Hallo allemaal.ik ben binnenkort van plan om de complete draagarm achter te vervangen,ik heb laatst een paar goede op de kop kunnen tikken via de citromarkt rubriek,moet ik bij het demonteren en monteren ergens speciaal op letten en is het een moeilijke klus.
Ik ben ook nog op zoek naar een stappenmotor voor mijn bx 1.6 chic met krulletters uit 1991.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden. Bianca en Hans
Totaal aantal Berichten: 120
- BX 19 tgi Routiere
- ID/DS 23 IE Pallas
Hier kun je in ieder geval vinden hoe je de ADALs vervangt:
http://www.techniek.citroenbx.nl/Onderhoud-6-a.html
Ik zou overigens wel voor nieuwe lagers gaan. Anders moet je mogelijk binnen afzienbare tijd het ritueel herhalen.
Peter
Het is niet moeilijk, alleen even voorzichtig doen met de remleiding.
Ik neem aan dat er nieuwe lagers in de “nieuwe” draagarmen zitten?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Peter2006 schreef:Hier kun je in ieder geval vinden hoe je de ADALs vervangt:
http://www.techniek.citroenbx.nl/Onderhoud-6-a.html
Ik zou overigens wel voor nieuwe lagers gaan. Anders moet je mogelijk binnen afzienbare tijd het ritueel herhalen.
Bedankt,ik ga het gewoon proberen en volgens mij zijn ze goed want de wielen stonden kaarsrecht,daarna heeft die ze voor mij erafgehaald en opgestuurd alles bij elkaar voor 90 euro,toch niet duur voor 2 draagarmen.
Wel monteren met lekker veel vet. De lagers gaan stuk doordat er water in komt.
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik heb nog wel een stappenmotor voor een 1.6 met G6 injectie maar hoe goed die is?
keer schoonmaken wil ook nog wle is helpen
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:ik heb nog wel een stappenmotor voor een 1.6 met G6 injectie maar hoe goed die is?
keer schoonmaken wil ook nog wle is helpen
De stappenmotor ziet eruit als een kleine cilinder met een stekker er bovenop en steekt boven het leppendeksel uit als het dezelfde is wil ik het wel proberen,wat wil je er voor hebben,ik hoor het wel als die het teminste doet.
MaartenH schreef:Wel monteren met lekker veel vet. De lagers gaan stuk doordat er water in komt.
ik ga de gehele draagarm vervangen waar nog een goede lager inzit(volgens diegene waar ik ze heb gekocht)