2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Comfortbollen op een XM?
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 03 april 2009 07:00 PM
  [ # 16 ]

precies! gooi

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 03 april 2009 07:29 PM
  [ # 17 ]

Al zal Hydractief vaker ingrijpen door de grotere wiel uitslag. Maar of dat vervelend is is de vraag. Zelf heb ik opgeboorde bollen gehad en bleef de auto achter deinen op de snelweg. Omdat het alleen achter is is dat minder. Dus hij zou voor wat zachter mogen…

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 03 april 2009 08:47 PM
  [ # 18 ]
Matthijs309 schreef:

Dus eigenlijk is het meer een ‘smaak’ waar niet over valt te twisten, kan ik alweer concluderen Wink

Kijk…en dat is precies de conclusie die hieruit getrokken kan worden hahahaha!! Laughing

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 03 april 2009 09:33 PM
  [ # 19 ]
Matthijs309 schreef:

Ik denk dat ik hier 6 bollen vandaan ga halen:
http://www.iddstechnique.nl/veerbollen_en_schokbrekers.htm
Iemand ervaring mee?

Jawel, daar heb ik ze ook vandaan.
Ik had ook geen hydractief en hij veerde prima op die comfortbollen.

Je bips trekt mooi naar het asfalt als je optrekt en enige vorm van overhellen in de bochten of duiken met remmen is nihil.

Als ik dan al een nadeel moet opnoemen dan is het misschien dat je met drempels iets voorzichtiger moet zijn omdat de neus iets harder uitveert zodra je de drempel op rijdt en daarna neergesmakt kunt worden en doorslaan.

Of ze andere drukken hebben dan normale bollen weet ik zo niet.
Standaard is het voor ongeveer 70 en achter 40 bar.

Maar dat is misschien voor een zwaardere diesel ook weer anders Rolling Eyes

Profiel  
 
laatste auto
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 23-09-2008

Gepost: 03 april 2009 11:49 PM
  [ # 20 ]
boukewerff schreef:

Al zal Hydractief vaker ingrijpen door de grotere wiel uitslag. Maar of dat vervelend is is de vraag. Zelf heb ik opgeboorde bollen gehad en bleef de auto achter deinen op de snelweg. Omdat het alleen achter is is dat minder. Dus hij zou voor wat zachter mogen…

Mijn ‘98 tct met comfortbollen is veel soepeler op die vreselijke verkeersdrempels, maar is ook iets uit balans qua veren; achter is wat zachter dan voor.Ik vind de voordelen groter dan de nadelen.

eens een xm, altijd een xm!!

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 10 april 2009 05:19 PM
  [ # 21 ]

ik heb ook vier comfortbollen op de xm gezet en de wagen rijdt nu echt wel een stuk zachter dan tevoren ( het is nog wel geen cx) maar ik ben er zeer tevreden over.

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook