Ik heb sinds een korte periode een ZX 1.4 allure ‘95 gekocht.
Ik heb hem via een goede vriend van mij gekocht en heb de auto ruim 2 weken in mijn bezit gehad voordat ik hem daadwerkelijk kocht.
In die 2 weken nergens last van gehad en die maat van mij daarvoor ook nooit. Maar na die 2 weken uit het niets begon mijn toerental raar te doen.
klachten zijn:
toerental te hoog (1250), toerental schommelt (1250 - 1750) en soms wil hij nog weleens doorslaan naar 4000toeren.
Ook als ik even goed gas geef lijkt hij niet een juiste mengsel verhouding te hebben, hij sputtert dan en lijkt alsof hij als ware te veel lucht/benzine krijgt…
ik heb al zo’n injectiereiniger in de tank gegooid en mijn stappenmotor schoongemaakt, gasklephuis laten schoonmaken door een vriend van me, maar blijft onveranderd. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn voor ik dure en verkeerde onderdelen laat vervangen? Ik heb nogal slechte ervaringen met garages, dus vraag het liever even hier
Vacuumslangetjes…? ? Leken bij mij ook nog goed, maar is sinds vervanging een wereld van verschil.
ZX 1.4 break ‘95
Nog niet aangedacht. Ik zal het morgen eens proberen!
Hou je op de hoogte!
Ik had dit probleem ook bij een 1.6, schommelen in toeren en op hol slaan. Ben toen naar de citroen garage gegaan, en die heeft de gaskabel losser gezet, omdat daar veel teveel spanning op stond. Daarna was het probleem weg.
Vacuumslangen gecontroleerd maar dit mocht niet baten.
Ik zou eens naar de gaskabel kijken en anders toch maar even langs de vakgarage Ik laat nog weten hoe het afloopt!
In ieder geval bedankt tot nu toe
hallo
Ik heb het idee dat de stappenmotor vervangen moet worden