













































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Over Bijma kan ik anders ook een boek schrijven…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Is 70 euro voor uitlijnen heel duur??














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee, dat is vrij normaal.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:Over Bijma kan ik anders ook een boek schrijven…..
Tja… maar iets “simpels” als dit bij een CX ZOUDEN ze toch MOETEN kunnen doen lijkt me
In iedergeval dichterbij dan Abbenes
Pimmus schreef:waterman771 schreef:Over Bijma kan ik anders ook een boek schrijven…..
Tja… maar iets “simpels” als dit bij een CX ZOUDEN ze toch MOETEN kunnen doen lijkt me
In iedergeval dichterbij dan Abbenes
een cx is niet simpel en al helemaal niet wat de stuurinrichting betreft
als de afwijking neit op de “normale” manier bij gesteld kan
dan zul je de hele voortrein moeten controleren op de juiste afstelling/spelings-vrij
daarbij zul je toch echt het wp handboek nodig zijn alsmede het nodige
speciaal gereedschap





Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Oke we zijn weer een stap verder.
Ik heb net mn auto weggebracht naar Timmer.
Klantvriendelijkheid staat daar niet hoog in het vaandel (zeker niet als er een student met een cx staat)
Dus maar afwachten of zo een rekening van honderden krijg.
Heb wel een leen bx mee gekregen (c.a. 15 euro perdag) dus dat is dan weer mooi meegenomen.
Heb overigens foto’s genomen van zijn wagen park (mag ik die posten) wil hem namelijk geen klanten bezorgen (had hij maar aardig moeten zijn) hehe

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
En nou maar hopen dat ze daar dit forum niet lezen en de prijs niet nog verder opschroeven…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)





Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
hhehe Nou .....dan steek ik die leen bx in brand (zit een mooie jerrycan met benzine achterin) ... Poe wat stinkt die kar naar benzine (grapje)
Misschien kan hij die kleine monteur van hem dan eens aanspreken op zn gedrag van een blijk van waardering dat ik bij hem iets kom repareren en daar geld uitgeef is heeeeel ver te zoeken.
Sta je daar komt er een hele sagarijnige man naar je toe ....“Ja zeg het maar…” En als ik vraag denkt u dat het vandaag nog gaat lukken krijg ik het antwoord"Ja hallo ik heb betere dingen te doen dus je moet maar geduld hebben we bellen je wel.” en vervolgens weer weg loopt
Pimmus schreef:
“simpels”
Anyway, het is allemaal al geregeld, succes!
Edit: hopelijk!





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Rayden108 schreef:Oke we zijn weer een stap verder.
Ik heb net mn auto weggebracht naar Timmer.
Klantvriendelijkheid staat daar niet hoog in het vaandel (zeker niet als er een student met een cx staat)
Dus maar afwachten of zo een rekening van honderden krijg.
Oh oh… Sorry hoor, maar je moet echt wat minder naief worden richting garages. Je moet dus ALTIJD een offerte laten doen en VOORAF vragen hoeveel iets gaat kosten. Laat hen de situatie beoordelen en je dan bellen met hun voorstel wat ze gaan doen, samen met de prijs. Nooit zomaar je auto dumpen en verwachten dat het dan allemaal automatisch goed komt.
Bijvoorbeeld bij Gert de Jong, waar ik de CX in onderhoud heb, gaat hij eerst beoordelen wat volgens hem allemaal moet gebeuren, dan belt hij mij op met de conclusies, zijn voorstel voor wat er gedaan moet worden en een volledige prijsopgave. Na mijn goedkeuren wordt dat dan uitgevoerd en als ik moet betalen zijn er nooit vervelende verrassingen. Dit is m.i. hoe elke goede garage moet werken.
Verder zou ik niet weten waarom een goede garage niet vriendelijk zou zijn tegen een student met een CX, dus snel op zoek naar een betere garage!





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Rayden108 schreef:hhehe Nou .....dan steek ik die leen bx in brand (zit een mooie jerrycan met benzine achterin) ... Poe wat stinkt die kar naar benzine (grapje)
Misschien kan hij die kleine monteur van hem dan eens aanspreken op zn gedrag van een blijk van waardering dat ik bij hem iets kom repareren en daar geld uitgeef is heeeeel ver te zoeken.
Sta je daar komt er een hele sagarijnige man naar je toe ....“Ja zeg het maar…” En als ik vraag denkt u dat het vandaag nog gaat lukken krijg ik het antwoord"Ja hallo ik heb betere dingen te doen dus je moet maar geduld hebben we bellen je wel.” en vervolgens weer weg loopt
Nog dit gelezen… Eerlijk gezegd zou ik je auto snel weer weghalen. JIJ bent de klant, dit soort gedrag hoef je niet te accepteren.














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Goed, 2 dingen:
- Ik vind het niet slim op Timmer via dit forum aan te vallen TERWIJL jouw cx daar dus nog staat. Denk je dat de zaak goed zal doen??
- Daarnaast lijkt het mij verstandig als je nu eens iets doet met info van het forum. Als ik schrijf dat je met speling op de voorwielophanging/besturing nooit 100% resultaat zal krijgen inzake het uitlijnen en rechtuit gaan van je CX, waarom breng je die auto dan toch naar een garage voor het uitlijnen en laat je niet eerst die speling verhelpen? Zo wordt het natuurlijk water naar de zee dragen….
Je vraagt om tips van de gebruikers. Mensen nemen de moeite om je van een tip en antwoord te voorzien, en vervolgens lijkt het als of je er evengoed helemaal niets of weinig mee doet…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
En dit alles terwijl je nog garantie hebt / nu waarschijnlijk had.
Pimmus schreef:je zou Bijma in Drachten eens kunnen bellen….
Die zou ik NOOIT bellen dat is een handelaar met een twijfelachtige reputatie wat mij betreft en ik spreek uit een ruime ervaring met deze mensen.
Verder is het nooit verstandig een auto uit te lijnen als er ergens in de stuurinrichting een speling aanwezig is, hoe het precies zit met diravi weet ik niet, ik lijn wekelijks behoorlijk wat auto’s uit en het eerste wat ik controleer is de bandenspanning en de banden plus de gehele stuurinrichting.
Emiel