Ik heb nog een vraagje inverband met de koelvloeistoftemperatuurmeter op het dashbord. Dient deze constant te blijven in de midden of kan deze variëren?
Met vriendelijke groet,
saxo vts 1.4 8V
Met scheuren en filerijden kan deze oplopen, er zit echter wel een max. aan, dan moeten de koelfan’s ingrijpen en de boel terugkoelen.
Is dat wat je bedoelt?
Het zit zo.
In stadcentrum staat deze meter in het midden. Wanneer ik met de auto op de autostrade rijdt gaat hie een 5 tal graden boven het midden.
Indien hij een tijdje stationair draait komt ie 10 graden boven het midden ongeveer 3/4 dan ongeveer en slaat de ventilator aan.
Aangezien ikzelf oa de koppakking heb vervangen van mijn wagen en deze meter nu in het oog hou, sta ik hierbij even stil bij dit fenomeen.
Vroeger keek ik nooit naar deze meter vandaar mijn vraag
saxo vts 1.4 8V
Klinkt mij normaal. Precies wat m’n ax ook deed. Ook bij deze had ik de koppakking vervangen, en omdat deze er niet inzat, een temperatuurmeter gemonteerd.
Ok ik moet me dan geen zorgen maken aangezien bij u hetzelfde fenomeen zich voortdoet. Zit de uw koppakking er al lang in?
Alvast bedank voor de reactie
saxo vts 1.4 8V