Totaal aantal Berichten: 2474
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
BEsuper schreef:
Weet iemand soms wat voor velgen dit zijn? Duidelijk niet de Prestige wielschijven zoals op de link hieronder en in het boek ‘Une lignée prestigieuse’. Dit zijn toch geen metrische TRX velgen?
ps kijk vooral ook goed naar het subframe in nederland mag er aan dat subframe gelast worden… in belgie totaal niet dus als ze daar roest aan zien is het gewoon afkeur en vervangen…...
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
graddus schreef:Overigens vraag ik me af of deze foto een te koop staande auto is, of gewoon een voorbeeld van de TS om de vraag over die velgen te stellen.
Dat is een foto van de auto bij Doro, waarschijnlijk een foto van zoals hij in .fr uit de garaasj is gekomen.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- CX 2.5 Prestige
graddus schreef:bxsport schreef:graddus schreef:Waarop baseer je dat vermoeden, puur op het zicht? Ik haal het er niet uit hoor, ik zou zelfs eerder voor 14 inch kiezen, maar zoals gezegd, het blijft gokwerk. Gewoon even navragen zou ik zeggen.
na zoveel jaar zie ik het op het zicht ja de trx banden zijn lager van profiel dan de 14 inch en de trx velg op zichtzelf is groter dan een 14 inch…
maar das ervaring
Die verschillen ken ik ook, maar ik durf het afgaande op deze foto niet te zeggen. Laten we dan maar van jouw ervaring uitgaan. Overigens vraag ik me af of deze foto een te koop staande auto is, of gewoon een voorbeeld van de TS om de vraag over die velgen te stellen. In dat geval heeft hij van ons verhaal in elk geval geleerd dat er twee maten van dit type lichtmetalen velg bestaan.
ja eerst twijfelde ik ook hoor maar er is een foto waar de wagen langs achter is getrokken en daar kan je het banden profiel zien en dat is dus een TRX profiel….;

Totaal aantal Berichten: 555
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Bedankt alvast!
Eigenlijk vind ik deze velgen wel mooier dan geperste stalen velgen met sierdoppen met ster erin. En bij het gebruik dat ik voor mijn toekomstige CX in gedachten heb, voorzie ik niet dat de banden snel zullen slijten.
Voor de airco: weet iemand of het bij ons illegale en ozonlaagvretende freon in Frankrijk nog wordt verkocht? Het wordt een mooi-weer-CX, en met dat zwarte similidak denk ik dat die Climatiseur welkom zal zijn, Isother rolgordijntjes ten spijt.
Nu nog een afspraak bij Doro maken. Als ze mooi en goed is verhuist ze naar Waregem!

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- CX 2.5 Prestige
pfff hier in belgie is r12 of freon ook nog te krijgen je moet alleen weten waar…feit is wel dat je toch een nieuwe droger moet steken en dat het systeem afgeperst moet worden om te zien of er lekken zijn… dan pas heeft het zin om te vullen…

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- CX 2.5 Prestige
ook deze wagen ziet er eigenlijk best wel goed uit!
http://www.webmycar.com/zonecar/webacar.nsf/fr/52713A7A7010DF01C1257583006C3007

ik heb zojuist met Doro gebeld. De CX Prestige is niet meer bij hem te bezichtigen, het ging om consignatieverkoop en wegens plaatsgebrek wordt de CX eerstdaags teruggebracht naar zijn eigenaar. Gelukkig staat de CX nog steeds te koop, en dat is de reden waarom ik zo snel mogelijk contact ga opnemen met de eigenaar (gegevens worden vandaag nog doorgestuurd) om te gaan kijken, te onderzoeken, te rijden en misschien ook te kopen.
Intussen heb ik een ander draadje geopend waarin ik graag uw suggesties over het verkrijgen van transitplaten verneem, zodat ik deze CX zelf naar Waregem kan brengen.

Na 667 kilometer rijden heb ik groot nieuws!!
De ‘77 CX 2400 Prestige wordt van mij!!
Vandaag ben ik samen met bxsport (veel dank!) gaan kijken, en deze CX Prestige beviel mij erg, zozeer dat ik hem/haar (dat moet ik dan nog eens uitzoeken) heb gekocht. En wat rijdt dat DIRAVI toch goed zeg.
De bodem was keihard, subframes onberispelijk, de koets was overspoten, op z’n Frans, niet overal 100% maar wel heel mooi. Wat een statige verschijning in dat zwart met grijs en wat een gezellig interieur.
Als de exportpapieren gereed zijn rijd ik er om, op exportplaten.
Meer foto’s uiteraard als ze in België is.
Gauthier

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Mooi, mooi , mooi! Proficiat! Een waardig zusje voor de ID….

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
dat zo’n voiture erg bevalt kan ik goed begrijpen, dus veel plezier ermee!!
BEsuper schreef:Na 667 kilometer rijden heb ik groot nieuws!!
De ‘77 CX 2400 Prestige wordt van mij!!
Vandaag ben ik samen met bxsport (veel dank!) gaan kijken, en deze CX Prestige beviel mij erg, zozeer dat ik hem/haar (dat moet ik dan nog eens uitzoeken) heb gekocht. En wat rijdt dat DIRAVI toch goed zeg.
De bodem was keihard, subframes onberispelijk, de koets was overspoten, op z’n Frans, niet overal 100% maar wel heel mooi. Wat een statige verschijning in dat zwart met grijs en wat een gezellig interieur.
Meer foto’s uiteraard als ze in België is.
Gauthier
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 763
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Ho ho.
Is dat nou echt nodig?
Prachtige origineel Nederlands gekentekende Prestige gaat worden UITGEVOERD???
Wat een prachtig kenteken - mooie combinatie, 47-YB-47, en nog een mooie wit-op-blauwe plaat…maar hoppeta - ze GAAT VERLOREN!!!
Boe en
Foei
BESuper, hartstikke gefeliciteerd natuurlijk!
Jaco
PS Moet ‘haar’ wezen - het is een dame.
edit: sorry, YB-kentekens zijn natuurlijk importkentekens, geen origineel Nederlandse auto dus, maar toch jammer dat zo’n mooie auto voor ons Hollanders verloren gaat!

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
jmmj schreef:maar toch jammer dat zo’n mooie auto voor ons Hollanders verloren gaat!
Volgens mij zijn de meesten in NL of D. In ieder geval niet meer in F waar ze gewoon ook weer met bosjes tegelijk weggehaald worden, dus zo erg is het niet, dat er eentje NL weer eens uit gaat.
Van harte! Mooie dame zo op de eerste foto’s. Ze heeft ook nog die mooie gele tellers ..
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
garagestmarien schreef:jmmj schreef:maar toch jammer dat zo’n mooie auto voor ons Hollanders verloren gaat!
Volgens mij zijn de meesten in NL of D. In ieder geval niet meer in F waar ze gewoon ook weer met bosjes tegelijk weggehaald worden, dus zo erg is het niet, dat er eentje NL weer eens uit gaat.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

ik ben eigenlijk maar blij dat het geen origineel Nederlandse CX is. Deze CX heeft haar werkzame leven aan de Côte d’Azur doorgebracht en is daardoor prima geconserveerd. We zullen haar goed beschermen om zo intact te kunnen blijven.
Wel een mooi kenteken inderdaad. Symmetrisch, zoals dat van mijn DS.
Dat wordt een feest om haar te gaan ophalen. Met de trein naar Nederland, en dan rijdend terug.