1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Kafka! CX naar België overbrengen: transitnummerplaten
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 25 maart 2009 12:53 PM

Hallo forummers,

Ik(Belg) ben van plan een mooie laagdaks CX2400 Prestige in Nederland te kopen. Over het wel en wee van mijn aankoopplannen verwijs ik u graag door naar dit draadje op het CX-forum.

Punt één:
Nadat ik mijn verzekeringsagent, de lokale DIV-antenne, de Belgische douane en de RDW (tevergeefs) heb gebeld, blijkt dat ik transitnummerplaten nodig ga hebben wil ik de CX al rijdende maar ook legaal tot bij mij brengen.

Die transitnummerplaten zal ik in Nederland moeten kopen/huren/krijgen(??!). Nu is de vraag hoe en waar ik dat moet doen en of dat geen kapitaal zal kosten. Op de website van de RDW word ik niets wijzer, aan de telefoon hoor ik enkel een computerstem die me naar de website verwijst maar kan ik niemand aan de lijn krijgen.
Bestaat dat trouwens, Nederlandse transitplaten? Of heeft dat een andere naam zodat het daarom is dat ik daar niet veel over kan vinden?

De verzekeringsagentuur stelde voor de CX voor 1 dag op chassisnummer te verzekeren maar dat is wel niet in regel en als je controle van de boordpapieren hebt mag je je CX afgeven aan de douane wegens geen geldige inschrijving. Geen goed plan dus.

Moet de CX eigenlijk worden uitgeschreven uit het Nederlands systeem om hem/haar op Belgische platen te brengen?

Punt twee:
En hoe zit het met het gelijkvormigheisdattest? Als ik het goed voorheb hebben jullie dat in Nederland niet en zal ik dat moeten opvragen bij Citroën Brussel. De CX komt uit Frankrijk, daar zal de ‘carte grise’ wel bijzitten. Is dat niet hetzelfde als een gelijkvormigheidsattest?

Gelijkvormigheidsattest geraak ik wel aan, maar die transitplaten, daar geraak ik niet veel wijs uit.


Gauthier

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 25 maart 2009 12:56 PM
  [ # 1 ]

Voor punt 1, zie http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?p=470951&sid=8364ec6d774d8ca0df5979e0d9ade686 . Je krijgt gewoon een export kenteken waarmee je naar .be kan rijden.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 25 maart 2009 03:03 PM
  [ # 2 ]

Mijn tip? HOU DE originele PLATEN TOT JE ALLE PAPIEREN HEBT (indien mogelijk)..

Wat heb je nodig? Een CVO (het gelijkwaardige document voor het gelijkvormigheidsattest). Probeer te zorgen dat de huidige eigenaar dit al aanvraagt bij Citroën NL. Dit bespaart je een hoop miserie. Want bij Citroën B willen ze deze papieren niet maken/geven voor een NLse auto.

Dan nog een invoeringsdocument (even met de papieren naar de douane en na 10cent te betalen is hij ingevoerd Wink ).

Ben zelf als 8 maand bezig met het invoeren van mijn BX.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 25 maart 2009 03:17 PM
  [ # 3 ]

Ik pb je wel even een gewoon nummer van de RDW. Misschien heb je er wat aan.

08-nummers kunnen we vanuit het buitenland niet bellen.

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 26 maart 2009 10:11 PM
  [ # 4 ]

Re: Kafka! CX naar België overbrengen: transitnummerplaten

BEsuper schreef:

De CX komt uit Frankrijk, daar zal de ‘carte grise’ wel bijzitten.

Staat de CX al wel op Nederlands kenteken dan? Zo ja, dan kun je een exportkenteken aanvragen.

Zie ook: http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/auto/uitvoeren/

Zo nee, dan moet je ‘m beschouwen als een Franse auto, dan kun je ‘m dus niet meer over de weg vervoeren maar moet je een autoambulance huren (wat ik overigens zelf het makkelijkste vind).

Overigens wordt een buitenlands kenteken tegenwoordig door de RDW ingenomen bij invoer in Nederland om fraude te voorkomen.

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 29 maart 2009 09:19 PM
  [ # 5 ]

Mijn advies? Neem platen van je ‘gewone’ auto. Vraag je verzekering of ze je auto willen verzekeren voor de rit van NL naar B. De kans dat je gecontroleerd wordt is ZO klein dat het te verwaarlozen is (wel rekening mee houden: je auto KAN wel geconfisceerd worden bij controle).

Profiel  
 
ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 10-10-2004

Gepost: 29 maart 2009 09:29 PM
  [ # 6 ]

Gewoon via de rdw doen,ben je verzekerd.
Als er wat mis gaat onderweg kun je flink aan het betalen komen.

Gr Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43335
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 maart 2009 09:39 PM
  [ # 7 ]
BunnY schreef:

Mijn advies? Neem platen van je ‘gewone’ auto. Vraag je verzekering of ze je auto willen verzekeren voor de rit van NL naar B. De kans dat je gecontroleerd wordt is ZO klein dat het te verwaarlozen is (wel rekening mee houden: je auto KAN wel geconfisceerd worden bij controle).

Halloooo!! Dat is nogal een stomme gok hé.... zie je het gebeuren? Controle van de politie, hupsa… Cx weg. En naar de rechtbank..


Nee, dit is écht een dom plan!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 29 maart 2009 09:41 PM
  [ # 8 ]

Bij invoer naar NL neemt RDW de huidige papieren in. Ik kreeg mijn CG ook niet terug. Wel was ik zo helder om een kopie te vragen voor mijn documentatie. De volgende invoer maak ik wel een kopie in het voor.

Als de auto al NL kenteken heeft, kun je de auto aanmelden voor export bij RDW kantoor. Gewoon in de rij staan met alle papieren, kentekenplaten en een formulier wat je daar ergens aantreft bij een schrijfbalie. Dit formulier vul zo goed als mogelijk in. Het is meende ik 12 euro dokken en de wagen is voor export aangemeld.

Bij ditzelfde RDW kun je ook een export kenteken aanvragen. Dit kun je aangeven op het exportformulier wat hierboven besproken is.

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43335
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 maart 2009 09:58 PM
  [ # 9 ]

Export kentekens kun je ook bij enkele kantoren van het GWK regelen. Uitvoer kost je 12 euro of zo, maar uitvoer mét een kenteken én een export verzekering is duurder. O ja, voor uitvoer mét kenteken én verzekering MOET het voertuig APK gekeurd zijn.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 29 maart 2009 10:35 PM
  [ # 10 ]
BunnY schreef:

Mijn advies? Neem platen van je ‘gewone’ auto. Vraag je verzekering of ze je auto willen verzekeren voor de rit van NL naar B. De kans dat je gecontroleerd wordt is ZO klein dat het te verwaarlozen is (wel rekening mee houden: je auto KAN wel geconfisceerd worden bij controle).

Dit is misschien mogelijk in Belgie, met die persoonsgebonden kentekens, maar in NL kan dit dus echt never nooit niet. Het kenteken hoort bij de auto, als je die op een andere auto hangt is het dus valsheid in geschrifte (en het valt op als de afgiftedatum van het kenteken niet bij de leeftijd van de auto past, al is dat met ingevoerde auto’s natuurlijk ook zo).

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 30 maart 2009 12:14 AM
  [ # 11 ]

Uitvoeren met kenteken maar zonder verzekering is dus wellicht ook mogelijk. Dan neem ik de verzekering van mijn DS en vraag de maatschappij voor 1 of enkele dagen de CX op chassisnummer te verzekeren.

Dan verloopt alles wettelijk en dat is mijn bedoeling. Geen zin om mijn CX te moeten afstaan bij een simpele controle van de boordpapieren en evenmin om mij voor de rechter te moeten verantwoorden.

Hoe dan ook, het staat te gebeuren want ik heb vandaag een CX 2400 Prestige uit 1977 gekocht!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43335
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 maart 2009 12:22 AM
  [ # 12 ]

Ik geloof niet dat je kunt uitvoeren mét een NL uitvoerkenteken maar zonder NL verzekering. Hoe dan ook, je gaat met de papieren van de door jou gekochte CX en de eigenaar naar een vestiging van de RDW of een GWK-kantoortje en exporteerd daar de cx. Je krijgt dan een vrijwaring voor de eigenaar en een zooitje papieren voor de cx mee. Klaar is kees.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 30 maart 2009 12:44 AM
  [ # 13 ]
BEsuper schreef:

Uitvoeren met kenteken maar zonder verzekering is dus wellicht ook mogelijk. Dan neem ik de verzekering van mijn DS en vraag de maatschappij voor 1 of enkele dagen de CX op chassisnummer te verzekeren.

Dan verloopt alles wettelijk en dat is mijn bedoeling. Geen zin om mijn CX te moeten afstaan bij een simpele controle van de boordpapieren en evenmin om mij voor de rechter te moeten verantwoorden.

Hoe dan ook, het staat te gebeuren want ik heb vandaag een CX 2400 Prestige uit 1977 gekocht!

Wie wat waar, vertel vertel vertel.

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 30 maart 2009 12:46 AM
  [ # 14 ]

Zie mijn topic op het CX forum. De Doro-Prestige.

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 02 april 2009 03:47 PM
  [ # 15 ]
waterman771 schreef:
BunnY schreef:

Mijn advies? Neem platen van je ‘gewone’ auto. Vraag je verzekering of ze je auto willen verzekeren voor de rit van NL naar B. De kans dat je gecontroleerd wordt is ZO klein dat het te verwaarlozen is (wel rekening mee houden: je auto KAN wel geconfisceerd worden bij controle).

Halloooo!! Dat is nogal een stomme gok hé.... zie je het gebeuren? Controle van de politie, hupsa… Cx weg. En naar de rechtbank..


Nee, dit is écht een dom plan!

Zie je het gebeuren… controle van de politie. Je legt mooi je geval uit in geuren en kleuren. Je laat zien dat je wél verzekering hebt, dat je wél papieren hebt en dat je dus ‘gewoon’ onderweg bent naar het keuringstation en voila. De agent zegt ‘allé jongen, het is goed voor deze keer Wink

Dat het een risico is, jep. Maar het is wel een berekend risico (zoals met een carré all in gaan bij het pokeren… de kans dat de andere royal flush heeft is immers ZO klein).

Het systeem in België laat namelijk niet toe het op een compleet legale manier te doen als je geen garagist bent…  Confused

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook