn wel een beetje geribbeld om het licht te kunnen verspreiden, misschien dat je dat bedoelt.
Wist je trouwens dat je angeleyes heel best zelf kunt maken?
Gewoon een staafje plexiglas warm maken en in de vorm van je koplamp buigen. Of uit dik plexiglas een ring uitzagen en mooi rond schuren. Vervolgens maak je de ring met een schuurpapiertje mooi dof. Nu nog een ledje erachter/erin plaatsen een klaar
Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
O.K. , gaan we hier verder over poedercoaten.
Wat wil je er precies van weten ?
Nou, ik ben eigenlijk, zoals in het draadje van Michiel al aangegeven, waar je dat het beste kan laten doen, wat de kosten daarvan zijn en of dat ook met lichtmetalen velgen kan. Ik heb namelijk een set Chrono velgen die een opknapbeurt nodig hebben voordat ze onder mijn Visa verschijnen.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
als je op he cx forum gaat zoeken, is daar al veel over geschreven (heb zelf ook nog een set liggen voor de CX die opegknapt moet worden)...
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Licht metalen velgen heb ik de beste ervaringen bij Gerritsen Coatings in Nijkerk. Kan ook in meerdere kleuren.
Er gaan veel CX velgen heen , ik heb zelf mijn xm velgen daar laten doen.
Prijs weet ik zo niet meer , even bellen voor de actuele prijs. Ik dacht iets van 35/40 p/s/ voor 2 kleuren ??
overige onderdele breng ik altijd naar Spruit Coatings in Hoogeveen. Voor mij het dichste bij.
Alle koellucht beplating , koplamphouder en nog wat klein grut was rond de 125 euro. Niet duur dus en makkelijk en snel klaar.
Hrm ... Chrono velgen hoeven geloof ik gewoon in 1 kleur gecoat te worden: wit. En Hoogeveen is voor mij niet echt naast de deur. Nijkerk is wel het overwegen waard, dat is “maar” 100 km.
Project Cabrio
djmoqua schreef:Hrm ... Chrono velgen hoeven geloof ik gewoon in 1 kleur gecoat te worden: wit. En Hoogeveen is voor mij niet echt naast de deur. Nijkerk is wel het overwegen waard, dat is “maar” 100 km.
Apeldoorn misschien een optie…
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
dappieman schreef:djmoqua schreef:Hrm ... Chrono velgen hoeven geloof ik gewoon in 1 kleur gecoat te worden: wit. En Hoogeveen is voor mij niet echt naast de deur. Nijkerk is wel het overwegen waard, dat is “maar” 100 km.
Poeheej ... 60 euro per velg ex BTW ... en Apeldoorn is nog verder weg ook
Maar in ieder geval bedankt voor de tip!
Project Cabrio
Waarschijnlijk krijg ik volgende week het adres/telefoonnummer van een straal/coatbeun in Schiedam die het voor 175,= doet (4 velgen stralen en coaten).
Oh, ik heb ook het idee opgevat om centrale vergrendeling (met afstandbediening) en elektrische ramen (voor en achter) in te (laten) bouwen.
Ik had op internet al iets gevonden (voor een redelijke prijs mijns inziens), maar wil er een beetje zeker van zijn dat dat in mijn Visa ook allemaal gewoon gaat werken (ik ben een beetje wantrouwig wat betreft universeel aftermarket spul, omdat het niet de eerste keer zal zijn dat iets “universeels” dus gewoon niet wil in combinatie met een Visa_.
Centrale vergrendeling (deze is zonder knipperlichtaansluiting, omdat dat me niet nodig lijkt).
Electrische ramen die te combineren zouden moeten zijn met de centrale vergrendeling.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Project Cabrio
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
Je hebt mijn auto toch gezien?
Ik heb de raammotoren en schakelaars uit een BX gemonteerd.
De vergrendelingsmotoren komen ook uit een BX.
De alarm / CV ontvang / regelunit heb ik van Spy. Wel heb ik nu al een klapsleutel in 2 stukken en de andere lam…. Echt fijn instelbaar vind ik ‘m ook niet. Als je ‘m namelijk aansluit op de knipperlichten, gaan de waarschuwingslichten aan zolang er een portier geopend is. En dat kan dus niet uitgeschakeld worden… ...dus heb ik dat maar niet aangesloten.
De doorvoerrubbers tussen a-stijl en portier heb ik uit een CX. 205 en BX passen niet. Bij de C15’s van na ‘92 zit er al een afgedopt gat in zowel deur als stijl. Of dat bij jouw Visa het geval is betwijfel ik.
De dopjes op de deurpanelen komen uit een 205, maar die vind je niet in het bruin Ach, ik heb mijn deurpanelen inclusief dopjes zwart gespoten en dat houdt prima. Dus je kunt natuurlijk ook de dopjes bruin maken
We kunnen het er met de voorjaarsrit natuurlijk ook even over hebben.
Gaan we het bij de rit zeker over hebben.
Volgens mij heeft Pruttel (de gele) ook gewoon die dopjes en als ik me niet vergis de Cabrio ook. Qua wegwerking ben ik vrij makkelijk: ik wil eigenlijk zelf een mooi setje deurpanelen in elkaar beunen met daarin een zooi van die knopjes verwerkt. Ik ben niet zo’n fabrieksoriginaliteitsfreak. Ik vind het wel leuk om origineel te zijn, maar dan origineel als in “dat hebben niet zo veel mensen”. Daarom bijvoorbeeld alleen al het feit dat ik Visa rij.
Project Cabrio
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
Origineel zit er een kap over het deurpaneel zoals in onze familiale:
Maar ik vind het zonder kapje toch mooier:
Je hebt het toch al een keer van dichtbij kunnen bekijken?