3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
motor troubles
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 981
Geregistreerd: 18-10-2005

Gepost: 26 december 2008 09:36 PM
  [ # 31 ]

wat is er dan geflowd, het inlaatspruitstuk?

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 26 december 2008 09:38 PM
  [ # 32 ]

het motorblok is geflowd

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 981
Geregistreerd: 18-10-2005

Gepost: 26 december 2008 09:39 PM
  [ # 33 ]

Ik wil een filmpje!!!!

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  
 
Thiezz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 497
Geregistreerd: 04-03-2008

Gepost: 26 december 2008 11:07 PM
  [ # 34 ]

ziet er goed uit rik. zelf overgespoten of laten doen?

Profiel  
 
rik jongeneelen
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 137
Geregistreerd: 31-01-2007

Gepost: 27 december 2008 03:02 PM
  [ # 35 ]

zelf gespoten heeft me veel tijd gekost maar het is de moeite waard de “steenslag” is inderdaad vuil en hij rijdt als een beest ik zal eens een keer en filmpje maken

Profiel  
 
rik jongeneelen
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 137
Geregistreerd: 31-01-2007

Gepost: 09 januari 2009 07:08 PM
  [ # 36 ]

hoi ik heb het volgende

de auto start koud altijd goed maar als hij warm is start hij niet meer startmotor gaat dan te traag rond net als of de accu plat is na een kwartier start hij weer ven eigens wat zou dit kunnen zijn

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 09 januari 2009 07:31 PM
  [ # 37 ]

Ik vrees dat je startmotor aan het overlijden is, dat hadden we laatst met de zwarte die nu ook in Roermond rijdt ook.
Het is geen leuk klusje bij de 16V want je inlaatspruitstuk moet los. Koop overigens ook meteen nieuwe pakkingen (2,10 euro per stuk, het zijn er 2) als je dat ding loshaalt.

Maar iig de symptomen bij de zwarte waren exact gelijk. als het koud was ging de startmotor (bijna altijd) normaal rond, bij warme motor heel traag, net alsof de accu leeg was. Het kan best een behoorlijke tijd goed gaan, maar het komt er aan dat ie dood gaat.

Mijn startmotor zit er helaas ook aan te komen, daar zijn de koolborstels van versleten, maar ik kan me nu nog vaak behelpen met een pijp en een hamer Very Happy

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
rik jongeneelen
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 137
Geregistreerd: 31-01-2007

Gepost: 20 februari 2009 07:48 PM
  [ # 38 ]

mijn 16v tje heeft helaas of een kappotte zuiger of een uitgelopen krukaslager ik ga nu de motor demonteren maar kan ik hem hiervoor laten zitten wil hem er liefst niet uithalen ook al is dit makkelijker

groeten rik

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 20 februari 2009 09:12 PM
  [ # 39 ]

Waarom zou je het blok laten zitten?

Lijkt me echt superonhandig, als het überhaupt al mogelijk is Rolling Eyes

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 03 april 2009 06:56 PM
  [ # 40 ]

Nu toch maar te koop?

En zou het niet netjes zijn het volgende dan netjes erbij te zetten?:

mijn 16v tje heeft helaas of een kappotte zuiger of een uitgelopen krukaslager


Of lijkt het iets anders te zijn?

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
rik jongeneelen
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 137
Geregistreerd: 31-01-2007

Gepost: 03 april 2009 08:53 PM
  [ # 41 ]

nou michel het zit zo de ene garagist zegt dit de andere zegt dat ik heb er geen tijd meer voor en geen zin als ik 100 procent zeker weet dat hij niet meer te repareren is of ontzettend duur dan bied ik hem echt niet meer te koop aan maar sloop ik hem hier thuis heb bx en zat en ruimte genoeg behalve voor een complete auto ik laat het over aan een 16v kenner die er wel naar wilt kijken

groeten rik

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 04 april 2009 02:19 AM
  [ # 42 ]

Is hij eigenlijk nog fatsoenlijk rijdbaar voor een paar honderd (2 a 300) km, of redt hij dat niet meer? Want ik zie dat je hem geschorst hebt.

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 04 april 2009 04:47 AM
  [ # 43 ]

Wat is er precies aan de hand dan? als je een uitgelopen krukaslager hebt komt er aardig wat geratel uit het onderblok, dat is ook wel een bekend zwak punt bij de 16V naar ik me heb laten vertellen, en het schijnt ook altijd het 3e big-end lager te zijn dat als eerste naar de klote gaat.
Zuiger zou ook kunnen maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Ik zou overigens niet meer rijden met de auto als het om een uitgelopen drijfstanglager gaat, dat gaat alleen maar meer schade opleveren. Op zich is het blok zeker nog wel te redden als het daar om gaat. Een set drijfstanglagers kost 30 euro bij de Citroen dealer en kunnen ingebouwd worden met het blok op zijn plek, je hoeft enkel de carterpan te verwijderen.
Je loopt echter wel een groot risico dat de krukas ook beschadigd is en vervangen (of geslepen en dan een set overmaat lagers aanschaffen) moet worden. Dan zal de distributieriem ook los (en vervangen worden) moeten en de versnellingsbak moet er dan vanaf waarbij je net zo goed ook een nieuwe koppeling kunt monteren.

Heb je toevallig een tijdje met te weinig olie gereden?

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook