Hallo,
Ik merk dat bij gasgeven in tweede en derde of bij het terugschakelen en het lossen van de gas mijn xantia schokt.
Ik heb al op internet overal gezocht maar heb nog altijd geen antwoord gevonden.
Men spreekt langs de ene kant dat de koppelingsplaten vettig kunnen zijn (volgens mij niet allemaal pas door de garagist vervangen, wel occasie) en ik heb ook gelezen dat het aan de motorsteunen kan liggen.
Echter de motorsteunen zou zijn als je snel optrekt. (Dat de motorblok onder een hoek om te liggen en zo alles ontregelt)
Zelfs als ik traag optrek heb ik dit fenomeen.
Ook heb ik iets gelezen dat het kan liggen aan een onrelgematige inspuiting maar dan zou het ook in vierde en vijfde versnelling moeten zijn.En hier heb ik dit probleem veel minder.
Iemand ideen?
groetjes
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 30-12-2008
- C5 3.0 v6 exclusief
als het aan de motorsteun zou liggen moet het haast wel de steun rechtsonder zijn [rubber versleten ]
gr sjoerd
En hoe kan je dat zien als leek?
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 30-12-2008
- C5 3.0 v6 exclusief
Hoi,
Ik moet toch niet onder de auto gaan liggen??
Zo een demper heb ik niet. Ik heb wel gezien dat er in die buurt een ander soort demper staat.
Foto van mijn motor:
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 30-12-2008
- C5 3.0 v6 exclusief
Niels12345 schreef:Hoi,
Ik moet toch niet onder de auto gaan liggen??
Zo een demper heb ik niet. Ik heb wel gezien dat er in die buurt een ander soort demper staat.
Foto van mijn motor:
nee vanaf boven is het niet te zien je zal echt onder de auto moeten kijken hij moet er haast wel zitten
Dan moet ik de bescherming eraf draaien zeker?
Er zit namelijk nog een kap over.
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 30-12-2008
- C5 3.0 v6 exclusief
Niels12345 schreef:Dan moet ik de bescherming eraf draaien zeker?
Er zit namelijk nog een kap over.
bij mijn xantia zit er niks van een kap ofzo als ik onder mijn auto ga liggen en achter me motor kijk zie ik um zo zitten aandrijs loopt door de zelfde beugel in die beugel zit ook dat rubber als je wil kan ik er morgen even een foto van maken
gr sjoerd
Als je wilt .
bij mij zit er onderaan nog een beschermkap tegen water en modder vermoed ik.
Vrijdag ga ik bij een vriend van me de wagen even op de brug zetten. Zo kan ik er beter aan.
groetjes
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 30-12-2008
- C5 3.0 v6 exclusief
hey bij deze de foto
gr sjoerd
Oke vrijdag kijk ik ernaar.
Hoe zie je trouwens of deze nog in orde is of niet?
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 30-12-2008
- C5 3.0 v6 exclusief
Niels12345 schreef:Oke vrijdag kijk ik ernaar.
Hoe zie je trouwens of deze nog in orde is of niet?
nou ik denk als er iets aan het rubber is is daar niet overheen te kijken is nee als het rubber vergaan is of versleten dan is ie meestal helemaal kapot succes
gr sjoerd
Re: Schokkende xantia 1.9TD 1994
Niels12345 schreef:Echter de motorsteunen zou zijn als je snel optrekt. (Dat de motorblok onder een hoek om te liggen en zo alles ontregelt)
Zelfs als ik traag optrek heb ik dit fenomeen.
Als ik dit lees en de foto van de onderste motorsteun zie, welke er goed uitziet, denk ik niet dat het in de motorsteunen zit.
Jouw probleem is vergelijkbaar met wat ik had met mijn diesel nadat ik de brandstofpomp had gerepareerd, de anti-afslag stond niet goed, waardoor je het door jouw beschreven gedrag krijgt.
Een paar punten om dit te controleren:
Kijk eens hoever de toerenteller zakt als je uit stilstand alleen de koppeling laat opkomen om weg te rijden, 50 a 100rpm zakken is normaal, zakt deze niet, dan wil dat niet zeggen dat het niet goed is, maar kan een indicatie zijn dat de anti-afslag te scherp staat, i.c.m. de onderste punten.
Heb je het gevoel dat het gaspedaal zwaar is en dat je vrij diep moet intrappen om de auto op snelheid te houden?
Remt de auto sterk af als je het gaspedaal los laat?
Draai de motor goed warm, zet de auto in zijn vrij en jaag het toerental op naar de 3000rpm en kijk hoe snel dit naar stationair zakt, moet min. 2,5 a 3,5 seconden duren.
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 30-12-2008
- C5 3.0 v6 exclusief
Re: Schokkende xantia 1.9TD 1994
dit is een foto van mijn motor steun
Ik zie het ops:
Re: Schokkende xantia 1.9TD 1994
Ik ga alles eens filmen zodat je zelf kan oordelen goed?
Ik heb het snel snel geprobeerd en zie onderstaande tekst in het rood.
Als ik dit lees en de foto van de onderste motorsteun zie, welke er goed uitziet, denk ik niet dat het in de motorsteunen zit.
Jouw probleem is vergelijkbaar met wat ik had met mijn diesel nadat ik de brandstofpomp had gerepareerd, de anti-afslag stond niet goed, waardoor je het door jouw beschreven gedrag krijgt.
Een paar punten om dit te controleren:
Kijk eens hoever de toerenteller zakt als je uit stilstand alleen de koppeling laat opkomen om weg te rijden, 50 a 100rpm zakken is normaal, zakt deze niet, dan wil dat niet zeggen dat het niet goed is, maar kan een indicatie zijn dat de anti-afslag te scherp staat, i.c.m. de onderste punten. Het toerental zakt.Heb je het gevoel dat het gaspedaal zwaar is en dat je vrij diep moet intrappen om de auto op snelheid te houden? Niet speciaal vindt ik
Remt de auto sterk af als je het gaspedaal los laat? Dit is wel het geval maar ligt dit ook niet aan de motor? En wat noem je fel remmen?
Draai de motor goed warm, zet de auto in zijn vrij en jaag het toerental op naar de 3000rpm en kijk hoe snel dit naar stationair zakt, moet min. 2,5 a 3,5 seconden duren. Lijkt me ongeveer zo lang te duren.