Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
boutje vergeten, connector los of BDP sensor weer naar de z**k
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Wat een hoerenwagen zeg. Vandaag de kabel van de bobine vervangen. En met wat hulp liep de auto weer. Goe dommetje gemaakt en de radio eringebouwd. Alles ging prima hoewle de accu nog lange na niet was opgeladen. Ding lijkt niet meer weg te vallen. Ik denk ik doe nog 1 rondje maar verdorie het hoerending valt weer uit. Paar starten en hoera het ding liep weer. Ik maak rechtsomkeerd om direct naar de garage te vloeruh. Maar na 500m gaf die alweer de brui eraan. Een dikke teleurstelling dit. Echt wat een klote ********* wagen. Ik ben het hok helemaal spuugzat. Toerenteller valt weg en ding is niet te redden. Hij valt gewoon keihard uit. Goed nieuwe sensor bestellen en de stekkers opnieuw fixen en nog 1 laaste poging. Elke bx die ik koop begint bij mij te muiten. Het is echt ongeloofeloos.
Wie helpt me met het zoeken naar de juiste oplossing?
Uit het niets valt de toerenteller dan naar 0. Terwijl ik nog gewoon rij uiteraard maja dan blijft d emoter gewoon niet lopen. Tijdens het slepen naar de garage net sloeg die ook nog een paar keer aan.
Ik hoef ook al geen naam meer voor de wagen te bedenken. Die heeft die zichzelf al gegeven. LPM2 de Kansloze 16v editie.
Goed genoeg mijn frustratie geuit. Ik weet niet wat ik moet doen. Iemand een suggestie? Help!!
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Gewoon de pers in flikkeren!
Als ik me niet vergis krijgt de toerenteller voeding van de ontsteking.
Als de ontsteking eruit ligt, valt je motor stil, valt de toerenteller weg.
Dit KAN veroorzaakt worden door de BDP sensor, maar evengoed door kabelbreuk, losse connector ofzo.
Effe scoop in je auto zetten tijdens het rijden, weet je het zo
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Zit hier ook niet zo’n ontstekingsmodule op het schutbord die zomaar ineens stuk kan gaan en ‘t daarna weer gaat doen?
Ik zeg: slopen dat hok!
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
De zaag erin. Ik wil het interieur wel overnemen.
Eveneens ben ik tevens ook.
Geef haar dan aan mij, altijd al een 16v willen hebben
Toerenteller die wegvalt is inderdaad ontsteking die niet meer meedoet. 1.9 TZI break van mijn pa had ook last van een uitvallende motor tot deze het uiteindelijk helemaal niet meer deed, bleek draadje richting relais niet goed meer te zijn. Lompe tijdelijke permanente oplossing (losse draad met zekering vanaf de accu richting het relais) bleek de oplossing te zijn.
Ik heb dit met mijn BX 1400 ook gehad (jawel; een overkomst tussen een 14 en een 16V )
Dat bleek uiteindelijk een draadbreuk in de stekker van de onstekingsmodule te zijn.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Niks slopen!
Zonde..
Niks er van stelletje aasgieren! Morgen ga ik samen met Henk even de juiste kabel vervangen.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Zow de 16v rijdt weer. Er is weer lekker mee te vloeren. Uiteraard alleen als die warm is. Dat is toch goed nieuws dacht ik zo.
Het was de stekker van de bobine naar de ontstekingsmodule. Nu alles nog ff netjes wegwerken en het ding kan weer voorruit. Hoop ik natuurlijk.
Er is nog meer goed nieuws. Dat zal ik volgende week met foto’s bewijzen. De ex-mk2 van BXbandit is weer hersteld. Het ding ziet er echt fantastisch uit. Er moeten nog een paar kleine dingetjes gebeuren en er zitten werkelijk wara waardeloze banden nu onder. De velgen zitten namelijk onder LPM. Nog 2 weekjes en dan is die klaar.
Dan ga we ook maar meteen aan de slag met de koppelingswissel. Nouja als we een keer tijd hebben dan. Ik al aangever van gereedschap en de held koos k als opperbeun.
Deze zwarte mk1 gaat dinsdag weer voor een verse apk.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 27876
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zeker goed nieuws, soms zijn het gelukkig wel de simpele dingen
respect man
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Edit: foto’s verkleind
Ik heb de wagen nog niet eens officeel voorgesteld.
Laat ik dat nou eens bij deze gaan doen dacht ik zo.
De schad eaan de rechterkant wordt in mei gemaakt denk ik. Ik wel namelijk eerst dat de mk1 een verse apk heeft.
Dan komt daarna nog eens de mk2 voorbij die nog een nieuwe koppeling en een nieuwe d-riem moet hebben. Is dat gebeurd dan kan de mk1 voor schade herstel.
Bij deze iig een aantal foto’s van de 16v. (mk1 variant dit keer )
Verder kan ik alleen maar zeggen: pfoe he wat een geile wagen.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.