2 van de 2
 < Vorige 1 2

Janneman z’n bx 1.9 TZI (nieuwe foto’s +verh. stereo pag. 2)
janneman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 263

Gepost: 23 juni 2005 03:08 PM
  [ # 16 ]

Hoe de waard is….... Laughing

Hardenberg?????

Oja, de sprookjescamping Idea

Hardenberg, ligt in het oosten van het land, bij de duitse grens, vlakbij Ponypark slagharen Laughing  er zijn ook idd vele campings hier, idd de sprookjescamping ook.

Hoe komt ‘t dat je wel een spiegelschakelaar onder je dashboard hebt zitten maar een handbediende rechter buitenspiegel?

De spiegels, de garage waar ik hem gekocht heb, Cor Zwiers, die zeiden dat ze van 30 bxen Shocked  een aantal compleet goeie hebben gemaakt. daarom is ook de uitlaat zo goed als nieuw, en ziet het grootste deel van de onderdelen er nog helemaal gaaf uit.
Maar er is dus ook op die manier een niet-kapotte spiegel opgekomen, helaas niet electrisch. links niet, en rechts ook niet. ik probeer hier nog wel een keer aan te komen. net als een armsteun (jaja, lastige klus Sad ) bumperlip, spoiler. zulk soort zaken.

Ik zal mijn best doen voor mn rijbewijs, de lessen gaan lekker. dus het ziet er naar uit dat het gaat lukken. (niet alleen mijn eigen woorden Wink )

Tsja frustrerend, het is nie echt leuk nee. maar heb wel mooi de tijd om hem even mooi te maken, wat aan te veranderen nog eventueel… als je rijbewijs hebt rij je meer de eerste weken denk ik Cool

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 23 juni 2005 03:27 PM
  [ # 17 ]

hele mooie auto….. Cool  en inderdaad erg luxe en snel…..

kom ik aan met me 1.4 tje Standaard mogelijk Laughing

Vind je het niet frustrerend dat je auto er al staat maar dat je er nog niet in mag rijden?

Het is verschrikkelijk Evil or Very Mad
Je hebt hem er staan (ik al vanaf begin mei)....
en je mag er alleen na kijken en poetsen Sad
gelukkig mag ik 19 juli op en dan maar hopen dat ik slaag Evil or Very Mad
tja als ik niet slaag dan kan ik nog langer wachten Crying or Very sad

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

Gorilla
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 97

Gepost: 24 juni 2005 01:07 AM
  [ # 18 ]

Hoe komt ‘t dat je wel een spiegelschakelaar onder je dashboard hebt zitten maar een handbediende rechter buitenspiegel?

Ja, leuk hoor zo’n el. spiegel.
Maar eigenlijk alleen handig als er twee bestuurders elkaar afwisselen die de stoel verzetten enz.
Anders m.i. nogal overbodig (maar wel sjiek natuurlijk…...)

Overigens nog gefeliciteerd.Prima auto met weinig problemen.Zeker als er al wat rubber hier en daar vervangen zijn(hoezen en slangen).Droogt wel aardig uit na 14 jr.
“s winters wel ff de sludgevorming in de carterontluchting in de gaten houden bij veel korte ritjes (tot 15min ofzo)

Citroën-? It’s life Jim, but not as we know it!

Profiel  

easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 644

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 24 juni 2005 02:42 AM
  [ # 19 ]
Gorilla schreef:

Ja, leuk hoor zo’n el. spiegel.
Maar eigenlijk alleen handig als er twee bestuurders elkaar afwisselen die de stoel verzetten enz.
Anders m.i. nogal overbodig (maar wel sjiek natuurlijk…...)

Overigens nog gefeliciteerd.Prima auto met weinig problemen.Zeker als er al wat rubber hier en daar vervangen zijn(hoezen en slangen).Droogt wel aardig uit na 14 jr.
“s winters wel ff de sludgevorming in de carterontluchting in de gaten houden bij veel korte ritjes (tot 15min ofzo)

Eigenlijk zou ik een indexeerbare rechter buitenspiegel willen om je velgen niet te beschadigen bij het inparkeren. Heeft iemand al ideeen hier naar?

Profiel  

Gorilla
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 97

Gepost: 25 juni 2005 01:00 PM
  [ # 20 ]
easternnl schreef:

Eigenlijk zou ik een indexeerbare rechter buitenspiegel willen om je velgen niet te beschadigen bij het inparkeren. Heeft iemand al ideeen hier naar?

Jazeker!.Goed leren inparkeren (of rupsbanden nemen :rens )

Citroën-? It’s life Jim, but not as we know it!

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 28 juni 2005 02:02 AM
  [ # 21 ]

Dat was standaard zo op de TZI modellen. Spiegel aan de bestuurderskant was hand bediend en aan de passagierskant electrisch. Het mocht niet te veel kosten allemaal he?

Joh… ik weet intussen aardig wat van BXen, dus dit ook wel… Maar inderdaad, mijn vraag was dus over de rechterspiegel. Op de foto zie je de spiegelschakelaar wel zitten, maar ook een handbediende rechterspiegel.
Maar goed, vraag is al beantwoord Smile

Hoewel ik ‘t een vreemde oplossing vind, elektrische rechterspiegels vind je overal op de sloop gewoon

Profiel  

janneman
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 28 juni 2005 12:44 PM
  [ # 22 ]

ach, die electrische spiegel… ik ga er nog wel een keer een andere opzetten, die wél electrisch is.. de bedrading ligt er vast nog wel Laughing
Maar Harm, als jij aardig wat van bxen weet hé Cool  weet jij dan mijn vraag van dat windscherm voor het schuifdak? of heb je nooit zo’n ding gemonteerd?

Profiel  

janneman
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 05 juli 2005 07:10 PM
  [ # 23 ]

Heb zojuist een afspraak gemaakt bij chyparse in soesterberg, voor een bollencheck. wil even alles nagekeken hebben. volgens mij is ook de LHM al een aardig tijdje niet meer vervangen. maandag 18 juli mag ik erheen. ben benieuwd wat het word Laughing

Verder bevalt de auto uitstekend, heb sinds gister dat ik mijn rijbewijs gehaald heb al zo’n 300 km gereden Laughing  ik zal ook een dezer dagen is wat fototjes gaan maken van de auto op mooie plekkies :photo inclusief mn nieuwe autoradio Cool

Profiel  

janneman
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 08 juli 2005 06:06 PM
  [ # 24 ]

zojuist vandaag mijn olie + filter later verversen. was er hoognodig aan toe kwamen we wel achter…..

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 08 juli 2005 06:23 PM
  [ # 25 ]

is bij mij denk ik ook nodig alleen geen centen voor Surprisedops:
kwa km`ters kan het wel alleen tja oud Rolling Eyes

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

janneman
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 14 juli 2005 07:58 PM
  [ # 26 ]

met de olie is het goed gegaan, bijna geen verbruik op een rit naar groningen en terug, en nog wat kilometertjes daar gemaakt in een weekje.

Alleen is er afgelopen maandag een retourslang kapot gegaan.. wat balen zeg Sad
Dat is niet leuk rijden naar een garage zonder stuur/rem bekrachtiging. maarja, héééél voorzichtig/langzaam rijden, en je komt er wel…
kosten ruim 60 euri. maar wel een nieuwe slang Laughing

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 18 juli 2005 05:27 PM
  [ # 27 ]

Maar Harm, als jij aardig wat van bxen weet hé  weet jij dan mijn vraag van dat windscherm voor het schuifdak? of heb je nooit zo’n ding gemonteerd?

Oeps… ik kijk eigenlijk altijd alleen in het BX-deel, hier had ik nooit meer gekeken… maar ik weet niks van windschermen voor zonnedaken Smile

Profiel  

janneman
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 24 augustus 2005 01:39 AM
  [ # 28 ]

Hallo iedereen, even een flinke update van mijn kant.

Mijn bx heeft inmiddels een bollenbeurt gehad bij Chyparse in Soesterberg. alle 5 de bollen bijgevuld, en vervolgens 2 vervangen (door originele, zaten verkeerde op) heb die andere 2 wel mee mogen nemen. en wat veerde dat helemaal geweldig, na het beurtje, mocht ik een rondje maken, en wat een genot Laughing  helaas hiervan geen :photo Crying or Very sad  was mijn camera die dag vergeten, ja ik weet het, hoe stom kan ik zijn Surprisedops:
ook meteen maar daar een paar gele lampen gekocht, want dat vond ik wel erg stoer staan op een bx Laughing

Vervolgens heb ik ook een radio gekocht, dit betreft een jvc KD-G611.
Dit is een geweldige radio, met wat mogelijkheden. en daarnaast vind ik hem er erg mooi uitzien. maar wat ik vooral belangrijk vind. een aux-ingang voorop voor mn mp3-speler Smile

vervolgens heb ik een stapeltje boxen besteld, want die boxen die erin zaten klonken verschrikkelijk slecht Crying or Very sad  een box bleek achteraf een behoorlijke scheur in te zitten…
ten eerste een tweetal goeie pioneer boxen voor in de voordeuren. deze zijn helaas wat te lomp, waardoor de beschermplaatjes er niet meer voor kunnen. (gaat ertegenaan trillen) hiervoor ga ik nog wat maken.

daarna ben ik op een creatieve dag een versterker in gaan bouwen met een subwoofer. deze had ik gekocht voor een aanbieding, voor relatief weinig geld, en ik dacht, als het toch niet wat voor mij is, gooi ik het eruit en verkoop ik het weer Wink  maar zoals het er nou uitziet hou ik het maar mooi. het zijn geen top-merken, maar het geluid is mij groots genoeg. de versterker, heb ik onder de rechterstoel ingebouwd (hie geen foto van). dit is voor meeste dieven teveel werk om weg te stelen, en daarnaaast verwacht men ze niet op deze plek. de subwoofer staat achter in de kofferbak.

toen wij dit erin gebouwd hadden, stond er in een krantje twee grote boschmann boxen voor 25 eurie, ik dacht, daar kan ik mij geen buil aan vallen, en een kameraad van mij (waamee ik alles ook heb ingebouwd) zei dat dit niks leek, maar dat het best wel is goed kon zijn, hij had zelf ook is zo’n setje gekocht.
Hij had nog een mooie plank liggen, waardoor je geen gaten in de hoedenplank hoefde te maken (dat wat ik eigenlijk wel zonde had gevonden) die kon je erop zetten, en het zag er niet alleen leuk uit, maar is dus ook effectief. het is gewoon een plankje hout, met bekleding, schuin op de hoedenplank geschroeft. Als je de schroefjes eruithaalt, zie je er niks meer van, doordat de bekleding het wel afdekt.

Vervolgens ben ik vanavond, het leek mij een mooie avond met mooie zonsondergang te zijn, wat leuke plekjes gaan opzoeken. (de twee mooiste plekjes die ik in gedachten had, kon ik niet komen, doordat er bij eeen brug wegwerkzaamheden waren Sad  ) maar desondanks toch een paar leuke foto’s kunnen maken. de zonsondergang werd een klein beetje verpest door wat wolken. kijk en aanschouw.

ik zal vast nog wel vaker een paar foto’s maken.

Wat ik nog wil veranderen aan mijn bix is het volgende:

- Bumperlip
- achterspoiler
- mistlampen in voorbumper
- gti interieur Confused:
- klepseals vervangen
- nieuwe linker voor spatscherm i.v.m. kleine schade (was al bij aankoop)
- nieuwe voorbumper door scheur (was ook al bij aankoop)
- gti stuur?
- originele? lichtmetalen velgen

ben al aantal keren op de slooop geweest, maar nog niet iets gevonden (behalve instructieboekje)..

Ik hou jullie op de hoogte.

Als een van jullie nog iets van bovenstaande heeft liggen, en er een mooi prijsje voor weet, komen we vast wel tot een leuke deal.[/img]

Profiel  

TinusTussengas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 494

Gepost: 24 augustus 2005 02:44 AM
  [ # 29 ]

De wieldoppen die jij op je TZI hebt zitten zijn origineel. Ik weet niet welke velgen je in gedachten hebt om eronder te zetten,maar zoals het nu is hoort het dus eigenlijk. Verder vind ik het nog steeds een erg fraaie BX en als ie van mij was zou ik hem zo origineel mogelijk houden. Dus niks bumperlip en spoilert. Waar ik wel in kan komen is dat je er een GTi interieur in wil hatseflatsen. Da’s vele malen mooier dan het vroege TZI interieur dat je nu hebt.

Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX

Profiel  

janneman
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 24 augustus 2005 02:24 PM
  [ # 30 ]

De wieldoppen die jij op je TZI hebt zitten zijn origineel. Ik weet niet welke velgen je in gedachten hebt om eronder te zetten,maar zoals het nu is hoort het dus eigenlijk. Verder vind ik het nog steeds een erg fraaie BX en als ie van mij was zou ik hem zo origineel mogelijk houden. Dus niks bumperlip en spoilert. Waar ik wel in kan komen is dat je er een GTi interieur in wil hatseflatsen. Da’s vele malen mooier dan het vroege TZI interieur dat je nu hebt.

ik weet dat deze wieldoppen origineel zijn, en vind dat daarom juist ook wat hebben. daarom staar er een vraagteken achter, maar als er dus lichtmetaal onder komt, danwil ik waarschijnlijk wel iets van origineel bx.
en dat bumperlippie, die vind ik zoo mooi eronder, die wil ik beslist hebben…

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook