Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Heb je wel het artikelnummer van Peugeot gevonden?
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
De hele unit: 6441K4 of 6441N3. Alleen de weerstand: 6441.78 - dit zijn onderdeelnummers van Citroën.
Bart Ebben heeft niets op voorraad. Morgen even dealert en Jan van Gompel bellen.
En Yuri bedankt voor het bevestigen van mijn vermoedens
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik snap de tekening en de prijzen bij Citroën niet helemaal:
De aanjagermotor (6441N3) staat bij Cit voor € 168 in de boeken, Echter: die losse module (644178) staat voor € 158 (:shock:) in diezelfde boeken. Ik vraag me dan af of de module wel bij de aanjagermotor zit. Dan zou die motor dus een tientje kosten.. Even navragen dus.
BTW: Het is exact dezelfde module als bij Xantia, ZX, XM, Saxo etc.. Bij XC-NL lopen er ook diverse draadjes over dit onderwerp (o.m. deze ), en b.v. bij IDDS Technique was de module een stukje goedkoper (er wordt €70 in dat draadje genoemd).
Als je handig bent met solderen kun je de losse weerstanden op de module vervangen. MJ11015 heten die weerstanden, ik heb ze destijds besteld via Conrad. Een DIY was ik nog tegengekomen, hier dus.
Succes ermee.
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik denk dat ik zelf maar even nieuwe transistoren op de regelaar beun. Moet wel lukken lijkt me.
Als het dan binnen afzienbare tijd weer fout gaat knal ik er een nieuwe motor/weerstand in.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Meteen maar even die koe bij de hoorns gevat.
Uitboren die handel:
Contactpuntjes inkorten met de zijsnijtang en losstoken:
Met als resultaat:
Even schoonborstelen en klaar voor transplantatie:
Via werk bestel ik de transistoren bij Farnell. Met M4 boutjes/moertjes vastzetten en dan even iemand van de service-afdeling vriendelijk aankijken om de contactpuntjes aan te tikken met de soldeerbout. Ik kan het best zelf maar heb geen zin in dat geklieder.
En dan maar hopen dat alles weer werkt.
Heeft er iemand nog tips om de motor schoon te maken, nu deze toch los ligt?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Motor? Och, de draaiende delen even schoonmaken en nieuw invetten. Als het toch open ligt, even kijken of de borsteltjes nog naar wens zijn. Veel meer moet dat denk ik niet zijn.
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Niet bij Farnell maar zojuist bij Conrad de transistoren en koelpasta besteld. Vanavond even naar de bouwmarkt voor een paar M4x16 boutjes om het geheel weer vast te zetten. Hopelijk binnen nu en een dag of drie de rest van de onderdelen binnen.
Tegen het eind van de week moet het zaakje toch wel weer werken. Vanmorgen moest ik nog krabben, daarna de zaak allemaal doorzichtig houden was lastig zo zonder ventilatie..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Ja dat lijkt me idd wel lastig ja zonder ventilatie! Maar ik zie zo wel dat ik nog heel veel moet leren over auto’s als ik jullie zo zie klussen! Dan heb ik van auto’s echt nog te weinig verstand haha
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
DigiDaan schreef:Heeft er iemand nog tips om de motor schoon te maken, nu deze toch los ligt?
Het doorbranden van de transistor kan komen doordat de motor wat zwaarder is gaan lopen, waardoor er ook meer stroom verbruikt wordt.
Ik heb zelf de motor er vorig weekend ook uit gehad omdat er een piep in de motor zat. Ik heb de as flink in de WD40 gezet, daarna liep ook ook wat soepeler.
Houd er wel rekening mee dat je auto 2 a 3 dagen naar de WD40 ruikt tijdens het rijden
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik zou niet smeren met WD40 dat is te dun en blijft niet waar het zou moeten blijven. Gewoon een kloddertje doorsmeervet lijkt me al een stuk beter.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik ben in elk geval al een week piepvrij, dus voorlopig niets te klagen
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Bling:
Netjes met koelpasta de nieuwe transistoren vast gezet, daarna een collega de contacten laten solderen.
Weer thuis aangekomen de module in de motorbehuizing geschroefd en daarna de motor zelf even goed schoongemaakt, de lagers ingevet met spuitvet (vet uit een spuitbus). Ging wel een beetje lastig omdat de fancoil niet los kan. Daarna ook de motor vastgezet en het geheel weer in de kachel gestoken. Aangesloten. Motor starten.. En niks.
Boel weer losgemaakt en even getest met alleen de kabels eraan. Draaien zoals het hoort. Ding dus weer ingebouwd en alle stekkers opnieuw vast, nu goed aangedrukt. Vervolgens werkte de blower weer naar behoren. Ik denk dat de connectors niet optimaal meer zijn, een beetje gecorrodeerd.
Voor de finishing touch de linker- en rechterventilatieopening weer even netjes gemaakt (er zaten wat van de lamellen los) en met extra demping tegen het trillen weer bevestigd. Ook de klep van het handschoenvakje met zelfklevende foampads wat steviger laten sluiten/dichtklemmen. Met goed resultaat! Niet alleen is de blower zo goed als onhoorbaar, ook geen irritantje rammeltjes meer uit het dash, of in ieder geval nauwelijks nog. Daar wordt een mens vrolijk van. Die rammeltjes wisten me altijd aardig tot wanhoop te drijven
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
En toen mocht de Xsara twee nachtjes binnen slapen in de parkeergarage van mijn ouwelui.
Heb de Xantia van moeder mee om een keertje naar de mileustraat te rijden. Ik ga natuurlijk geen ouwe vieze meuk in mijn mooie hok gooien..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Haha groot gelijk zou ik ook niet doen! Zonde van je auto toch?!
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Hey, die Xantia moet je niet dissen hoor!
Die dame (1,8 16V) is namelijk recentelijk de 200k gepasseerd. Een beetje respect graag
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…