zx19d schreef:er is een nieuwe katalysator ondergezet met het stuk pijp naar de einddemper
Katalysator bij een diesel?
Is wel heel bijzonder tegen woordig kan een roetfilter wel maar vlgs je adver heb jij een gewone 1.9D dezelfde die in mijn ZX D ligt en daar zit geen katalysator onder
Een kat. bij een Xsara 1.9D kan heel goed, mijn Xsara 1.9D uit 1999 had ook een kat. eronder zitten.
De kat. heeft niet specifiek iets met de motor/type auto te maken, kan me goed voorstellen dat ze de ZX niet hebben uitgerust met een kat., die liep bij de introductie van de Xsara toch al op zijn eind. De kat. op een diesel filtert niet het fijne roet, maar beperkt de uitstoot van schadelijke gassen zoals bij een benzine motor.
Vanmiddag heb ik Kwikfit in mijn eigen woonplaats gebeld, welke de uitlaat wel een keer opnieuw wil monteren. Wat zijn de punten waarop gelet moet worden? Iemand die me dat kan vertellen? Want straks krijg ik weer de ‘smoes’ dat de uitlaat niet onder spanning hangt…
Waar moet ik zelf op letten, en hun ook??
Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998
freddyonderstal schreef:Waar moet ik zelf op letten, en hun ook??
Je kan het beste een Citroen specialist opzoeken, de Kwikfit verziekt 9 van de 10 keer een Citroen omdat ze niet weten wat ze doen, zelfs een uitlaat onder een Citroen is voor die lui te moeilijk. En 10 van de 10 keer zullen ze je een nieuwe (imitatie) uitlaat proberen aan te smeren, waarmee de auto rotter gaat rijden
Mocht je toch naar de Kwikfit gaan met je Xsara en de monteur vraag aan je of je de auto in zijn hoogste stand kan zetten, dan weet je hoe laat het is, tijd om weg te wezen daar.
Ik ben naar KwikFit geweest waar de uitlaat is geinspecteerd, en hij heeft echt alle ruimte, hangt niet onder spanning, zei de beste man.
Toch wilde ik hermontage van de uitlaat. Is gebeurd na veel aandringen van mijn kant. Ik ga een stuk snelweg rijden, en ja hoor, trillinkje is er weer.
Ik terug naar de kwikfit, zien we tot onze verbazing 2 stukjes lood op de linkerachtervelg, en als je het wiel ronddraait lijkt het of de velg een beetje krom is. Dat kan best eens voor die trilling zorgen zei de man. Aangezien ik het stuur niet voel trillen vond hij het ook al dat er met de aandrijving niks mis is.
Nu maar nieuwe velg halen?? Waar kun je dat vandaag laten doen? Prijzen??
Kan ik de velg van het reservewiel wat onder de auto hangt gebruiken als alternatief? of is deze anders?
Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
mischien kan je even kijken naar de maten die op de band staan of de velg hetzelfde is?
lijkt mij wel.
arjan_verkade schreef:mischien kan je even kijken naar de maten die op de band staan of de velg hetzelfde is?
lijkt mij wel.
Ik hoop dat ik hiermee het probleem kan oplossen. Wat denk jij zelf??
Kan een kromme velg voor deze trillingen zorgen??
en klopt het dat als er 2 stukjes lood op zitten de velg krom kan zijn?
Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
nou ik kan me goed voorstellen dat kromme velg voor trillingen veroorzaakt.
neem nou is een fiets met een slag in het wiel dat merkt je al met 15 km/h
dus als jij 120 rijdt reken maar uit
even 5de wiel eronder zetten voor een dagje is toch wel het proberen waard? let dan wel even goed op dat die band even hard is anders zou het denk geen eerlijke meting zijn.
ik vind dat mijn Xsara ook wel wat gaat trillen boven de 120, maar ik vraag me bij mij af of het niet gewoon door de motor komt aangezien die dat toch 4000RMP gaat draaien.
en ik heb van de winter toen het sneeuwde ook een uitstekende stoeprand geraakt die door de sneeuw helemaal niet meer kon liggen
misschien dat ik het over een paar weken bij een beurtje er wel bij meld.
maar op dit moment heb ik er bijna geen last van.
Als die velg dezelfde maat heeft, laat ik gewoon de band omleggen. Dus de band die er nu onder zit op de kromme velg, leg ik op de reserve-wielvelg…
Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
zou ik zeker doen anders rijd je met 2 verschillende profielen, tenmiste neem aan dat je normale banden wat gesleten zijn
ja, lekker hoor…
Ga ik gisteren het reservewiel onder de auto vandaan halen, wat denk je? Die velg is nog veeeeeeel krommer!
Dus heb ik de reserveband op mijn huidige, ietwat kromme velg gelegd. De trillingen zijn wel wat minder denk ik, maar zeker nog aanwezig. Nu maar kijken op een sloperij voor een goede velg, want bij de dealer kosten die krengen 50 euro…
Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
idd, kun je die iets kromme als reservewiel gebruiken en de heel erg kromme voor de ijzerboer
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
M&M schreef:€ 50,- en niet meer trillen = geen geld
Klopt, maar na al tientallen euro’s te hebben uitgegeven aan balanceren en wielen omleggen, vind ik het nu wel ff welletjes geweest…
Dan liever 15,- voor een goede velg dan 50,- bij de dealer.
Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
sorry hoor, jij begrijpt het echt niet…..........
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
oldenhage schreef:sorry hoor, jij begrijpt het echt niet…..........
en wat bedoel je daarmee??
Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998
Ik ben er gisteren dus geweest voor het omleggen van de banden en balanceren opnieuw. Heeft me 35 euro gekost. Zou er dan nog iets met die prijs te doen zijn als ik een nieuwe velg koop bij hem???
Trouwens; bel ik net een sloperij, zeg ik dat ik een velg nodig heb voor een Xsara. Eerste wat ie vroeg was:
Xsara? Wat is dat?
Toen heb ik meteen gezegd; ik kijk wel ff verder
Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998