Bestaan er bouwschema’s (online, websites) waar ik kan tjekken hoe ik mijn ADAL’s zou kunnen vervangen???
Voordat ik onder mijn BX ga liggen wil ik wel eerst weten of ik het zelf kan fixen!
Let me know, THNX !!
GoofBlikscha schreef:Volgens mij moet je dan dit hebben:
Deze site heeft bij mij erg goed geholpen om de adal’s te vervangen.
dit is de nieuwere versie ervan
http://www.citroenbx.nl/techniek/onderhoud/ophanging/draagarmachter/draagarmlagers.html
Sowieso een site voor in je bookmarks
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Inderdaad een hele goede site, die site van Roel.. Alleen ‘t zou wel leuk zijn als er regelmatig een itempje bijkwam…
voge schreef:Inderdaad een hele goede site, die site van Roel.. Alleen ‘t zou wel leuk zijn als er regelmatig een itempje bijkwam…
Of juist niet, want dat zou betekenen dat er iets mis mee is.
Maar anderen mogen ook gerust foto’s maken. Als je er een mooi verhaaltje van maakt, zal hij het misschien nog voor je op de site zetten ook
ADALS vervangen
Zelf adals vervangen is goed te doen,
als leek aan begonnen, en er kan weinig mis gaan.
O ja, toch wel. Toen ik de oude armen eronder vandaan had waren ze zover heen dat ik alsnog naar de sloop moest. Ik had het lagerset al gekocht van Bart Ebben. Het is dus handig om eerst te kijken wat de conditie is van de armen, en dan te besluiten of je gereviseerde armen koopt of een lagerset.
Citroen Bx Deauville 1993
wat is het verschil in kosten zo’n beetje,
gereviseerde armen of
slooparmen of
revisiesetje?
Nadeel is natuurlijk dat je altijd een tweede vervoer moet hebben. Maar ik blijf het een spannende klus vinden, simpelweg omdat het om grote zware bouten gaat, die al jaaaaaren vast zitten! Krijg die maar eens los, liggend onder de wagen…
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Ik koop altijd 2e hands draagarmen op de sloop, zij selecteren ze, of ze goede wiellagers/ adals hebben. 25 euro per draagarm.
Ik geloof dat ik er 2 uur mee bezig ben (2 kanten) maar dan is het wel handig om alle bouten die los moeten even van te voren in te spuiten met teflonspray of iets anders.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
ik heb het lekker laten doen bij Hegru in Veldhoven. Kost maar 180 euri (2 kanten), duurt 40 minuten en je hebt gereviseerde draagarmen met nieuwe lagers dus!
Daar ga ik niet voor liggen tobben hoor! k bedoel, volgens de statistieken kan je er dan toch weer 150k km mee vooruit?
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?