2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Airco lekkage
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 04 april 2009 03:39 PM
  [ # 16 ]
TCT tijger schreef:
Brian schreef:

Bedankt voor al het meedenken weer. Voorlopig ga ik maar even door op het geplande pad: komende week de verdamper uit de TCT van Matthijs halen en vervolgens, maar zeker voor de zomervakantie, de mijne vervangen.

Kun je een paar foto’s maken van de verdamper en de positie waar je hem vandaan haalt ? Ik wil nu wel eens (precies) weten waar en hoe dat ding zit en hoe hij eruit ziet ?

Zal ik doen (als ik het niet vergeet)

Ik denk dat hij er ongeveer zo uitziet:

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
TCT tijger
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Gepost: 04 april 2009 08:00 PM
  [ # 17 ]

Dat plaatje ken ik.
Wink.

Nu C5 tijger…

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 07 april 2009 12:10 PM
  [ # 18 ]

We zijn al een eind op weg, maar man man man, wat hoef je niet jaloers te zijn op zon klus ehe Wink
Er moet zo gigantisch veel los, ik zal vrijdag wel een paar plaatjes schieten.
Om je een voorbeeld te geven;
Je parafanbak moet los en daarna je ruitenwissermotor om bij de bouten te komen van het stalen frame dat je kachel op zn plek houdt.
Ook moet je stuurkolom los, omdat deze aan t zelfde stalen rek zitten.
party party!

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 07 april 2009 12:57 PM
  [ # 19 ]
Matthijs309 schreef:

We zijn al een eind op weg, maar man man man, wat hoef je niet jaloers te zijn op zon klus ehe Wink
Er moet zo gigantisch veel los, ik zal vrijdag wel een paar plaatjes schieten.
Om je een voorbeeld te geven;
Je parafanbak moet los en daarna je ruitenwissermotor om bij de bouten te komen van het stalen frame dat je kachel op zn plek houdt.
Ook moet je stuurkolom los, omdat deze aan t zelfde stalen rek zitten.
party party!

Graag foto’s ja. Anders moet ik het wiel nog een keer uitvinden.
Ik ben toch benieuwd of het dashboard los komt zonder alles uit elkaar te halen. Dus alleen het stalen frame losmaken, stuurkolom lossen en ik denk ook de middenconsole er uit.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
TCT tijger
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Gepost: 08 april 2009 02:43 AM
  [ # 20 ]
Matthijs309 schreef:

Je parafanbak moet los en daarna je ruitenwissermotor om bij de bouten te komen van het stalen frame dat je kachel op zn plek houdt.
Ook moet je stuurkolom los, omdat deze aan t zelfde stalen rek zitten.
party party!

Je kan dat hele kachelhuis dus niet even losmaken en naar beneden wegtrekken als je je middenconsole weghaalt ?
Cool.
Zeg maar ...  Confused:.

Nu C5 tijger…

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 08 april 2009 11:33 AM
  [ # 21 ]
TCT tijger schreef:
Matthijs309 schreef:

Je parafanbak moet los en daarna je ruitenwissermotor om bij de bouten te komen van het stalen frame dat je kachel op zn plek houdt.
Ook moet je stuurkolom los, omdat deze aan t zelfde stalen rek zitten.
party party!

Je kan dat hele kachelhuis dus niet even losmaken en naar beneden wegtrekken als je je middenconsole weghaalt ?
Cool.
Zeg maar ...  Confused:.

Nee, het hele dashboard is opgehangen aan een stalen frame. Dit frame bestaat uit o.a. een dwarsbalk waar het kachelhuis achter zit. Het kachelhuis is dusdanig groot dat die niet onder de stalen dwarsbalk door kan.
Het stalen frame moet je lossen, vier moeren onder de parafan, 2 in de ventilatieroosters aan de zijkanten van het dash en drie onder aan de stuurkolom.
Vervolgens kan je het hele dashboard met frame voor over kantelen.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 12 april 2009 12:29 AM
  [ # 22 ]

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 02-07-2007

Gepost: 12 april 2009 01:01 AM
  [ # 23 ]

.

leuke werkjes ;D

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 12 april 2009 01:18 AM
  [ # 24 ]

Nou dan maar geen airco ..... Shocked
Kijken we nu tegen de kachel, de verdamper of beide aan ?

Is dit een serie 1 of 2 ?

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 12 april 2009 01:25 AM
  [ # 25 ]

je kijkt tegen de verdamper aan met ventilator. Je kachelhuis zit voor op de verdamper geklikt.
Dit is een type2, maar reken jezelf niet rijk met een type1 (zou ik sowieso nooit doen Wink) want daar heb ik hem ook wel eens uitgebouwd en is -precies- zo vervelend klusje

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 12 april 2009 01:40 AM
  [ # 26 ]
Matthijs309 schreef:

......... reken jezelf niet rijk met een type1 (zou ik sowieso nooit doen Wink)

Mijn serie 1 rijdt nog, die serie 2 van jou op de foto blijkbaar niet/nooit meer ?

Maar OK, dus met het middenconsole wegslopen kom je er niet begrijp ik…..Dan hoop ik van harte dat er wat anders de oorzaak van mijn niet werkende airco is, want dit is een brug te ver….

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 12 april 2009 02:13 AM
  [ # 27 ]

mijn andere serie 2 rijdt ook nog Razz

Alleen een middenconsole ga je het inderdaad niet mee redden. Ik ben nog aan het nadenken samen met Brian of er een shortcut is, maar ik ben bang van niet. Misschien dat een echt werkplaatshandboek uitkomst biedt.

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 12 april 2009 03:23 AM
  [ # 28 ]

De Haynes waagt zich er niet aan iig. Ik ga maar voor de Stopleak denk ik als het zo ver mocht zijn. Die puinhoop van jouw foto’s zou ik nooit meer recht kunnen breien…

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 12 april 2009 04:14 PM
  [ # 29 ]
ambijajance schreef:

Ik ga maar voor de Stopleak denk ik als het zo ver mocht zijn.

Reken er dan maar op dat je puinhoop krijgt.

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 12 april 2009 04:58 PM
  [ # 30 ]
Mark Nijenhuis schreef:
ambijajance schreef:

Ik ga maar voor de Stopleak denk ik als het zo ver mocht zijn.

Reken er dan maar op dat je puinhoop krijgt.

Ik gok het wel..

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook