Hoi, ik heb net een bx cannes uit 1991 aangeschaft. Auto rijdt opzich perfect maar bij scherpe bochten gaat er soms rechtsboven een rood lampje op het dashboard branden. Het tekeningetje onder het lampje ziet er ongeveer uit als een ovaal met links en rechts een opening en er vlak boven 3 verticale golfjes (of bliksemschichtjes) naast elkaar, en dat blijft dan ook branden. Mijn vraag is : wat betekent dit?
het staat nl niet in de handleiding die ik er bij kreeg en op het internet kan ik het ook al niet vinden. Over een paar dagen moet ik iets van 400 km met de auto gaan rijden maar ik vraag me nu af of dit wel verstandig is (ik ben echt een leek op technisch gebied). Bij voorbaat dank.
Michel
Dat is volgens mij het katalysator lampje of motormanagementlampje.
Is volgens mij al vaker een topic over geopend. Moet je even de zoekfunctie gebruiken of het BX-onderdeel doorpluizen
bedankt voor de link, het is idd het motormanagement lampje wat aangeeft dat de katalysator oververhit zou zijn. Ik vraag me nu echter nog steeds af of het dan kwaad kan om nu enkele honderden kilometers af te leggen. De motor klinkt overigens normaal en loopt als een zonnetje.