goeden m iddag
ik heb een zx 2.0 16v maar die start slecht
soms duurt t wel 30 seconde voor dat ie aan slaat..
heb al van alles uitgesloten maar kom er nmaar niet achter wat t probleem is. zelf denk ik aan me brandstof pomp druk.
want als ie eenmaal loopt dan loopt ie goed..
maar na 5 minuten uit staan doet ie weer slecht starten
heeft miss iemand ervaring met t zelfde probleem die miss ken zeggen wat t wel is..
bvd wookie16v
solid_aapie schreef:Ik heb hetzelfde probleem met mijn zx, accu is net vervangeng. Motor is warm en dan nog duurt het even voordat die start. Gemiddeld verbruik is verder primma(11,5 ofzo) en ik gebruik om de 4000km een fles injector cleaner
Heb je aandelen van injector cleaner fabrikanten
Als je veel korte stukken rijdt zou ik het een keer per jaar doen.
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Bij mij zelfde verhaal, startmotor draaide ook langzamer… Was mijn accu overleden!
Kan je hem eens aanduwen? Gaat dat wel goed? Heb je de auto pas nieuw? Is dit euvel zomaar inene op komen zetten? Duw je ZX anders eens naar de KnikFit en laat je dynamo+accu eens doormeten? Kost je niets, en is in 5min gefixed!
Als die beide goed zijn dan moet je eens letten of je startonderbreker niet geactiveerd is (auto op slot doen en opnieuw opendoen met dichte deuren zo reset je dat) en idd wat Cruiser zegt of je startmotor er nog wel zin in heeft. Je benzine pomp kan het in theorie wel zijn maar dat is onwaarschijnlijker dan de hier eerder genoemde punten. En draai je bougies er eens uit en bekijk of die niet beetje te zwart zijn!
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Klinkt toch heel erg als vuile/gare injectoren
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Speaking about injectors Razkin.. Heb je ze nog steeds liggen?
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Hoeft niet persé hoor… Maar pingelen, schommelen, slecht warm starten zijn toch wel tekenen van vuile/gare injectors
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Als je al een hele tijd met je auto rijdt, dan valt vermogensverlies nauwelijks op tenzij het echt enorm veel verlies is natuurlijk. Verbruik neemt ook toe met vervuilde of slechte injectoren. Met een gereinigde set reed ik met snelweg kilomters 1:13 met een 16V. Mijn huidige met goede maar niet echt schone injectoren kom ik niet verder dan 1:11 oid.
Starten en stationair lopen zijn voor een motor het lastigst en daarom vallen vervuilde of nadruppelende injectoren eerder op.
solid_aapie schreef:_Razkin_ schreef:Klinkt toch heel erg als vuile/gare injectoren
Maar moet mijn verbruik ookniet toenemen/prestaties afnemen als deze gaar is ?
En heb je die tank dan redelijk leeg gereden?
De cleaner helpt het condenswater mee weg te krijgen, hij jaagt het gewoon door de filter etc..
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Dat water zit onderaan in de tank, de cleaner zorgt ervoor dat het mengt met de benzine.
Door de grote concentratie cleaner is het water nu gemengd met de benzine, rij je de tank niet ver genoeg leeg dan is het % water nog te groot, met elke tankbeurt vermindert het vermogen van de cleaner om het water vast te houden….
Misschien nogal moeilijk uitgelegd.
Leeg moet je hem ook niet rijden natuurlijk.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017