













































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
BX19trs schreef:Verder is het nooit verstandig een auto uit te lijnen als er ergens in de stuurinrichting een speling aanwezig is.
Emiel
Dat riep ik ook al
waterman771 schreef:met speling op de besturing zal ie écht nooit 100% lekker rechtuit gaan. En die stuurspeling hoeft ie echt niet te hebben
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dikke streep door Bijma dus
waterman771 schreef:BX19trs schreef:Verder is het nooit verstandig een auto uit te lijnen als er ergens in de stuurinrichting een speling aanwezig is.
Emiel
Dat riep ik ook al
waterman771 schreef:met speling op de besturing zal ie écht nooit 100% lekker rechtuit gaan. En die stuurspeling hoeft ie echt niet te hebben
Mijn oprechte excuses heer Waterman!





Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Doe er helemaal niet weinig mee.
Ik heb de auto al uitgelijnd en dat heeft dus niet geholpen .
Als je dit draadje leest zie je dat het ook eventueel met de Diravie te maken kan hebben. Daarnaast stuur ik mn auto liever naar een garage waar 3 ds’en en twee cx’en op de brug staan dan naar een garage waar 3 xantia’s op de brug staan.!
(Aanpassing)—> Overigens heb ik niet gezegd in dit draadje dat toen ik bij Timmer was ik wel gevraagd heb of ze eerst naar de Diravi konden kijken en me moesten bellen als hij uitgelijnd moet worden. <—-(Aanpassing)
Bovendien heb ik al bij iwan pasman (aantal weken geleden (stond overigens ook in het draadje van “Eerste probleem verholpen op naar het tweede probleem” dat ik alle speling in mijn voorass heb verholpen.
(Op aanraden van iemand op dit forum!)
Dus dat neemt natuurlijk niet weg dat er misschien speling zit in het stuurhuis maargoed er is naar gekeken.
Dus ga nu niet zeggen dat ik niets doe met de informatie die ik krijg op dit forum want ik denk dat het wel gebleken is dat ik daar daadwerkelijk iets mee doe!
Daarnaast heb ik niets gezegd over de kwaliteit van timmer enkel alleen over de manier waarop ik ontvangen werd. Als meneer Timmer er zelf was had ik dit in zijn gezicht gezegd maar dat mocht niet zo geschieden.






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Rayden108 schreef:Daarnaast stuur ik mn auto liever naar een garage waar 3 ds’en en twee cx’en op de brug staan dan naar een garage waar 3 xantia’s op de brug staan.!
Wat maakt dat nou weer uit, als er toevallig 3 Xants in onderhoud zijn op dat moment hoeft het niet meteen een slechte garage te zijn… Xantia’s zijn ook gewoon Citroens ookal hebben ze geen diravi. Ik weet, het is maar bij wijze van spreken, maar toch kan je wel wat beter erop letten waar je je auto laat repareren als ik dit draadje zo lees.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3





Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Het was inderdaad niet zo bedoeld… Maargoed wat ik bedoelde is dus een garage die bekend is met oldtimers en niets met de nieuwe garde auto’s (wat het probleem was bij Naut, die hebben bijna nooit een oldtimers uitgelijnd)





Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Ben net gebeld door garage Timmer, Ze is klaar.
Het was de Diravi die nog ingesteld stond om de eerdere afwijking naar links te compenseren.
Ik ga hem over 5min ophalen zal jullie laten weten wat het resultaat is.





Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Ben net terug , het was de diravi die niet goed stond.
Koste alsnog 70 euro maarja kan nu wel handsfree rijden
Iedereen bedankt voor jullie reply’s .






















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Rayden108 schreef:Ben net terug , het was de diravi die niet goed stond.
Koste alsnog 70 euro maarja kan nu wel handsfree rijden
![]()
Iedereen bedankt voor jullie reply’s .
Dan vind ik ‘t toch wel een pluim waard dat die banden/uitlijnspecialist zonder CX-ervaring ‘t zomaar goed gedaan heeft, al krijgen ze weer een minpuntje dat ze de diravi niet meteen teruggesteld hebben. Maar dat moet je de volgende keer gewoon zelf doen (al zou dat niet snel opnieuw nodig moeten zijn)
Ben trouwens ontzettend jaloers op je Vert Cali CX, had ‘m al gespot toen die nog in Frankrijk te koop stond





Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Dank dank,
Nou ik geef voorlopig geen credits aan naut gezien die krassen op mn deur er nog steeds zitten.
Maarja, ze hebben inderdaad wel wat goed gedaan.
Nu moet ik alleen nog mn stuur rechtzetten en dan is het beesje helemaal klaar voor zondag as.


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Da’s mooi geld, 70 euro voor het rechtzetten van een fliepeltje…





Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Misschien heeft hij het forum gelezen



Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008
- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
ik het moeilijk om het nul punt zelf bij te stellen?
die van mij trek een klein beetje naar links.
en kwikfit heeft mij laten zien dat de wielen wel goed staan.
m.v.g Sander jansen enschede





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Nee, je hebt alleen een platte ringsleutel no 13 nodig en wat geduld op een rustige, rechte weg. De koppeling zit onder het reservewiel: haal de twee bouten aan de voorzijde een halve slag los en verstel dan het excentriek in het midden.
PS. Niet naar de kwikfit met je CX, dat is vragen om ellende.








Totaal aantal Berichten: 753
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Het kan best wel wat tijd kosten. Een slagje teveel draaien en hij stuurt weer teveel naar links, enzovoort. Precies het middenpunt vinden is de kunst maar goed te doen op een vlakke weg!
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )