mmm beetje jammer , heb net vandaag de andere erop gezet.
maar heb de oude nog dus als ik dan ff de koolborstels vervang heb ik weer een reserve
tom13 schreef:Meestal zijn de koolborstels van de spanningsregelaar versleten. Voor 10-15 euro te koop en de dynamo hoeft er niet af.
Dit gaat ook lang niet altijd op hoor. Als die koolborstels al een keer zijn vervangen of er al heel lang opzitten kan het ook zijn dat de contactjes eronder ook versleten zijn, dan moet er alsnog een andere dynamo op. Ik heb bij mijn BX inderdaad ook alleen die koolborstels vervangen, maar het gaat lang niet altijd…
Als je er nog meer dan honderdduizend km mee wilt rijden dan moet je de loopvlakken van de borstels ook even nawerken en moet de dynamo er toch af. Heb ik ook gedaan bij 250 dkm.
Autos: C5 2.0-16V Exclusive Break LPG3 2002/ D Super 5 LPG 1971
tom13 schreef:Als je er nog meer dan honderdduizend km mee wilt rijden dan moet je de loopvlakken van de borstels ook even nawerken en moet de dynamo er toch af. Heb ik ook gedaan bij 250 dkm.
En maar hopen dat de lagers nog iets voorstellen ook…. daar gaan ze ook vaak aan nat.
Ich bin ein Breaker
reijer schreef:ZX1.4i schreef:reijer schreef:zoals gezegd , ben ik vroeg op om het te gaan proberen..
Loopt de forum-klok niet goed of zie ik dat goed 04:30 , dan begint het net licht te worden.
Dat noem ik nog eens een vroege vogel04.30???? ik zie toch echt 05.30 staan hoor..
Gek is dat, ik zie toch “Geplaatst: 05 Jul 2005 04:30 Onderwerp:” staan :
Maar goed, het belangrijkste is dat je dynamo gefixt is
ZX1.4i schreef:reijer schreef:ZX1.4i schreef:reijer schreef:zoals gezegd , ben ik vroeg op om het te gaan proberen..
Loopt de forum-klok niet goed of zie ik dat goed 04:30 , dan begint het net licht te worden.
Dat noem ik nog eens een vroege vogel04.30???? ik zie toch echt 05.30 staan hoor..
Gek is dat, ik zie toch “Geplaatst: 05 Jul 2005 04:30 Onderwerp:” staan :
Maar goed, het belangrijkste is dat je dynamo gefixt is
dan moet je vast in je profiel je tijd nog aanpassen naar zomertijd (+2 uur)