Heeft iemand misschien nog handige tips voor het vervangen van het luchtfilter van bovenstaande bolide?
mvg bixbestuurder
Eigenlijk redelijk simpel, deksel van de pot afhalen en vervangen (volgens mij is het deksel zelfs onderdeel van het filter). als je een nieuwe haalt bij de automaterialen zaak wijst het zich vanzelf. Het kan evt handig zijn om ook de kap van de injectie unit af te halen. Hierdoor kan je de kap geheel terugvouwen. Even oppassen voor de slangetjes.
Groet Michel
Maar moet je dan ook de slangenklemmen allemaal loshalen die van de unit naar de motor lopen? Dat zijn namelijk nogal korte slangetjes
mvg
stap voor stap:
stap 1: draai de plastic klem-bout los die aan de aanzuigbuis zit (bij de klepdeksel)
stap 2: maak de eventuele slangenklem die op de aanlsluiting aanzuigbuis/filterhuis zit, los, en pak de aanzuigbuis uit de auto (een slangetje van injectiehuis-kap loshalen).
stap 3: draai de slangenklem van het injectiehuis (die grote klem) en van de “injectiehuis-kap” naar luchtfilterhuis los.
stap 4: neem de kap van het injectiehuis iets omhoog en draai hem wat uit de weg (alle slangen vast laten zitten).
stap 5: pak het luchtfilterhuis uit de auto
stap 6: pak de deksel van het luchtfilterhuis (ik geloof 2 klemmen loshalen, maar dat zie je wel)
En vanaf hier wijst het zich zelf verder.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
De Haynes service and Repair Manual licht deze handelingen en vele anderen toe in plaatjes, mogelijk staat het boek in pdf formaat op internet. Anders kun je het boek natuurlijk kopen. Ik heb er al veel plezier van gehad!
Totaal aantal Berichten: 11791
- Xantia TD SX
Het is even neuzen, maar die Haynes is er als PDF. Ik heb ‘m ook gedownload, pb anders als je die gemaild wilt hebben…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Heb hem ook als PDF, maar waar ik hem vandaan heb weet ik niet meer.
bedankt voor de tips! Zo kom ik er zeker wel uit.
Groeten