te veel brandstof bij mono point injectie
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 29 maart 2009 03:25 PM

Een 16 tgi monopoint galloppeert stationair , als ik het stekkertje van de injector lostrek loopt het toerental op naar ~ 1500 toeren , en na 3 seconden valt de motor stil.
Welke onderdelen zijn het meest verdacht ?
De eigenaar rijdt er al een poos mee rond , catalysator nu stuk ?

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 29 maart 2009 03:34 PM
  [ # 1 ]

KoelvloeistofTemperatuursensor mischien kapot?

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 29 maart 2009 06:30 PM
  [ # 2 ]

Zou die het mengsel zo veel verrijken dat de motor gallopeert ?

Verhoogt de koelvloeistof temp sensor het stat. toerental ook ?

Profiel  
 
rob marklin
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 201
Geregistreerd: 06-12-2006

Gepost: 29 maart 2009 07:41 PM
  [ # 3 ]

ja, als je ecu daardoor denkt dat het min 20 is dan krijg je nogal wat extra benzine.

Geld ook voor de inlaatluchttemp.meter. Of zit die niet op 1.6 gti?

je kan die sensoren met een ohm-meter meten. Als je wilt kan ik de waarden wel even opzoeken.

Groeten,Rob

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 29 maart 2009 08:51 PM
  [ # 4 ]

Ik zal wat waardes opmeten en hier posten.

Nog even over de cat. , enige kans dat die het heeft overleefd ?

Profiel  
 
rob marklin
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 201
Geregistreerd: 06-12-2006

Gepost: 30 maart 2009 12:50 AM
  [ # 5 ]

hier de waarden van een Magneta Mirelli systeem uit een chic. ik denk dat de pinnummer op de ecu niet overeenkomen met je gti, maar de sensoren zijn hetzelfde. De meetwaarden moeten kloppen:

Koelvloeistof:
 

luchttemperatuur:
 

Groeten,Rob

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 30 maart 2009 04:15 AM
  [ # 6 ]

Check eerst eens alle vacuumslangen op luchtlekjes.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 02 april 2009 03:44 PM
  [ # 7 ]

Zojuist de waarden van KVS en luchttemperatuur sensoren gemeten.
KVS is een leuke , heb er een kabelboom voor moeten kanibaliseren .
Een stuk kabel met een passende stekker in de sensor geprikt .
Een leuke oefening , meer niet want het probleem was een lekke slang naar een rechthoekig kastje (wat doet die ? ) links , op de beugel waar ook de multi stekker aanzit
Andere slang er aan , als een zonnetje ...
Slang er af weer galopperen , dat was het dus echt !
Bedankt voor alle tips !

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 02 april 2009 09:55 PM
  [ # 8 ]

Da’s de MAP sensor, bij mij was dat slangetje ook kapot en de motor wilde absoluut niet stationair draaien, het ging bij mij tussen de 700 en 2000rpm op en neer…

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 03 april 2009 12:21 AM
  [ # 9 ]

Even gegoogled met map : Manifold Absolute Pressure , regelt de hoeveelheid ingespoten brandstof .
Met de gasklep dicht minimum druk , weinig brandstof .
Met het slangetje lek denkt de sensor dus dat de gasklep openstaat .
Logisch dat er te veel brandstof wordt ingespoten.

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 03 april 2009 12:35 AM
  [ # 10 ]

MAP-sensor meet de onderdruk in het inlaatspruitstuk Wink  Aan de hand daarvan weet de computer hoeveel brandstof er ingespoten moet worden.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook