Ik kwam toevallig een frans nieuwsbericht tegen over Heuliez, de carrosseriebouwer van o.a. de Xantia break. Ik heb e.e.a. even op eigen wijze verwoord met nog wat mooie linkjes erbij op mijn blog.
veel lees & kijkplezier (heb mezelf in ieder geval prima vermaakt met exotische modellen (pardon!))
http://veerbol.blogspot.com/2009/03/maker-xantia-break-heuliez-in-zwaar.html
crosspost met xantforum, i know
ex: ‘96 Citroen Xantia Turbo CT 2.0 VSX break (DE/FR/NL) - de foto’s - xantiablog - overloper binnen de PSA groep, nu een ‘00 Peu 306 1.8XT 16V break quartz gris
Dat zijn toch echt geen klein mannen die nu sneuvelen, Karmann stopt http://www.autozone.be/auto/artikel/tweedehands-auto/hln_713872.html en ook Cabriodak-specialist Edscha (Peugeot 207cc) http://www.autozone.be/auto/artikel/tweedehands-auto/hln_661462.html
Het zal enkel de eenheidsworst aanwakkeren als zulke bedrijven hun deuren sluiten, gedaan met de extra modellen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
ja, ik had me voor het schrijven een beetje verdiept in Heuliez, maar zij presteren het echt al een kleine 90 jaar om afwijkende designs in kleine aantallen te produceren. Zonde is het!
ex: ‘96 Citroen Xantia Turbo CT 2.0 VSX break (DE/FR/NL) - de foto’s - xantiablog - overloper binnen de PSA groep, nu een ‘00 Peu 306 1.8XT 16V break quartz gris