erik wijngaarden schreef:rijervaringen in een 2CV6
ik ga liever voor de rij-ervaringen in een C2…V6
Is die er dan al ?
Dat was dan een AZ (geen AZAM, en A lijkt me ook sterk…) met 425cc,
en vier versnellingen,
de vierde was van je weg, maar dan rechts… (naast 2).
die eend had dan vast zo’n “buis-stuur”?
met een diametersgewijze spaak?
Wie in een Eend wil rijden moet eens kijken op een 2cv meeting en es ff vragen.
Schijt aan originaliteit.
erik wijngaarden schreef:rijervaringen in een 2CV6
ik ga liever voor de rij-ervaringen in een C2…V6
Als tegenhanger van de clio v6?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
rocco schreef:Dat was dan een AZ (geen AZAM, en A lijkt me ook sterk…) met 425cc,
en vier versnellingen,
de vierde was van je weg, maar dan rechts… (naast 2).die eend had dan vast zo’n “buis-stuur”?
met een diametersgewijze spaak?
Ja sorry, Rocco…...als je zoals ik boven de 50 zit….dan gaat het geheugen je soms wat parten spelen…
Ik geloof je op je woord dat er nooit een 2CV is geweest met een 3-bak…...ik begin nu ook te twijfelen.
I.i.g. was het er zo eentje (met dank aan SZ) :
Hoe dan ook…..ik herinner mij i.i.g. hoe ik de pook (dus van 3 naar 4 vermoed ik ops: ) met 1 vinger naar achteren trok…..je had in een Eend nog het gevoel dat de motor nog echt moest *werken* als je optrok..(vooral met 3 of 4 personen)...het leek wel een Autobus
Of beledig ik nu iemand ?
mij niet , rij meestal alleen dus optrekken gaat best…..
als het echt moet (golf oid achter me) wil ik wel eens rustig aan doen…....
als je hem met 1 vinger naar achteren trok, is dat van 2 -> 3…
(of AR -> 1, maar das minder gezond.)
mij beledig je niet!
een van de eigenschappen van een goede auto (lees: 2cv) is volgens mij dat je hem voelt en hoort werken,
dat je de weg voelt en hoort,
dat je contact hebt met alles rondom je.
pas dán besef je hoe hard je eigenlijk gaat. (God schiep de mens niet met de bedoeling om 70km/u te gaan… en dat voel je ook niet in een moderne auto)
rocco schreef:...een van de eigenschappen van een goede auto (lees: 2cv) is volgens mij dat je hem voelt en hoort werken,
dat je de weg voelt en hoort,
dat je contact hebt met alles rondom je.
pas dán besef je hoe hard je eigenlijk gaat. (God schiep de mens niet met de bedoeling om 70km/u te gaan… en dat voel je ook niet in een moderne auto)
Helemaal mee eens…..en dat gevoel had ik ook een beetje met een Renault-6 TL….eveneens met een *wandelstok*
Dit mag toch wel even hè..in een 2CV draadje ? ops:
Ik heb er drie van gehad….heel af en toe zie je er nog weleens eentje rijden, maar lang niet zoveel als de 2CV…..dat is immers een echte klassieker.
Liever geen R6sen in een 2cv draadje,
en wel om de simpele reden dat uw 2cv-moderator er niet tegen bestand is…
en mn verlanglijst is al zo lang!
maar ik ben dus blij dat je mn mening deelt…
er zijn niet veel mensen met die mening denk ik.
rocco schreef:Liever geen R6sen in een 2cv draadje,
en wel om de simpele reden dat uw 2cv-moderator er niet tegen bestand is…
en mn verlanglijst is al zo lang!maar ik ben dus blij dat je mn mening deelt…
er zijn niet veel mensen met die mening denk ik.
Als jij zo’n Eendofiel bent, klopt je onderschrift niet. Jouw Eend heeft niet een 0,6 liter moter maar een 0,602 liter motor.
En ja, die 2 cc maakt heel wat verschil !
Schijt aan originaliteit.
idd, wel 0,0000001 PK!!!!!!!! zul je merken
Nou LE,
denk je dan dat een 1.6 1600 cc heeft?
de 1.9d van de BX heeft er zelfs 1905!
Ik bedoel met het onderschrift maar dat het niet allemaal 1.6 16V’s moeten zijn
bovendien ben ik wel een eendofiel,
want ik ken alle cilinderinhouden van de eenden uit mn hoofd (zijn er wel maar vier…):
-375cc (A,AU)
-425cc (AZ,AZAM,AZU,AZL,...)
-435cc (2cv4,Dyane 4,AK250)
-602cc (2cv6,Dyane6,Ami6,Ami8,Méhari,Acadiane,AK400)
En dan nu de beloofde rijervaringen met de eend:
Vrijdag 4/6/4 ben ik met m’n vriendin in ‘t huwelijksbootje gestapt !
het vervoermiddel was dus: een witte 2CV6 uit 1986, met zwarte spatborden.
De auto heeft het goed uitgehouden, ondanks de toch wel redelijk lange tocht Rijssen-Wierden-Ommen-Nijverdal !!
Het was wel een aardig gezicht, die optocht :
Eend voorop, gevolgd door slechts 2 Citroens (C5 en Xantia)
De SUV’s (XC90 T6 en XC90 d5) vielen in het gezelschap natuurlijk erg uit de toon, net zoals een Agila en een foute Deawoo.
foto’s volgen binnenkort !
algehele hilariteit bij het gemeentehuis: ik had de auto even uitgezet, om de stoet te laten passeren en een parkeerplekje te laten vinden…
duurt natuurlijk even 38 personen.
Na die vijf minuten de startknop van de Duck maar weer opgezocht, en ja hoor: NIET STARTEN
Oorzaak: ik had de lichten 4 minuten laten branden zonder draaiende motor…
Maar na even doorstarten kwam het witte gevaarte weer in beweging.
Groeten,
XTR
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Proficiat!!
Het zal wel niet aan die 4 lichten gelegen hebben,
want dan zou je niet meer kunnen doorstarten lijkt me.
rocco schreef:Nou LE,
denk je dan dat een 1.6 1600 cc heeft?
de 1.9d van de BX heeft er zelfs 1905!Ik bedoel met het onderschrift maar dat het niet allemaal 1.6 16V’s moeten zijn
bovendien ben ik wel een eendofiel,
want ik ken alle cilinderinhouden van de eenden uit mn hoofd (zijn er wel maar vier…):-375cc (A,AU)
-425cc (AZ,AZAM,AZU,AZL,...)
-435cc (2cv4,Dyane 4,AK250)
-602cc (2cv6,Dyane6,Ami6,Ami8,Méhari,Acadiane,AK400)
Dan heb ik niets gezegd want ik weet niet alle cylinderinhouden uit mijn hoofd.
Wel weet ikdat de 1e Eend 9 PK had (in plaats van 2, wat veel mensen denken).
Schijt aan originaliteit.