Harm schreef:Op zo’n manier kun je wel erg goed zien wat een idioot geconstrueerd motortje dat is!
Ja, die 150-blokkies zit best wel apart in elkaar
GoodOldDiesel schreef:Daar is dus dat blokje gebleven, had er al iets over gelezen in verkoop draadje op peugeot forum.
Succes ermee!
Jep, dat is dit blok. Alleen komt ie niet in een BX type 1 te zitten, i.t.t. tot wat “R.K.” op dat forum zei
Ik ben natuurlijk ook wel benieuwd wat die extra paardjes gaan doen, maar in feite is het natuurlijk nog niet wereldschokkend; 80 pk. in een BX 14
Het kan altijd nog gekker
Met dit blok bijvoorbeeld;
http://www.vandansik.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=8214&start=50 (halverwege 3e pagina)
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Zo, net terug van de technische meeting van de BX club in Leek (Groningen), alleen de terugreis heeft iets langer geduurt dan de heenreis
Toen ik op de terugweg ergens in het midden tussen Leek en Heerenveen in de file terecht kwam, viel me ineens op dat het dynamolampje brande (heel lichtjes). Op de heenweg brande die nog niet.
Maar goed;
Ik dacht; “niks aan de hand, dat red ik nog wel naar huis” (ongeveer 240 km verder)
Toen voorbij Zwolle m’n dashverlichting steeds zwakker ging branden, en ook m’n radio heeft niet meer deed, werd het toch iets somberder.
En bij Utrecht stopte de auto er helemaal mee. De dynamo was overleden en de accu is leeg.
Anwb gebeld, hulpaccu’tje erin, even starten met startkabels, en naar hun werkplaats gereden (gelukkkig vlak in de buurt, hemelsbreed misschien 500 meter, maar wel nog even 3/4 kilometer rijden )
Daar is er een nieuwe spanningsregelaar in gezet voor 2 tientjes ,en al met al was ik binnen 3 kwartier weer op weg
Maandag dus maar even de dynamo naar de revisieboer brengen voor wat nieuwe koolborstels.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Hoe gaat het hier?
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1
Marcules schreef:Hoe gaat het hier?
Al bijna 2 weken met een gereviseerde dynamo.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Maar het nieuwe blok nog niet overgezet?
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1
Marcules schreef:Maar het nieuwe blok nog niet overgezet?
Over ongeveer anderhalve maand begin ik daarmee.
Maar binnnenkort wel nieuwe foto’s van het blok!
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Nou ik ben benieuwd!
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1
Kan het niet goed zien maar zitten er twee carburateurs op? Lijkt mij een prettig blok voor in een basisbx, nog steeds geen snelheidsmonster maar zal wel lekker klinken en gewoon lekker door zijn versnellingen lopen.
Harm schreef:Op zo’n manier kun je wel erg goed zien wat een idioot geconstrueerd motortje dat is!
Hoezo idioot? Zo krijg je wel een lager zwaartepunt en een versnellingsbak aan het blok vast doen ze al jaren bij motorfietsen
Omdat originele BX middenarmsteunen duur zijn en soms moeilijk te vinden, heb ik er zelf eentje gemaakt van een middenarmsteun uit een achterbank.
Uiteraard opklapbaar, zodat je nog wel bij de handrem en de hoogteregelstang kunt:
In feite is het niet moeilijk om dat zelf te maken:
-Paar stukjes MDF, beetje houtlijm, wat schroeven, wat ringen, een pianoscharniertje, spuitbusje primer, spuitbusje zwart en niet te vergeten; de afdekklepjes uit de middenconsole, heb je allemaal nodig.
Hoek aan elkaar gelijmd:
Schuin gezaagd, zwart gespoten, gaatje geboord en pianoscharnier erop geschroefd:
Klepjes van de middenconsole eronder geschroefd:
De middenarmsteun: (met plaatje MDF eronder)
Het geheel aan elkaar schroeven:
En in de middenconsole klikken:
Bout door de middenconsole:
En vanaf achter gezien:
Wel moet er nog een steuntje onder om de armsteun geheel horizontaal te laten rusten. (nu ligt die op de wangen van de stoelen)
Dat steuntje maak ik ook vast aan zo’n klepje uit de middenconsole.
Die heb ik al wel klaar, maar is net geverfd.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_11716.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Ik weet niet of ik het mooi vind, de armsteun lijkt mij veel te groot.
Wat wel weer 1 voordeel heeft: Relaxed zitten en schakelen!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Mooi gedaan
Hij is ook eigenlijk iets té groot, maar het gaat allemaal net.
Maar ik kan nog makkelijk schakelen en ik kan ook nog redelijk makkelijk de wangen van de stoel verstellen. (draaiknop aan de zijkant, te zien op de laatste foto!)
Dus in principe geen reden tot klagen.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Dat zou bij mij geen probleem zijn… automaat .
Zal mijn ogen eens openhouden voor een lederen achter-arm-steun ;D
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4670.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Netjes hoor!
Eveneens ben ik tevens ook.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_11716.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
BunnY schreef:Dat zou bij mij geen probleem zijn… automaat
.
Zal mijn ogen eens openhouden voor een lederen achter-arm-steun ;D
Moet je eens naar XM’s met leer op de sloop gaan kijken…
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3