Het is dus een echte .
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Op welke nippel op de hoogteregelaar zat hij? Er zijn er 2, één op de bovenkant van de regelaar, op een kort pijpje en één naast een metalen leiding, op een ingeschroefde nippel.
Eerstgenoemde gaat naar de grote octopus, die op het subframe ligt, en de andere gaat naar boven, naar de kleine octopus.
Eveneens ben ik tevens ook.
Het is niet van de hoogteregelaar. Het harde kunstof slangetje komt tot aan de hoogteregelaar. Loopt dus langs het subframe met twee soepele leidingen naar de andere kant.
Hoort die ook op de grote octopus te zitten?
PrutsyLJ schreef:Het is dus een echte .
Gelukkig wel.
Soms heb je van die dagen…
Eerst het slechte nieuws, halve dag bezig om dat vervelende slangetje weer in de octopus te krijgen (en degene die ik daarbij los heb getrokken ook) blijkt die daar nog steeds te lekken Het is alleen in het begin even daarna stopt het weer.
Ook nog een lekkage bij de achterbollen, ringetjes verkeerd gemonteerd Kon helaas niet meer verder want mijn LHM tank was inmiddels leeg.
Daarnaast ben ik bang dat de pomp niet helemaal fris meer is, daar komt een behoorlijke bak met herrie vanaf. Afgezien van de octopus kunnen alleen mijn remmen nog lekken want daar ben ik nog niet aan toegekomen.
En het betere nieuws maar eigenlijk ook slecht omdat ik gewoon een stomme fout had gemaakt, het blok loopt nu vrijwel zoals het hoort. Stationair mist ze af en toe een slag maar ze reageert tenminste onmiddelijk op het gas, en fel ook
Overigens heb ik ook nog een andere bobine nodig, secundaire aansluiting is vernaggeld waardoor de kabel er niet goed op zit. Tijdelijk opgelost door deze iets aan te knijpen.
Bedenk mij net dat ik alweer een goede drie maanden verder ben terwijl het idee was om binnen 3 weken te kunnen rijden
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gais schreef:ze reageert tenminste onmiddelijk op het gas, en fel ook
Zo hoort dat ook bij een BX GTi, tenmiste zo ben ik het gewent.
Er zijn zat auto’s die een stuk sneller zijn, maar dit reageerd heel lekker op het gas
Wat voor bobine moet je daarvoor hebben? Als-ie hetzelfde is als van een 19TZi of een schone GTi kan ik je er wel aan helpen, heb beide nog liggen…
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Ik zal er morgen wel even een foto van maken.
Wat betreft die accuklem, ik bedoelde de beugel die over de accu heenzit en waar je hem dus klem mee zet.
LHM tankbeugeltje, ik zou niet weten hoe die eruit ziet. Ook niet hoe je hem vast zou kunnen zetten….
Gais schreef:
LHM tankbeugeltje, ik zou niet weten hoe die eruit ziet. Ook niet hoe je hem vast zou kunnen zetten….
Die moet je in een gaatje in het binnenscherm prikken en dan valt de beugel helemaal over het vat heen, en dan zet je hem aan de onderkant (de steun waar het vat invalt) vast.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Aha, nu nog zo’n beugel zien te scoren
Overigens heb ik alvast een lek gevonden, retour van de hoogteregelaar was half doorgescheurt bij de octopus Hopelijk kan ik dat met een klein buisje erin oplossen zolang dat blijft zitten. De rest lijkt redelijk lekvrij te zijn dus volgende stap is het ontluchten van de remmen, aan de voorkant werken ze wel al maar komen ook niet meer los. Kan dat komen door de lucht die er nog inzit?
En dat waren tien (heen en terug ) heerlijke meters.
Nog twee foto’s van de bobine die ik nodig heb.
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Mooi ding zeg! Nu nog goed poetsen en het werk afmaken!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Erg mooi om te zien! Snel die Peugeot velgen er af, die BX velgen staan veel beter!
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Nah vind die peus velgen nog niet zo lelijk.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Ik vind ze echt prachtig staan.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3