2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
CX 22 biturbo?
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2949
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 29 maart 2009 02:54 PM
  [ # 16 ]

Re: CX 22 biturbo?

tilanus schreef:
Tinfoil schreef:

...een serie 2 CX heeft gehad met een 2.2 biturbo…

Serie 2….2.2…..biturbo, dus 2 turbo’s…... Rolling Eyes

Heb je hem gevraagd of hij misschien een C4 Picasso heeft. Dan ligt het namelijk aan z’n voorruit; dat geeft dubbelbeelden.  Mr. Green


haha haha haha


De CX was met zijn dubbelbeelden zijn tijd ver voorruit…...

Profiel  
 
stefaan5089
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1142
Geregistreerd: 22-05-2007

Gepost: 29 maart 2009 05:57 PM
  [ # 17 ]
bxsport schreef:
stefaan5089 schreef:

Allemaal l.lkoek Laughing
Ik de,k dat iedereen wel zo’n verhaal kent.

Een, collega van mij durfde wel te vertellen dat ie vroeger nog met een CX 3.0 V6 heeft gereden Laughing , nog omringd door zo nog enkele beweringen en verhalen. Dan weet je wel hoe geloofwaardig deze mensen zijn.

wel stefaan helemaal ongelijk heeft ie niet de 3.0l V6 van de xm is getest op de carosserie van een cx de fransen hebben er een naam voor hoor ma ben em effe vergeten maar onderhuids was het natuurlijk een xm

Heb ik weer wat bijgeleerd very good
Is er hier in België ook zo’n wagen verkocht (meer bepaald in het Gentse)?

C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
      AX 1.0 Tonic ‘95

Profiel  
 
Gepost: 29 maart 2009 06:15 PM
  [ # 18 ]

Zulke wagens zijn er natuurlijk nooit verkocht he Stefaan, die zijn alleen door Citroen gebruikt om in het geniep de nieuwe techniek te roadtesten.

Profiel  
 
thomasfilius
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 29-06-2005

Gepost: 29 maart 2009 06:22 PM
  [ # 19 ]

Nou das ook bizar, vorige donderdag beweerde een gozer precies hetzelfde bij mij aan de bar. Zijn vader had een CX biturbo gehad, dus ik corrigeerde hem nog subtiel: Ohw, een GTi Turbo 2…

Maar nee hoor, het was toch echt een biturbo. Om een domme discussie te voorkomen ben ik maar mee gaan praten, om vervolgens hem aan z’n mouw te spelden dat mijn CX een wankelmotor had Very Happy Waarop hij direct bevestigend reageerde… flapdrol

Profiel  
 
Gepost: 29 maart 2009 06:28 PM
  [ # 20 ]

Mijn 2400 GTi is een zescilinder in lijn, samengesteld uit anderhalf Golf GTi blok Very Happy

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 29 maart 2009 06:40 PM
  [ # 21 ]

toch leuk hè, om in een soort levende legende te rijden ...

  haha

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 maart 2009 08:11 PM
  [ # 22 ]

en toch hebben al deze verhalen een kern van waarheid…

Er werd in Frankrijk geraced met cx’en. Er stond in 2008 zo’n cx op retromobiel, voorzien van een 2 liter motor met turbo en inspuiting, welke losjes op het douvrin-onderblok gebaseerd was.

Dan de V6 cx’en: In de jaren dat de cx ontwikkeld werd zijn er cx’en met een 2700 cc V6 uit de sm gebouwd als testwagens. Die V6 zat er heel bijzonder in: één bank lag plat, een bank stond rechtop. Daar aan een 5 bak van Fiat/Lancia.

Later, vanaf 1987, werd er met Cx’en XM techniek getest. Die auto’s hadden een V6 24v en 12 v, 5 bak en enkele zelfs 4 wiel aandrijving en besturing. De testwagens zal allen, op 2 na, gesloopt na de ontwikkelingsperiode.

De CX is ook getest met een 3 schijfs en 2 schijfwankelmotor. De 2 schijfs in bekend uit de GS birotor ( hé, waarom zou die nou een cx subframe met cx ophanging hebben Wink  Wink  Wink ), de 3 schijfs was een experimenteel blok.

Zo, genoeg info voor een avond aan de bar mannen??

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 29 maart 2009 08:48 PM
  [ # 23 ]

En dan die CX V8….

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 29 maart 2009 09:48 PM
  [ # 24 ]

Zou het kunnen dat men iets hangt van ‘Bi’ Birotor’ en BiTurbo lijkt aardig op elkaar…

Wetende dat het iets met Bi was zal het wel BitTurbo zijn, klinkt wel logisch zoiets

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook