Ik heb het gelezen, dus in hoeverre is het verstandig om een v6-24v 90 graden te kopen? Ik geloof dat ik dan maar voor de 12v gaat.
BX-16V mk2 orga 4680; voorheen BX TZD-TURBO ‘92 , Berlingo Hdi ‘01, Berlingo Hdi ‘04.
Dennis.
http://img326.imageshack.us/img326/9422/bxgti16vmk21671ud.jpg
http://WWW.STALLING-VERHUUR.NL stallingsruimte voor uw Citroen
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Ik heb nog wel een 93-er V6 Ambiance Automaat met 163k op de teller in de aanbieding
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Het is niet meer nodig, ik heb net de bx 16v mk2 met gebroken distributie riem gekocht, kan ik weer ff lekker sleutelen.
BX-16V mk2 orga 4680; voorheen BX TZD-TURBO ‘92 , Berlingo Hdi ‘01, Berlingo Hdi ‘04.
Dennis.
http://img326.imageshack.us/img326/9422/bxgti16vmk21671ud.jpg
http://WWW.STALLING-VERHUUR.NL stallingsruimte voor uw Citroen
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
tsja
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Even over de lpg installatie. Waar laat je dat doen, en wat voor installatie laat je inbouwen ?
Ik heb namelijk mijn V6 ook weer aan het rijden. Nieuwe motor en bak ingebouwd (60K gelopen uit 2000) en 2 xm’s is toch een stuk duurder als 1 xm op gas.
Ik rijd niet belachelijk veel (25K per jaar) dus de aanschafprijs van de installatie doet zeker ter zake.
Domme vragen bestaan niet.
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Simmetje schreef:(60K gelopen uit 2000)
Wauw! Wat kost dat ongeveer?
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Ga eens uit van 1500 euro excl. werkloon. Alleen daar komt dan ook nog wel het nodige aan materiaal bij. Je vervangt dan vaak toch gelijk de distributie,waterpomp, bougiekabels, blokken en schijven etc.
Voor de hele operatie ben je gauw € 5000 verder.
Domme vragen bestaan niet.
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Simmetje schreef:Ga eens uit van 1500 euro excl. werkloon. Alleen daar komt dan ook nog wel het nodige aan materiaal bij. Je vervangt dan vaak toch gelijk de distributie,waterpomp, bougiekabels, blokken en schijven etc.
Voor de hele operatie ben je gauw € 5000 verder.
Okee, Willem had het ergens over 10.000 euro voor een totale revisie van motor en bak… dus grofweg gezegd is vervangen door jonger spul de helft goedkoper…
Inbouwen gas bij een officiele installateur kost tussen de 2300 en 2500 euro. Dat is dan wel G3. Mijn XM uit ‘95 kan niet goedgekeurd worden voor G3 (heeft iets met emissie te maken). Daarom een wat minder moderne installatie in laten bouwen voor 1700 Euro. Hopelijk krijg ik hem a.s. woensdag, dus dan kan ik ook pas wat zeggen over hoe het rijdt.
Tank is onderbouw, dus in plaats van reservewiel, 67 liter. Ik laat hem inbouwen door ton van soest. Hij laat hem keuren door het RDW.
Het leven is te kort voor slechte wijn
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
ieksEmmu schreef:Simmetje schreef:Ga eens uit van 1500 euro excl. werkloon. Alleen daar komt dan ook nog wel het nodige aan materiaal bij. Je vervangt dan vaak toch gelijk de distributie,waterpomp, bougiekabels, blokken en schijven etc.
Voor de hele operatie ben je gauw € 5000 verder.
Okee, Willem had het ergens over 10.000 euro voor een totale revisie van motor en bak… dus grofweg gezegd is vervangen door jonger spul de helft goedkoper…
Tsja, mijn visie van reviseren is de motor blue-printen, zodat deze helemaal geoptimaliseerd is. Kost ruim 3500 euro, plus de RVS uitlaat en katalysatoren, aanpassen van de elektronica, nalopen van de bak, nieuwe koppeling, waterpomp, radiateur, aandrijfassen en al het kleine grut wat je vervangt omdat alles toch los ligt.
Als je het dan echt goed wil doen, moet je ook alle bedrading, relais, en dergelijke die onder het dashboard zit, vervangen. Zeker alle belachelijk dunne draadjes die je overal vind.
En als je toch met geld aan het smijten bent, vergeet dan niet om de stoelen en banken opnieuw te laten bekleden met leer.
Met 10.000 euro kom je nog te kort denk ik
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Nou, ik heb erg veel vervangen:
Toen ik de auto kocht, zat er een nieuwe radiateur bij. Schijnt een zwak punt te zijn.
Vervolgens motor en bak met 60K ervaring, nieuwe waterpomp, distributie, bougiekabels, bougies en bobine.
Daarna, nieuwe remmen rondom, alle veerbollen, alle sapjes, uitlaat was recent vervangen, nieuwe bandjes en een nieuwe accu.
Maar nu weet je dan ook wat je hebt. En financieel een stuk beter te doen als alles reviseren.
Wat je wel nodig hebt is een garagebedrijf dat je goed gezind is. Anders ga je alsnog bankroet.
Domme vragen bestaan niet.
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Simmetje schreef:Anders ga je alsnog bankroet.
Ik had het ook over alles “laten doen” blue-printen kan niet iedereen, laat er nou toevallig zo’n gespecialiseerd tuning-bedrijf in dit haringdorp zitten
250 pk moet dan wel haalbaar zijn
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002