2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Kafka! CX naar België overbrengen: transitnummerplaten
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 02 april 2009 06:43 PM
  [ # 16 ]

Ik wil het legaal doen. Aan andere oplossingen heb ik geen hulp.


Ik heb me mij de DIV, de chef van keuringsstation Deerlijk, de douane, de RDW en de verzekering.

ik laat de CX op chassisnummer verzekeren voor de reis naar huis.
ik ga samen met de verkoper naar de RDW, om daar de CX te exporteren en om exportkentekens op mijn naam aan te vragen. Dan kan ik ingeschreven en verzekerd (dus op een wettelijke manier) naar België komen.

In België laat ik de wagen dan dedouaneren (aanvraag vignet 705 + takszegel), verzekeren en bied ik haar aan op de keuring om de gelijkvormigheidspapieren te bekomen via het keuringsstation. Daar maken ze een dossier op dat aan het ministerie wordt overgemaakt. Dan wordt in het beste geval (CX is conform aan het type) het gelijkvormigheidsattest uitgereikt, in het minder gunstige geval een gelijkvormigheidsattest als alleenstaand geval.

Daarmee, en met vignet 705, kan ik naar de DIV-antenne in Harelbeke de inschrijvingspapieren en de nummerplaat aanvragen.

Donderdag 9 april ga ik met de trein naar Utrecht en keer ik terug per CX.

Profiel  
 
Gepost: 02 april 2009 07:01 PM
  [ # 17 ]

Mocht je tijdens je tripje door de div per ongeluk een setje papieren van een blauwe vierenzeventiger GS zien zwerven, daar zou je mij heel blij mee maken…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43335
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 april 2009 07:09 PM
  [ # 18 ]

De export kun je ook op kantoren van het GWK ( grenswisselkantoor) regelen. Dat kan je een ritje naar de RDW schelen Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 02 april 2009 07:13 PM
  [ # 19 ]

RDW Nieuwegijn zit niet ver van Utrecht. Dan ga ik samen met de man van D’Oro naar ginder om alle papieren te regelen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43335
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 april 2009 07:17 PM
  [ # 20 ]

In dat geval is dat inderdaad het handigste. Goed dat je alles netjes en legaal wil regelen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 02 april 2009 09:50 PM
  [ # 21 ]

[zaag modus aan]

En met welke platen ga jij naar die keuring?

En ben jij zeker dat je met die Nederlands platen mag rijden? Wink (want dat mocht in mijn geval eigenlijk niet)

[zaag modus uit].

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43335
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 april 2009 10:07 PM
  [ # 22 ]

Exportplaten zijn europees erkend. Geen probleem dus.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 02 april 2009 10:09 PM
  [ # 23 ]

Ah, hij heeft exportplaten ok Smile Dan snap ik het Wink Zaagmodus over en uit.

Maar wou maar concluderen: het is praktisch onmogelijk om je auto ‘legaal’ in te voeren en op de baan te krijgen in België  Wink . (of: voor mij is het onmogelijk Confused ).

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 02 april 2009 11:00 PM
  [ # 24 ]

Vreemd eigenlijk. Eén Europa zou ook betekenen vrij vervoer van goederen.
Nou ja, ik snap dat Europa nog niet helemaal, denk ik.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 02 april 2009 11:29 PM
  [ # 25 ]
BEsuper schreef:

ik laat de CX op chassisnummer verzekeren voor de reis naar huis.
ik ga samen met de verkoper naar de RDW, om daar de CX te exporteren en om exportkentekens op mijn naam aan te vragen. Dan kan ik ingeschreven en verzekerd (dus op een wettelijke manier) naar België komen.

Ik heb onlangs het RDW gebeld betreffende exportkentekens. Als ik het me goed herinner zijn deze twee weken geldig en is het voertuig direct verzekerd. Hij heeft mij niet verteld dat deze verzekering extra geld kost.

Ik denk dus niet dat verzekeren op chassisnummer noodzakelijk is, maar voor de zekerheid zelf even bellen met het RDW zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

Groet,

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 03 april 2009 08:52 PM
  [ # 26 ]

Het “grenswisselkantoor” zal er inderdaad aan te pas komen, want mijn verzekeringsagent kan geen verzekering geven voor een wagen met nederlandse papieren. Het GWK kan me voor 70 euro een verzekering aanbieden gekoppeld aan de transitplaten. Deze verzekering is net als de platen twee weken geldig. Ze zitten in het station Utrecht-Centraal en daar kom ik aan met de trein en haalt de verkoper mij op. Da’s een meevaller.


Wendela, ik snap dat Europa ook niet!

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 05 april 2009 10:58 PM
  [ # 27 ]

Ow, nog even iets vermelden. Als je van plan bent om je gelijkvormigheidsattest te krijgen via de keuring.

Ik heb de laatste keer 1 of 2 maanden moeten wachten tot ik er terecht kon   Confused . Rekening houdende met het feit dat je maar een week transitplaten hebt zou ik het even navragen Wink

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook