luchtmassameter
cissen
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 19-01-2007

Gepost: 01 april 2009 12:46 PM

hallo,

weet er iemand waar de luchtmassameter zit bij een 1.6i van de eerste serie?
En waar zit die op een 1.8i ook 1ste serie?
en als laaste zijn deze uitwisselbaar met elkaar?

alvast mvg
Francis

ps
ik heb eerst gezocht via de zoek functie maar hier geen antwoord op gevonden Confused:

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 01 april 2009 10:14 PM
  [ # 1 ]

Volgens mij hebben zowel de 1.8 en de 1.6 DIS ontsteking met een MAP sensor ipv een luchtmassameter.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
hendrik69
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007

- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Gepost: 01 april 2009 11:51 PM
  [ # 2 ]

Volgens mij heeft PrutsyLJ helemaal gelijk Laughing  Laughing

“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton

Profiel  
 
cissen
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 19-01-2007

Gepost: 02 april 2009 03:01 AM
  [ # 3 ]

sorry maar DIS ontsteking met een MAP sensor, kan je daar een beetje uitleg over geven?
de garagist zei iets van luchtmassameter => is dus fout!

heb nog een vraagje.
ik ben een 1800i aan het afbreken => kan ik daar veel onderdelen van sparen om eventueel als donor te gebruiken op mijn 1600i?
wat kan ik houden? wat mag er weg?

mvg
francis

Profiel  
 
hendrik69
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007

- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Gepost: 02 april 2009 09:41 AM
  [ # 4 ]

Het meeste kun je wel weer gebruiken. Zoals interieur, carrosseriedelen, elektriek, spiegels enz. Ook veel delen onder de motorkap zijn identiek, radiateur, luchtbox enz. Ik meen dat zelfs de kop hetzelfde is. ECU weet ik zo niet, moet je even het type vergelijken.

Groet, Henk.

“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 02 april 2009 02:53 PM
  [ # 5 ]

DIS ontsteking .

In feite is de luchtmassameter vervangen voor de MAP sensor. Deze zou dus ook kapot kunnen zijn. Maar als je garagehouder praat over lmm’s bij een motor met DIS ontsteking en dus een MAP sensor heb ik zo mijn twijfels over de kunde van die tent.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
cissen
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 19-01-2007

Gepost: 03 april 2009 02:55 AM
  [ # 6 ]

hartelijk dank om de uitleg

ik heb nu eigenlijk ook zo mijn twijfels , best een keer ergens anders gaan denk ik
mvg
Francis

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook