Uit een vertrouwelijke missive van afgelopen 18 maart aan alle dealers blijkt dat per direct een aantal wijzigingen in het C4 gamma werd doorgevoerd.
de Lumiere editie is per direct niet meer leverbaar
de Ligne Business is per direct gewijzigd (zie ook vorige tread http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=197223)
de Ambiance wordt opgevolgd door de Dynamique (bekleding gewijzigd naar Anjou Mistral donkergrijs)
De belangrijkste motivatie luidt “het vereenvoudigen van het totale C4 Picasso gamma en het aanbieden van de Ligne Business aan elk type klant”
In de praktijk blijkt dat het klantvoordeel van de Business is gewijzigd van €3.900 naar €1.750. (door onder meer een veel eenvoudiger navigatiesysteem) Het klantvoordeel van de populaire en fraaie Lumiere-editie is geheel verdwenen. De klanten wordt aangeraden een Ligne Business met panoramadak te kopen en zijn daardoor veelal € 800 duurder uit.
Veel net geplaatste orders worden eenzijdig geannuleerd (en naar men verwacht aangepast).
Mijn onlangs afgesloten leasecontract voor een Lumiere kan niet tot uitvoering worden gebracht. De catalogusprijs gaat met de Business flink omhoog. Daarvoor terug krijg ik een eenvoudig navigatiesysteem (heb ik al mobiel) en bluetooth (werkt niet met mijn blackberry).
Citaat Citroën “We zijn er van overtuigd dat deze versie, nu aan te bieden voor een breed publiek (zakelijk en privé rijders) bijzonder aantrekkelijk is” en “prijsopbouw en kortingen binnen het C4 Picasso gamma zullen ongewijzigd blijven” (??)
Op de officiële Citroën-site is overigens ruim een week later nog niks van al deze wijzigingen te vinden.
Krijgen ze bij Citroën ook bonussen??
Op de fiets kun je alles
CORRECTIE: excuus; de link uit het vorige bericht moet zijn: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=197581
“plotselinge wijziging navigatie Ligne Business”
Op de fiets kun je alles
Gelukkig rij ik al 6 weken in mijn Ligne Business..
V.w.b. het functioneren van bluetooth i.c.m. My Way moeten we misschien nog een voorbehoud maken
Er zijn volgens mij weinig tot geen My Way’ s afgeleverd en is er weinig bekend omtrent het wel of niet goed functioneren van de bluetooth functie.
Het My Way systeem komt van een andere producent dan het RT 4/5 systeem.
Zijn er forumleden die wel een My Way systeem hebben nodig ik ze uit hun ervaringen te posten met vermelding van type/merk telefoon..
C4 Grand Picasso 1.6 THP EBV6 Ligne Business
Nocciola achteraf demontabele trekhaak, xenon, leer (sinds 12.2.09 op weg)
Re: Citroën wijzigde onaangekondigd per direct C4 Picasso ga
hurriwillem schreef:Uit een vertrouwelijke missive van afgelopen 18 maart aan alle dealers blijkt dat per direct een aantal wijzigingen in het C4 gamma werd doorgevoerd.
de Lumiere editie is per direct niet meer leverbaarde Ligne Business is per direct gewijzigd (zie ook vorige tread http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=197223)
de Ambiance wordt opgevolgd door de Dynamique (bekleding gewijzigd naar Anjou Mistral donkergrijs)
De belangrijkste motivatie luidt “het vereenvoudigen van het totale C4 Picasso gamma en het aanbieden van de Ligne Business aan elk type klant”
In de praktijk blijkt dat het klantvoordeel van de Business is gewijzigd van €3.900 naar €1.750. (door onder meer een veel eenvoudiger navigatiesysteem) Het klantvoordeel van de populaire en fraaie Lumiere-editie is geheel verdwenen. De klanten wordt aangeraden een Ligne Business met panoramadak te kopen en zijn daardoor veelal € 800 duurder uit.
Veel net geplaatste orders worden eenzijdig geannuleerd (en naar men verwacht aangepast).
Mijn onlangs afgesloten leasecontract voor een Lumiere kan niet tot uitvoering worden gebracht. De catalogusprijs gaat met de Business flink omhoog. Daarvoor terug krijg ik een eenvoudig navigatiesysteem (heb ik al mobiel) en bluetooth (werkt niet met mijn blackberry).Citaat Citroën “We zijn er van overtuigd dat deze versie, nu aan te bieden voor een breed publiek (zakelijk en privé rijders) bijzonder aantrekkelijk is” en “prijsopbouw en kortingen binnen het C4 Picasso gamma zullen ongewijzigd blijven” (??)
Op de officiële Citroën-site is overigens ruim een week later nog niks van al deze wijzigingen te vinden.
Krijgen ze bij Citroën ook bonussen??
Heb zelf de auto (GC4P LB 1.6 THP EB6V) in de 1e week van November 2008 besteld. Was uiteraard verontrust door de op handen zijnde wijziging. Dealer kon geen uitsluitsel geven of ik nog de versie met RT5 zou krijgen. Daarom zelf maar Citroen NL gebeld. Gisteren te horen gekregen dat de auto onderweg is naar Oosterhout, en dat hij MET RT5 is uitgerust. Wordt in week 16 afgeleverd.
Groet,
Han
C4GP 1.6 THP LB EB6V Noir Onyx
Ik vind dit toch wel heel vreemd, raar dat je het op zo’n manier mag wijzigen. De veranderingen zijn niet heel erg klein en je moet dat blijkbaar wel accepteren.
Nou ja, die van mij veranderen ze niet meer, denk ik
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Totaal aantal Berichten: 15706
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Zou het geen logische gedachte zijn om er vanuit te gaan dat Citroen gewoon onverkochte voorraad aan het verkopen is (net als al die andere merken) onder de dekmantel van ‘de crisis’ en daardoor minder specifiek voor locale markten leveren zoals voorheen. Voor hetzelfde geld zijn wij nu gewoon de onverkochte voorraad Grieks-Cypriotische modelreeksen aan het opsouperen
De dealers en leasemaatschappijen vinden het in ieder geval buitengewoon vervelend. Mijn leasemaatschappij heeft “nog nooit zoiets meegemaakt”. Mijn dealer is er in ieder geval druk mee om het voor mij zo sympathiek mogelijk op te lossen en de stijging van de catalogusprijs creatief te compenseren. De bestelling moet alleen weer opnieuw geplaatst worden + het nodige wachten.
Wat ik toch niet begrijp is dat ze de LUMIERE editie plotsklaps van de weg gehaald hebben. Daar zat maanden reclame-campagne in het was m.i een echt populaire editie.
Op de fiets kun je alles
Het verhaal zal neerkomen op “centjes”... maar hoe precies?
Ich bin ein Breaker