Probleem pasvorm sloten
familiale
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 166

Gepost: 04 april 2009 10:12 PM

Weet iemand het verschil in deursloten voor een type 1 en een type 2.En hoe ik ze eventueel kan aanpassen? Confused
De een zegt dat er geen verschil is en de ander zegt dat er verschil kan zijn met een hele vroege type 1 en latere type 1’s

Die van mij is van 82 maar ik heb smalle cilindersloten.
Heeft iemand die toevallig nog (heb nog een setje liggen van het iets grotere type Very Happy

PS onze ruitjes familiale is nu officieel omgedoopt tot : ALBA (betekend schotland)

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 04 april 2009 11:21 PM
  [ # 1 ]

Re: Probleem pasvorm sloten

familiale schreef:

Weet iemand het verschil in deursloten voor een type 1 en een type 2.En hoe ik ze eventueel kan aanpassen? Confused
De een zegt dat er geen verschil is en de ander zegt dat er verschil kan zijn met een hele vroege type 1 en latere type 1’s

Die van mij is van 82 maar ik heb smalle cilindersloten.
Heeft iemand die toevallig nog (heb nog een setje liggen van het iets grotere type Very Happy

PS onze ruitjes familiale is nu officieel omgedoopt tot : ALBA (betekend schotland)

past die latere van jou niet, hoe is die anders ?? aansluiting op mechanisme in de deur ??  foto ??
82 zou al breedspoor moeten zijn, met de andere sloten, met deursleutel zelfde als contact slot.

vroege S1 is smalspoor, t/m ‘81, en had ook de sloten in de deuren hetzelfde als de DS, met een aparte kleine sleutel.
laatst getipt (dank je Tibor) dat de sloten (de cilinder dan) vd laatste jaren DS zouden passen op de vroege cx s1.

bij de cx basis staan denk ik niet de vroege cx sloten erbij genoemd

maar de fotootjes zijn wel informatief.

hier staat nog wat over de ds sloten, ook een laat ds slot-huisje, maar dat ziet er denk ik anders uit

daarna (na smalspoor) was het anders, ik dacht breedspoor s1 en s2 hetzelfde. maar heb die nog niet op de detail vergeleken.
iemand meer info ??

ik ga wel met smalspoor sloten aan de gang, maar heb nu nog niks over. iemand heeft vast wel wat liggen, of via de bekende cx garages.
wat was er met je slot ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

familiale
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 04 april 2009 11:42 PM
  [ # 2 ]

De sloten zij door 1 of andere onverlaat gesloopt dmv een schroevendraaier oid.
(Zie ook mijn andere berichten)
De sloten passen niet door de gaten, de gaten zij n te klein en als ik ze naast elkaar leg zijn ze een stujke korte.
Het ziet er naar uit dat het de ds sloten zijn (de sloten zijn qua diameter kleiner en steken dieper de deur in dan de sloten die ik gekocht heb (komen van een type 1)
Mijn auto is in 1982 te naam gesteld in duitsland maar is in juni 1981 gebouwd.

dank je voor de uitleg cx25gtit2

Profiel  

familiale
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 04 april 2009 11:58 PM
  [ # 3 ]

Zal morgen even een fototje plaatsen, wordt nu te donker om de sloten er weer uit te halen
Cool

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook