Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Bij mijn dame moet het stuurhuis er even uit. Wie kan me een beknopte handleiding verschaffen met do’s en dont’s. Wat teken ik allemaal af en wat gaat er los en in welke volgorde?
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Even uit m’n hoofd:
- koeltunnel + alle stangetjes koplampbediening eruit
- accubak eruit
- radiateur aftappen
- radiateur eruit
- veer van stuurstang/kolom ontspannen
- aansluiting op rondsel losmaken, stuurkolom terugtrekken, los van rondsel
- aansluitingen stuurhuisstangen op hulpstuurhuizen losmaken en verwijderen
- bevestiging stuurhuis (halve manen) losmaken en verwijderen
Wat je van tevoren zou kunnen doen is met een spuitbus lak de positie van de halve manen markeren zodat je dezelfde positie van het stuurhuis weer verkrijgt. Opnieuw de kanteling en de zijdelings afstellen is ook zo gebeurd.
Kanteling doe ik altijd door de halve manen iets los te draaien, daarna sturen en weer vastzetten.
Even uit m’n hoofd:
- alle stangetjes koplampbediening eruit
- spatscherm linksvoor demonteren
- accubak eruit
- aansluiting op rondsel losmaken
- aansluitingen stuurhuisstangen op hulpstuurhuizen losmaken
- hydrauliek aansluiting (indien aanwezig) op stuurhuis losmaken
- bevestiging stuurhuis (halve manen) losmaken en verwijderen
- als je tegen het linkervoorwiel staat het stuurhuis naar je toetrekken.
Wat je van tevoren zou kunnen doen is met een spuitbus lak de positie van de halve manen markeren zodat je dezelfde positie van het stuurhuis weer verkrijgt. Opnieuw de kanteling en de zijdelings afstellen is ook zo gebeurd.Kanteling doe ik altijd door de halve manen iets los te draaien, daarna sturen en weer vastzetten.
vorige optie door ted kampen is ook goed. het is maar wat je makkelijker vind.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Hoe kan dat nou? Hij zit nog vast! Ach ja, die hydraulische aansluiting natuurlijk…
Had bij mij natuurlijk in het rijtje moeten staan. En vergeet niet om nieuwe o-ringetjes bij de hand te hebben voor het geval ze niet meer goed/verhard zijn.
Staat mij iets bij dat de Confort uitvoering met stuurbekrachtiging is…....
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Yep, mijn dame heeft stuurbekrachtiging.
Bedankt voor de lijstjes heren…....
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991