3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Mehari gekocht en vraag over VIN: #2
sweef
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007

- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Gepost: 08 januari 2009 05:38 PM
  [ # 31 ]

haha! Wat hierna..
Ik wil nog een CX, een SM, een 6wielen ambu en ben aant kijken voor een Panhard, da’s ook helemaal het einde met 800cc boxermotortjes die 150km/u zouden kunnen.. Surprisedops:

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 15 januari 2009 03:13 PM
  [ # 32 ]

mooie kleur!

meer fotos? Wink

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8160
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 15 januari 2009 03:14 PM
  [ # 33 ]
sweef schreef:

haha! Wat hierna..
Ik wil nog een CX, een SM, een 6wielen ambu en ben aant kijken voor een Panhard, da’s ook helemaal het einde met 800cc boxermotortjes die 150km/u zouden kunnen.. Surprisedops:

Je verlangen naar een Panhard hoef je wata mij betreft niet met kleine letters te schrijven. Prachtige auto’s, dat zijn het!

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
spoteend
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 28-11-2008

Gepost: 27 maart 2009 05:54 PM
  [ # 34 ]
jeroen-2cv schreef:
sweef schreef:

Ik krijg van de Franse verkoper als VIN (chassis - identificatie-nummer) “6CA1985” opgegeven
Ik ken van mijn XM als VIN een ander formaat: dan zou het er zo uit zien: “VF7xxxxxxx6CA1985” (hier staat “VF7” voor “citroen” )

Kan iemand mij helpen hoe de VIN van een Mehari eruitziet?

Ik heb even op de site van jeroen cats gekeken.  (http://www.cats-citroen.net/home.html)

Met de gegevens uit het boek van John Vernooi (Dyane - Godin van de A-types) zou je chassisnummer

VF7AYCA0006CA1985 moeten zijn, waarbij 06 staat voor modeljaar 1975.

Leuk detail, officieel is de Mehari een Dyane en geen 2CV !!! Vandaar de modelcode AY ipv AZ in het chassisnummer.

Ja, commercieel gezien is de Méhari is destijds in 1968 op de markt gebracht als een versie van de Dyane.
Technisch echter, werden de eerste Méhari’s gebouwd door besteleenden (AZU250) van het chassis te lichten om er vervolgens een Méhari koetswerk op te bouwen. De Méhari’s hebben dan ook een iets korter chassis dan de 2cv.

Ik heb het boek van John niet bij de hand, maar als er staat wat je schrijft klopt het niet helemaal.
Zoals iemand al eerder opmerkte, kwam het ‘VF7’ pas in de jaren 80, evenals 2 extra nullen.
Het chassisnummer van de eerste Méhari’s had alleen getallen beginnend met een ‘9’. Later in de jaren 70 begon het met ‘AYCA’.
Deze auto zou dan het nummer AYCA06CA1985 moeten hebben.
Méhari’s van Spaanse origine kunnen een afwijkend soort chassisnummer hebben.

Overigens is de grille die op de foto te zien is van 1978 of later, maar die kan er later opgezet zijn natuurlijk. Hetzelfde geldt voor de 4x4 accessoires zoals motorkap en de railing achter.

Welk bouwjaar heeft je Méhari eigenlijk Joost? En welk chassisnummer staat er in het chassis?

Henri Schönbeck, ex-autoregister Méhari Club Nederland

Profiel  
 
Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 28 maart 2009 02:06 PM
  [ # 35 ]

Als het nummer 06 in het chassis 1986 zou betekenen dan zouden ze dus
maximaal 10,000 auto van dat type kunnen maken,dus dat klopt dus niet
Als je dus de bouw datum wil weten moet je naar het organisatienummer
kijken.En voor 1986 staan de chassisnummers VF7AYCA14CAXXXX en
verder

Profiel  
 
spoteend
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 28-11-2008

Gepost: 29 maart 2009 01:13 AM
  [ # 36 ]
Gerard Maas schreef:

Als het nummer 06 in het chassis 1986 zou betekenen dan zouden ze dus
maximaal 10,000 auto van dat type kunnen maken,dus dat klopt dus niet
Als je dus de bouw datum wil weten moet je naar het organisatienummer
kijken.En voor 1986 staan de chassisnummers VF7AYCA14CAXXXX en
verder

Even goed lezen Gerard: Jeroen-2cv schreef dat ‘06’ zou staan voor 1975. En dat kan goed kloppen. Er is niemand die beweerd dat ‘06’ in het chassisnummer voor 1986 zou staan.
Misschien ben je in de war door het ‘1985’ in de rest van het chassisnummer? Dat ‘1985’ lijkt toevallig op een jaartal maar dat is het niet: Joost kreeg het nummer ‘6CA1985’ door van de vorige eigenaar als zijnde het chassisnummer.

Maar ik zou graag van Joost weten welk bouwjaar er in de papieren staat en welk chassisnummer er op de papieren en in het chassis staan.
Dat kan een hoop spraakverwarring en gissingen schelen.
Ik ben nieuwsgierig geworden Joost!

Profiel  
 
jeroen-2cv
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008

- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Gepost: 01 april 2009 02:55 AM
  [ # 37 ]

Nog even reageren op de chassisnummers.
Hoe het bij een Mehari zit weet ik niet precies maar bv bij een Acadiane slaat 17 op modeljaar 1985 en 20 op modeljaar 1986.
Dus zou wellicht kunnen betekenen dat de nummers 18 en 19 ook gebruikt zouden kunnen zijn voor modeljaar 1985, indien ze boven de 10.000 (of 20.000) stuks uit zouden komen. Ik weet niet of dit ook idd klopt, dat er tussenliggende nummers gebruikt zijn, ik heb het overigens nergens terug vinden.

Nu lijkt me de Mehari geen voertuig waar er meer dan 10000 per jaar van gemaakt zijn, ook niet in een topjaar.

Ja, commercieel gezien is de Méhari is destijds in 1968 op de markt gebracht als een versie van de Dyane.
Technisch echter, werden de eerste Méhari’s gebouwd door besteleenden (AZU250) van het chassis te lichten om er vervolgens een Méhari koetswerk op te bouwen. De Méhari’s hebben dan ook een iets korter chassis dan de 2cv.

Dit klopt dus niet helemaal . De mehari heeft altijd een Dyane motor gehad, met gewijzigde koeltunnel. De luchtinlaat is aangesloten op de koeltunnel vanwege de overdruk die hier heerst.
Het chassis van een Mehari is een ingekort (achter de achterwielen) chassis van een Dyane officieel.

Profiel  
 
sweef
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007

- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Gepost: 04 september 2011 12:27 PM
  [ # 38 ]

Het heeft even geduurd, maar na twee en een half jaar heb ik dan toch een kenteken gekregen. Vanaf volgende week rijd ik rond met 97-YB-60.
Ik ga maar niet vertellen wat er allemaal voor nodig is geweest, het resultaat telt hè?
Eindelijk!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 04 september 2011 12:36 PM
  [ # 39 ]

Gefeliciteerd!

Citroen!

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook