hallo,
Sinds kort doet de inklapbare rechterspiegel raar bij mijn C3 (exclusive, want andere reeks heeft geen inklapbare spiegel)
Als ik mijn auto afsluit zijn er geen problemen, spiegels gaan mooi synchroon toe. Het opendoen is andere koek, eerst de linkerspiegel open en dan met veel tegenzin de rechterspiegel en dat met een fikse vertraging
er is geen beschadiging aan mijn spiegel en ik ben ook nergens tegenaan ermee gereden! Paar uur geleden nog eens getest en dan was er opeens geen probleem meer
Zijn dit normale kuren voor een citroën of mag ik dit gewoon Franse slag noemen???
auto is van december nieuw.
Je zou kunnen proberen om het scharnier v/d spiegel te smeren met wd40 spray ofzoiets. C5-en hebben ook weleens last van schokkende uitklapbare spiegels. Na het inspuiten vouwen ze weer mooi open.
Beste oplossing: ga naar de garage en laat het daar oplossen. Het is immers een nieuwe auto met garantie.
Bij mij had de garage er zo’n enorme klodder vet in gespoten dat het er bij de volgende tig wasbeurten steevast uitliep, langs de deur.
Dat was nou ook weer niet de bedoeling, uitklappen gaat sindsdien wel soepel
Ik zou de volgende keer wat siliconen of teflon spray gebruiken.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 1712
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Hier hetzelfde, het is al enkele maanden geleden, maar er loopt nog steeds vet uit dat strepen trekt op de carosserie. Maar ook hier loopt de spiegel nu soepel, nu begint de andere spiegel wat te kraken soms. Dus daar zal ook wat vet bij moeten.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
heb dit ook al is voorgehad en de oplossing is WD40 en het is opgelost
zelf bij mijn Tourer heb ik het al eens moeten doen
voila
garage heeft de klus zonder morren geklaard, natuurlijk een goede klodder vet ingespoten dat het langs de deuren afliep maar uitklappen doen ze mooi soepel.
mocht ik er binnen de kortste keren terug problemen hebben dan mag de auto eens voor een dagje binnen!
maar na iedere wasbeurt hou ik toch een bus WD-40 binnen handbereik of weet er iemand nog een duurzame oplossing dat water kan trotseren??