Totaal aantal Berichten: 1712
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Vandaag reed men auto trouwens perfect, de motor was zo zacht en soepel. En er was nauwelijks iets te horen. Dan is het een waar genot om mee te rijden.
Het laatste stukje was er weer wat meer lawaai door een lang stuk file.
Een typisck kenmerk is nl dat het lawaai toeneemt naarmate de motortemperatuur stijgt.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
picassoke schreef:Trouwens ik heb geen antwoord gekregen van die C5 bestuurder op het duitse forum die een vergelijkbaar probleem heeft/had.
.
vind ik niet vreemd, die heeft de pb nog steeds niet gelezen..
Ik hoop dat hij de pb toch nog leest want mss kan het wel een stapje vooruit zijn. Het draadje ligt voorlopig ook stil.
Toch nog eens bedankt dat je dit gevonden hebt en me doorgestuurd hebt
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Heb je je vraag in het Frans of het Duits gedaan ?
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
hbeck schreef:Heb je je vraag in het Frans of het Duits gedaan ?
ik in het duits… maar als die persoon de pb niet leest zal je nooit een antwoord krijgen..
Nee, dan maakt het inderdaad niet uit in welke taal je hebt geschreven
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
De problemen blijven rustig doorgaan.
Vandaag opnieuw op de snelweg plots meldingen van storing automatisch handrem, storing ESP en nog enkele dingen.
Op een parking motor uit en weer aan, en deur openen vergrendelen, ontgrendelen,.. probleem nog steeds aanwezig. Naar huis gereden, zonet opnieuw vertrokken en de meldingen waren weg.
De versnellingsbak blijft ook nog steeds schokken eens hij het warm krijgt (of beter de koppelingsplaten, want het lijkt me sterk dat er speling zou zitten op de versnellingsbak zelf)
De ene dag ook erger aanwezig als de andere dag, ik heb vnl de indruk dat het sterk voorkomt bij er nat weer.
Soms helpt het om enkele keren op en terug te schakelen. Maar na een tijdje komt het toch terug.
Verder blijf ik het een aangename auto vinden, maar ik heb het er moeilijk mee dat de auto de ene dag perfect kan rijden en de dan nadien vol storingen, lawaai en schokken zit
Ik verkies liever iets dat elke dag hetzelfde doet
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Vanaf deze morgen doet de achterruitenwisser eigenaardig.
De schakelaar heeft geen enkele invloed meer op wat de wisser doet. Heeft deze morgen heel de tijd zitten wissen zonder reden en ik kreeg hem maar niet uit. deze namiddag nog steeds problemen. En ook de richtingaanwijzers deden soms eigenaardig.
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Ik zou mij toch echt zorgen gaan maken vandaag de 60000 km gepasseerd, buiten de bluetooth perikelen en een vastgelopen achterrem…...............................doet zij het nog steeds uitstekend
Citroën Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Ambiance ....LPG Icare…bluetooth geleverd 4 Juli 2008.
inmiddels al weer 180000km gereden.
02-06-2008 geproduceerd in Spanje de dame gaat terug naar de leasemaatschappij, en wij gaan verder in een Volkswagen
Ik weet niet wat het is, maar de auto lijkt betoverd.
Er is altijd wel iets
De robotbak schokte er ook lustig op los vandaag. Van zodra je even het gas los liet (wat je onbewust toch vaak doet) altijd een toch zeer duidelijk voelbare schok en als je dan opnieuw gas geeft opnieuw een zware schok.
Lijkt op speling op de aandrijving, maar dit kan ik erg moeilijk geloven. Temeer omdat het gaat en komt. Met een koude motor is het probleem ook niet aanwezig.
Verder blijft het een aangenaam rijdende auto, zowel van comfort als van zit.
Maar er loopt toch erg veel mis (motor, versnellingsbak, allerhande elektronica,...)
Een echte maandagochtend wagen dus. (klopt ook volgens het orga nummer, maar dit even terzijde)
Intussen raakt het vertrouwen in het merk zwaar aangetast. Al dan niet terecht. Het is de eerste citroën hier in huis, dus je kan moeilijk spreken van een goede steekproef
Daar staat tegenover dat er hier nog nooit problemen zijn geweest met een duitse auto. En die zijn er wel veel geweest.
Omgekeerd kan ook, mijn nonkel heeft al heel zijn leven citroen, en probleemloos.
Zijn vrouw ook, ze koopt haar een mercedes omdat ze iets anders wou, en je kan het al raden. De wagen heeft al meer in de garage gestaan dan iets anders. Erg veel problemen met de automaat.
Desondanks daalt het vertrouwen in het merk, en zoals ik hierboven al aangeef niet helemaal terecht. Maar de problemen zijn er, en daar kan je ook niet rond.
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Ik leef met je mee Piccasoke, helaas kan ik er niet heel veel zinvols over zeggen. Sterkte
Wat mij wel opvalt,is zo gauw de auto warm is….... je komt van de snelweg af om voor een stoplicht of voorrangsweg te wachten (je komt dus totaal tot stilstand)
En je geeft dan gas om op te trekken lijkt het wel of de auto even niet weet wat hij moet doen.
Je komt dan behoorlijk schokkend van je plek….............daarna is het ook meteen weer over.
Citroën Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Ambiance ....LPG Icare…bluetooth geleverd 4 Juli 2008.
inmiddels al weer 180000km gereden.
02-06-2008 geproduceerd in Spanje de dame gaat terug naar de leasemaatschappij, en wij gaan verder in een Volkswagen
Dat heb ik soms ook, maar daar maak ik me niet zo druk in.
Bij mij is het vooral tijdens het rijden. Als er dan minder gas wordt gegeven zodat de aandrijving wegvalt krijg je een schok.
Ook op de CC heb je dat probleem, bij een helling naar beneden waar de motor niet moet aandrijven krijg je een schok uit de aandrijving in tegengestelde richting, eens de motor weer tractie moet leveren krijg je opnieuw een schok in de voorwaartse richting.
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
msschn. het juiste topic om mijn vraag te stellen : ik heb sedert gisteren een vreemde rammel links achter de bestuurderszetel maar kan de reden niet vinden… Echt irritant gezien de desastreuze toestand van het Belgische wegennet, bij elke oneffenheid rammelt het. 1ste verdachte was PetitBateau die evt. iets in het deurvakje zou weggemoffeld hebben of achter het opbergtabletje in de rugleuning maar dat is het niet. Ik heb vanavond aan de deur staan rammelen, ruiten passen mooi in hun sponning, rolgordijntje zit stevig… iemand een suggestie?
ex-owner : C4 Grand Picasso 1.6 HDi Exclusive (Gris Fer) - MAR/2008 -> OKT-2009 66.000 km
Rolgordijntje dacht ik ook aan. Verder eventueel de gordel die wat lawaai kan maken?
Wat me wel opvalt bij al dat gerammel (met dit warmere weer heb ik opnieuw veel minder last van gekraak) is dat ze even vlug verdwijnen als ze komen. Komt het van de achterste stoelen mss? probeer het toch te lokaliseren. Bvb zit in de wagen achterin terwijl iemand een deur dicht gooit. Het is maar een voorstel maar het helpt wel om het geluid te kunnen plaatsen. En eens gevonden is het 9/10 keer makkelijk op te lossen.
Nog even dit:
Ik klaag veel over gerammel in men picasso, maar ik moet er toch iets bijvertellen. Normaalgezien hoor je niets bij normale oneffenheden (kleine putjes, snelwegoneffenheden,...) maar gezien de toestand van vele binnenbaantjes en kasseistroken hier in belgie hoor je wel op tijd iets in het interieur.
Toeval wil nu dat ik op mijn traject dagelijks een dikke 5 km slechte weg heb, vol putten, slechte kasseistroken,... en zeker met een koud interieur kraakt alles er dan lekker op los. Dan draai ik voor 45 km de snelweg op en daar kan ik ook geen gerammel horen, tenzij op extreem slechte stukken snelweg hoor je eens iets kraken. Dan rij ik de snelweg af en krijg ik nog enkele 100’en meter zeer slechte kasseien voor ik de parking in kan rijden.
En vandaar dus dat gerammel. Jullie nederlanders zullen er niet veel last van hebben, maar als je dagelijks over enkele stukken achtergestelde belgische weg moet rijden dan weet je wel wat rammelen is.
Gelukkig maakt de ophanging veel goed.
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken