hey,
weet er iemand hoe ik het best het oranje knipperlicht aan de zijkant van de neus constant kan doen branden (en als ik knipper dat het omgekeerd met de knipperlichten meegaat)?
en dit liefst zonder knippen en nieuwe draad trekken enzo
Berlingo 1.6HDI
Volgens mij zijn daar relais voor te koop. Ik zou zoeken in de richting van vrachtwagen onderdelen, daar zie je vaak dat bij een trailer de breedtelichten in omgekeerde richting meeknipperen. Die relais zijn vast ook in 12v uitvoering te koop.
de meest eenvoudige oplossing is om de massa draad van het lampje van te demonteren en weer + draad van de stads verlichting te monteren.
Dan krijg je het gevraagde effect
kuuper schreef:de meest eenvoudige oplossing is om de massa draad van het lampje van te demonteren en weer + draad van de stads verlichting te monteren.
Dan krijg je het gevraagde effect
Ja dat is waar, heb ik met mijn breedtelichten van de trailer ook gedaan. Maar wil zo weinig mogelijk aan de originele draden prutsen
Berlingo 1.6HDI
US module plaatsen
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
puggie_205 schreef:US module plaatsen
Nu word ik nieuwsgierig wat en hoe je dit bedoelt….
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
dit wordt gebruikt om de knipperlichten vooraan, constant mee te laten branden op een lagere spanning. ( zoals bij amerikaanse wagens)
zet je je knipperlicht op, dan branden en werken ze normaal.
maar nu weet ik niet of het ook werkt met de kleine knipperlichten op de zijkant. maar denk wel dat het te doen is mits aanpassingen aan de weerstanden.
grt Tom
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Zij knippers zijn maar een 5 of 10 watt.
Het hierboven beschreven verhaal is eigenlijk de enige (makklijke) oplossing.
Overigens, meestal zit de zijknipper met een stekker bij je richtingaanwijzer aangesloten. Idee is allicht om de stekker los te halen en er zelf nieuwe draadjes in te steken. De massa aan de + van je knipper en de + tja die zal je echt ergens van de + van je stadslicht moeten plukken…
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Met een relaisje van €5,- van de halfrots is dit eenvoudig op te lossen. Laat het signaal van het knipperrelais de spoel aansturen, vervolgens kun je zelf bepalen wat je plinkers doen. (aan-uit-aan of uit-aan-uit, want wisselschakelaar)
Dit is een veel nettere manier dan het plaatsen tussen verschillende plussen. Ik vraag mij dan ook af wat die nieuwerwetse elektronica daar van vindt.
Enneh… geloof mij, je wilt liever extra draden trekken dan de originele bekabeling verknippen!
GoodOldDiesel schreef:Zij knippers zijn maar een 5 of 10 watt.
Het hierboven beschreven verhaal is eigenlijk de enige (makklijke) oplossing.
Overigens, meestal zit de zijknipper met een stekker bij je richtingaanwijzer aangesloten. Idee is allicht om de stekker los te halen en er zelf nieuwe draadjes in te steken. De massa aan de + van je knipper en de + tja die zal je echt ergens van de + van je stadslicht moeten plukken…
ik denk eraan om 2 z’n stekkers los te kopen bij de dealer en dan eens aan te sluiten!
Berlingo 1.6HDI