Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
vandaag is onze bx afgekeurd. Kentekenplaatlampje, knipperlicht met weinig massa, gordelrand beschadigd. Dat kan ik zelf nog wel verhelpen.
Er was echter ook een probleem met een lekkende retourslang. Als je onder de auto kijkt achter het wiel aan de bijrijderskant (voor) dan is het daar een groene bedoeling. Het loopt er heel langzaam uit want we vullen de LHM eens in de 2 maanden een beetje bij.
Maar nu de vraag, kan ik dit zelf oplossen? De beer die ik op de weg zie, is dat ik geen id heb hoe ik dat lek vind in die groene vette boel. En als ik het lekje heb gevonden, kan ik zo’n slang vervangen, of kan ik er iets tussen zetten met slangklemmetjes oid?
Ik hoor graag wat wijze raad van julie. Alvast bedankt.
Als het dat slangetje is wat aan de veerpoot geklemd zit, dan moet dat heel goed te doen zijn!
ja dat is goed te doen, het enige dat lastig is is de klem om de veerpoot weer vast zetten, maar ook dat is met wat bloed zweet en tranen te doen….koop gewoon een nieuwe retourslang (wel prijzig!), hal de klem rond de veerpoot los en je trekt de oude zo los…hang de nieuwe op precies dezelfde plaats op de poot zodanig dat het mondje precies op de opening uitkomt, houdt de klem om de poot vast en pak het haakje van de klem met een nijptang vast. Het handigste is misschien wel het haakje op zn plek te knijpen met de tang, en er dan een slag op geven met een schroevendraaier, zodat ie erachter blijft hangen…..
zul je denken, maar als je m los hebt gehaald spreekt het voor zich!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Een retourslang van de veerpoot is niet prijzig. Volgens mij net 15 euro. Vervangen is 10 minuten werk.
ik heb ze vorig jaar aan alletwee de kanten vervangen voor de apken toen waren ze 11 eurie per stuk.
alleen die orginele klemmetjes zijn ondingen, heb er grote slangenklemmen voor gebruikt en werkt prima, en zijn even duur als de orginele klemmetjes dacht iets van 4 euro
is rottig en vies klussie maar best zelf te doen hoor
succes
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
ik bedoelde eigenlijk achter het wiel, dus waar die bos zwarte slangen loopt. Mag je daar een koperen buisje in frutten en afklemmen met slangenklemmen? en hoe vind je snel een lek als alles al groen en vet is?
bx-cannes schreef:ik bedoelde eigenlijk achter het wiel, dus waar die bos zwarte slangen loopt. Mag je daar een koperen buisje in frutten en afklemmen met slangenklemmen? en hoe vind je snel een lek als alles al groen en vet is?
Je mag het repareren als je het maar weer lekdicht krijgt. Het is idd een hele vervelende plek. En als de octopus echt gaar is dan hebben reparaties niet zo gek veel kans en kun je hem beter helemaal vernieuwen. O.a. de Hegru in Veldhoven doet dit behoorlijk goedkoop.
Gr,
Marten
Je bedoelt de spin?
Meestal zijn de slangen op de uiteinden aangevreten, zodat een beetje inkorten ook al afdoende kan zijn. Vervangen is natuurlijk altijd beter.
Een spin vervangen is echt een vieze klus.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
ik denk het. kom ik er beter bij als de auto aan de voorkant op assteunen zet? wellicht het rechtervoorwiel eraf?
ik ga niet de hele spin vervangen, dat is me teveel werk denk ik. het is meer de bedoeling om de levensduur nog met 1 jaar te verlengen. ‘t Is een auto van 150 euro maar verder is het nog een prima ding. alleen jammer van de apk afkeur op die lekkende slang. morgen ga ik ermee aan de slag, als het droog blijft…
Als je de voorkant op assteunen zet, werkt het zowiezo wat prettiger!
WYD schreef:Als je de voorkant op assteunen zet, werkt het zowiezo wat prettiger!
niet alleen wat prettiger maar ook veiliger dan op een krikje aanklooien, al zijn ze niet zo gek zwaar, terugkoppen valt toch niet mee
reijer schreef:WYD schreef:Als je de voorkant op assteunen zet, werkt het zowiezo wat prettiger!
niet alleen wat prettiger maar ook veiliger dan op een krikje aanklooien, al zijn ze niet zo gek zwaar, terugkoppen valt toch niet mee
Het is wel te doen en achter een 14 blok heb je nog “redelijk” de ruimte itt de volgebouwde 16/19 varianten. Het is voornamelijk hoe handig je bent. Als je de zaak eens goed schoonmaakt en dan kijkt waar het vandaan komt (laat de wagen ook eens zakken naar zijn laagste stand).
Gr,
Marten
wat dat prijzig zijn, das inderdaad niet helemaal waar, ik had bij mij nog heel wat ander klein grut erbij…...en dan wortdt het wel prijzig….
je kunt in principe toch gewoon met een rol wc-papier de slangen wat schoon wrijven en daarna de wagen op de laagste stand zetten (op blokken wel te verstaan, maar zodanig dat de olie wel weer terug stroomt naar het reservoir) en dan kijken waar de olie uit komt?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
het lekje is gevonden. ik heb idd met wcpapier de zone schoongemaakt en steeds dichter bij de bron het natte plekje gevonden. nu weet ik waar het zit. het is dat zwarte rubberen blok waar een aantal retourslangen op samenkomen. in dat blok komt een transparant slangetje uit, waar bij de overgang slangetje-rubberenblok een dikke groene druppel ontstaat. dat tranparante slangetje komt uit de grote bundel die in een beschermhoes zit die weer vanaf het linkervoorwiel komt.
wat nu? dat hele blok met al die slangen vervangen lijkt me wat veel werk. is er een foefje voor?
misschien even een domme vraag , maar is het aantal slangen wat retour van de veerpoot afkomt, na een bepaald bouwjaar veranderd?
ik lees steeds over een aantal slangen en een transparant slangetje, maar bij mij zitten er op de veerpoot slechts twee slangetjes die uit het rubber blokje aan de veerpoot komen .
mijn bx is van juli 1993
bx-cannes schreef:
wat nu? dat hele blok met al die slangen vervangen lijkt me wat veel werk. is er een foefje voor?
Is de slang lek op het uiteinde, dan kun je hem misschien een beetje inkorten, of komt de vloeistof uit het blok zelf (meestal is het de aansluiting)
Ik vrees dat je toch de hele spin moet vervangen (vies werkje )
Bij mijn weten is er verder geen truucje voor.
suc6