ik zit er aan te denken om op termijn nog eens een C15 te kopen. Vind het leuke wagentjes. Heb er geen bijzondere plannen mee en rijd er (dus) alleen prive mee. Ik heb 0,0 verstand van grijze kentekens (bestaat dat nog?) en kan op sites als independer de C15 niet vinden (immers: staat te boek als bestelauto). Wat doe ik fout?
ik las iets via de CCNL club en dat zou ook een optie zijn, maar ik moet zo’n auto toch gewoon kunnen verzekeren?
Enig idee waar ik op kan rekenen? Mijn Xantia (zie sig) doet 33 euro per maand geloof ik.
ex: ‘96 Citroen Xantia Turbo CT 2.0 VSX break (DE/FR/NL) - de foto’s - xantiablog - overloper binnen de PSA groep, nu een ‘00 Peu 306 1.8XT 16V break quartz gris
Totaal aantal Berichten: 2120
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
De personenuitvoering staat als het goed is nog wel in de lijst op independer.nl Om een indicatie te krijgen kun je een premieberekening doen op basis van die auto. Is namelijk ook afhankelijk van schadevrije jaren en leeftijd enzo.
Het beste is om dan gewoon even te bellen met een verzekeraar of tussenpersoon, dan is het zo geregeld.
dank voor je antwoord. Degene die ik op het oog had was in zijn jaar niet als club uitgevoerd, vandaar dat ik hem niet kon vinden. Volgens mij moet je als je van bestel naar particulier wil ook nog eens geld betalen. Degene die ik op het oog heb kan ik voor een appel en een ei overnemen volgens mij, maar ja dan betaal ik dus nog 2 tientjes verzekering en nog wat belasting per maand voor een barrel. misschien maar doorsparen voor een rijdbare optie
ex: ‘96 Citroen Xantia Turbo CT 2.0 VSX break (DE/FR/NL) - de foto’s - xantiablog - overloper binnen de PSA groep, nu een ‘00 Peu 306 1.8XT 16V break quartz gris
C15 is gewoon op clubverzekering via de tussenpersoon Van Stek te verzekeren die vroeger CCNL clubverzekeringen deed .
Wegenbelasting voor een grijs kenteken benzine is ook voor particulier nog betaalbaar, bij jaarbetaling (geen opcenten en 12 euro korting) ongeveer 150 euro per jaar
De diesel variant zit door het nieuwe belasting systeem voor particulier bijna op 700 euro per jaar .
Er staat hier op dit forum momenteel mijn witte benzine 1400 cc Grijs kenteken versie te koop uit 1992
Ook staat hier een advertentie voor de benzine Groene personenauto uitvoering van 1994/95 uit Hilversum die vorig jaar Maart nog een reisje oldtimer beurs Reims heeft gemaakt. Personenauto uitvoering kost circa 75 euro per jaar meer belasting als de grijs kenteken voor de benzine uitvoering