Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
nu nog een motor er in die aan sebastiaan loeb doet denken
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Beetje jammer. Of nu ja, wanneer gaan ze bij Citroën al die opgedane rally-ervaring nu eens vertalen in een echte rassportauto? Die THP-blokjes zijn leuk, maar een tweeliter EW met een vette turbo erop en 250pk lijkt me een stuk effectiever
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
150 pk uit een 1.6 turbo zit die aan de 8.4 sec aan de 100 zeggen ze daar.
Dat is sneller dan uit de 180 pk sterkte 2.0 16v
Ben benieuwd of dit ook echt klopt, anders wordt dit de motor om voor te gaan in de C4
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nee, voorlopig niet
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Ik snap deze C4 (en C2) ook niet , waarom dan niet op z`n minst de 1.6THP 175pk,260Nm of die van de 308RCZ de 1.6THP 218pk, 300Nm en bij de diesels de 2.0 HDI 163pk,340Nm . Dan wordt de naam Loeb en de Rallye kampioenschappen in ere gehouden.
Alles wat naar sportiviteit riekt wordt tegenwoordig hardhandig de grond in geboord bij PSA . Het zal me niet verbazen dat de burgelijke achtergrond van Peugeot hiermee te maken heeft. Dit is ook de reden waarom PSA geen antwoord heeft (en wil hebben ) op actuele hete hatchbacks van concurrenten en dat met successen met rallyes en in mindere mate ook Le Mans .
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Euhm men denkt ook bewust neem ik aan.
De consument is namelijk nogal op milieu labels ed ed aan het denken.
Dit word weer opgelegd door de overheid.
Denk dat het hier eea mee te maken heeft.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
DigiDaan schreef:een tweeliter EW met een vette turbo erop en 250pk lijkt me een stuk effectiever
Op gas?
Maar dan toch wel in familiale uitvoering in een C5 tourer?
GoodOldDiesel schreef:Euhm men denkt ook bewust neem ik aan.
De consument is namelijk nogal op milieu labels ed ed aan het denken.
Dit word weer opgelegd door de overheid.Denk dat het hier eea mee te maken heeft.
Waarheid als een koe. Ik had het echter wel gewaardeerd als ze de consument dan toch in ieder geval de keus hadden gegeven voor de sportievere motoren.
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
De keus zou er ook zijn geweest als er geen Cr*s*s zou zijn geweest.
Men probeert nu France mensen te verleiden. Dit volgens het bekende econimisch recept. Zo veel mogelijk omzet met zo min mogelijk middellen.
De auto word in priciepe in rood geleverd en evt in zwart. Keus uit 2 motoren en klaar. Kunnen ze in France als ze niks hebben te doen een auto klaarmaken. Ze maken gewoon zoveel rode, zoveel zwarte, zoveel diesels, zoveel benzine’s.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
@GoodOldDiesel, als je het autonieuws een beetje volgt zie je ook snelle/sportieve auto`s van formaat C4 met 200pk+ geleverd worden, zoals de Golf GTI 211pk, Megane RS 250pk! etc en deze voldoen allemaal aan de nieuwste emissierichtlijnen die niet eens zo zwaar zijn.
Voor Citroën zou het goed zijn om de C4 ook een aandrijflijn aan te bieden die met de genoemde modellen kan concurreren. Vroeger had Citroën altijd sporieve modellen die vaak sneller waren dan de concurrentie .
PSA heeft genoeg gewone modellen waarmee je zuinig kunt rijden, nu nog imagebuilders dat heb je nodig voor het imago.
Kijk naar Subaru Impreza 2.0 Turbo 4x4, zonder dat model was Subaru nog steeds een truttig 13 in een dozijn merk.
Citroën is veelvuldig rally kampioen met de Xsara en C4, daar hoort een dikke 200pk+ motor in de C4 VTS om dat te eren.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Ik zeg ook niet dat het niet kan, maar als je goed leest, zie ik de wagen meer als truc om te overleven…..
Zoals ik al reeds aangaf, kan men deze wagens in het voorn gaan produceren… Een versie met een superkrachtige motor zal maar mondjesmaat aftrek vinden, want de meeste consumenten willen gewoon een zuinige auto. En dan krijg je weer een extra dimensie in het aanbod en betekent weer meer risico en dat wil je juist vermijden.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Je redenatie komt overeen met wat Citroën wil bereiken, maar dan moeten ze en andere naam dan “By Loeb” geven. Want zo geeft Citroën een verkeerde verwachting althans bij de sportieve autofreaken en hun rally team wordt misbruikt.
Deze C4 en C2 by Loeb zag ik 2 jaar geleden al op de autosalon van Parijs en nu de verkopen dramatisch zijn komen ze er nu mee naar nederland .
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
By loeb bestaat hier (belgie) al 2 jaar ofzo dus heeft juist niets te maken met de crisis