3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
De BX 1.1
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 14 maart 2009 10:36 PM
  [ # 31 ]

Dat er om fiscale regelingen zo’n 1.1 (TU!) op de markt is gebracht kan ik me nog iets bij voorstellen, maar zo’n ding is natuurlijk niet vooruit te branden dunkt me.
Ben je echt met een Citroën-versie onderweg van de súpertrage MB190D…

Laughing

Zo’n 1.5TGE (75pk) is vergelijkbaar met een ZX Reflex 1.4, zowel qua vermogen als gewicht.
Daar kun je dus prima mee uit de voeten, al is het geen ‘stenentrekker’..

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 15 maart 2009 06:04 PM
  [ # 32 ]
PrutsyLJ schreef:

75 pk. Dat zal dan wel hetzelfde blokje zijn als de 15 versies?

Euh nee.

Een Nederlandse 16 RE was een zuipende grafbak met 1.6 carb + ongeregelde katalysator & puls-air systeem en een fantastische 75pk.

Een Franse 15RE/TGE had een nomale 1,6 met enkele carb zonder milieumeukmaatregelen en 80 pk. Zo’n 1600 variant zat ook in 305’en en vroege 205/309 Automatics. Van katalysatoren hadden ze op de Franse markt nog nooit gehoord eind jaren ‘80.

graddus schreef:

Ik zie ook twee verschillende motorcodes voorbij komen, zou het niet zo zijn dat de serie 1 het renault/peugeot blok had en de serie 2 een tu?

De BX 11 is vanaf ‘86 met 109 motor geleverd. De ‘109’ in de BX had 57pk, i.p.v. de 50 pk in de Visa en 205 met die motor. Later is de ‘109’ vervangen door een TU-motor.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 16 maart 2009 12:09 AM
  [ # 33 ]

De ZX was ook met 1.1 leverbaar een motor met 60 PK ook geen stoplicht sprinter. Deze was dan niet in Nederland leverbaar. De peugeot 306 is in Nederland wel met 1.1 leverbaar geweest. van 0 naar 100 in dik 18 seconden. Laughing

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 16 maart 2009 11:44 AM
  [ # 34 ]

Wat dacht je van een berlingo 1.1

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 14-09-2006

Gepost: 17 maart 2009 10:00 PM
  [ # 35 ]

De BX 11 is vanaf ‘86 met 109 motor geleverd. De ‘109’ in de BX had 57pk, i.p.v. de 50 pk in de Visa en 205 met die motor. Later is de ‘109’ vervangen door een TU-motor.

Dus een 109 motor is ook een gekantelde motor?

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 18 maart 2009 12:59 AM
  [ # 36 ]

De gekantelde motor is de X-motor: link

PSA hanteert (nog steeds) 2 motorcodes / types voor een blok.

De ‘109’ ofwel XW* is de gekantelde 1124 cm³ motor.
De ‘150’ ofwel XY* is de gekantelde 1360 cm³ motor.

Profiel  
 
bixbestuurder
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 11-02-2009

Gepost: 27 maart 2009 01:01 PM
  [ # 37 ]

Niet te geloven trouwens dat ze die 1.1 tjes juist in bergachtige landen geleverd hebben! je zult maar in je volbepakte 1.1 de bergen in moeten.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 27 maart 2009 01:45 PM
  [ # 38 ]

Een Visa is 789kg en kan 140km/u met dit blok. Van 0 naar 100 doet hij in 16,6 seconden. Dat zijn relatief goede cijfers vind ik!

Een BX basis met een 1.4 blok weegt 860Kg, een verschil van slechts 71Kg. In vergelijking tot een BX 1.1 zal dit verschil wellicht nog iets kleiner worden.
Ik denk dus dat het allemaal wel mee valt.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 27 maart 2009 01:47 PM
  [ # 39 ]

Voor een BX valt het wel mee. Ze zijn niet echt zwaar en een 1.1 motor is niet lui. Very Happy Regelmatig met een Visa 11 re gereden en je bent niet de sloomste. En als je je bergop wat verliest kan je dat weer goedmaken als je naar beneden gaat. Very Happy Dat hoort dan ook weer in deze landen.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook