Met trots open ik een nieuw onderwerp over mijn nieuwste aanwinst. Morgen hala ik hem op en dan mag ik eindelijk eens genieten van mijn eigen mk1. Want laat ik duidelijk zijn. MK 2’s heb ik wel genoeg dacht ik zo.
FF de link naar de eerdere topics.
mssl deel 1
mssl deel 2
koos k
Puntgewijs is dit deel I:
- In december 2006 is deze 16V in mijn bezit gekomen
- Begin januari klapte de D-riem
- Eind januari reed de 16V weer met een nieuwe kop erop (140k gelopen)
- 1 Februari 2007 kreeg de 16V een verse APK (deels geklust met LJ)
- Vervolgens kwamen er 2 nieuwe voorbanden op.
Vervolgens heeft mssl dat nog tijdje rond gereden met het hok. Om hem vervolgens daarna aan koos k. te verkopen. Deze held heeft wel genoten van de auto maar heeft er verder geen grote dingen aan gedaan.
Nu gaat die dus naar mij. Met een flink to do lijstje. Maar dat komt ter zijner tijd wel. In dit topic wil ik jullie in ieder geval op de hoogte van de gebeurtenis met deze zwarte bx 16v mk1. Ik hoop dat ik van zal gaan genieten.
Foto’s komen zsm maar ik wil het hok eerst aan een grondige poetsbeurt onderwerpen.
Groet een blije Henk
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Kunnen we dan stellen dat, waar het jou betreft, de teller nú op € 0 ,= begint? Gaan we langzaam meetellen…
Succes met ook deze auto
Re: Willems BX GTi 16Valve mk1
BX19TZI schreef:Deze held heeft wel genoten van de auto maar heeft er verder geen grote dingen aan gedaan.
Echt wel, ik heb een paaltje gepakt, V-snaartje van de HD pomp vervangen, radiateurdop gewisseld, en de CC werkend gemaakt. Dat noem ik toch wel serieus onderhoud hoor!
Overigens liggen er in de auto nog nieuwe remschijven + blokken voor de achterzijde, en ook 2 gloedjenieuwe stabistokjes. Maar dat zie je donderdag wel.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gefeliciteerd maar weer
Eindelijk een echte 16v, ik vind een MK1 toch mooier dan een MK2
Veel plezier ermee!
gefeliciteerd,
foto’s?
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Wederom gefeliciteerd Willem!
In Januari stond die onder een dikke stoflaag:
En Bart heeft natuurlijk nog een geweldig filmpje van deze 16V toen die in Berlikum weer een keer gestart werd.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Robert en ik hebben hem vanavond alvast klaargezet voor je, je kunt hem er zo uit rijden. Goede reis morgen!
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Hej man leuke BX hoor! succes er mee natuurlijk
al blijft een mk2 in mijn ogen mooier
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
ik deze topic ook eens volgen!
Wanneer is de BX (GTI)-museum eigenlijk geopend voor publiek?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Volgens mij komt de BX liefde maar van 1 kant. Van mijn kant dus. Want het pauperhok start nu al niet meer. Echt wederom een diepe zucht. De ellende begint al na 1 dag. Ben benieuwd wat de toekomst brengt. Nu kan ik nog een beetje lachen in ieder geval.
Koos K en ik (Henk) hebben pas dinsdag tijd om er na te gaan kijken. Dus le TZD moet morgen weer het werk doen.
Niet dat die auto het niet kan maar in een 16v rijden is gewoon veel leuker.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Daar snap je toch helemaal niks van..
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Misschien zijn al die namen gewoon te verwarrend…
Gewoon jezelf als jezelf voorstellen, Willem dus voor als je zelf ook de weg even kwijt ben
Komt vast goed, ik ben benieuwd wat het is..
ROFL @ Arjan.
Het is toch niet de leeftijd dat je het niet meer bijhoud he?
Ik zal verder ook niet zeggen wat het probleem is, alleen ik zoek met spoed een BDP (voor een bx 16v mk1) sencor en de erbij horende stekkers.
Ik heb trouwens vandaag foto’s geschoten van de wagen. Die post ik vanavond wel even. Heb het ding zowaar even aan de praat gekregen vandaag.
Ik weet wat jullie over die laatste zin willen zeggen. Het antwoord daarop is: Ja ik weet het. Ik ben gewoon vreselijk goed.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Heelld!!!!
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Net even een poging gedaan tot het wisselen der BDP sensor. Echter had de schemering al hard in gezet. Daarbij zit de oude sensor lekker vast in zijn gat, en heb je geen ruimte. Ik heb de spanrol van de HD pomp al weg gehaald. Morgen haal ik de hele voet van de pomp even los, want anders kom ik gewoon niet fatsoenlijk bij die sensor.
Nou jah, morgen weer een dag.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Wat een ****enwagen. Vandaag dan de BDP vervangen, en zowaar tikken lopen! Wij fijn met de BX naar de Brezan gescheurd en de hemel laten zakken en de mechaniek een fijn smeerbeurtje gegeven. Daarna wilden we de BX aantrappen en het ding begint weer te muiten. Om onverklaarbare reden valt het BDP signaal weg. Rara, hoe kan dit…
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005