Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
mpostma schreef:
......Ik heb zelf heb de DS-VJ-73
Mijn vorige auto kwam ook uit zo’n serie, de YR-10-VY
Ik kwam laatst een AX tegenn uit dezelfde serie.. ben de middencijfers helaas vergeten.
ik ben 1 x een BX GTI 4x4 tegen gekomen met:
YR-18-VY (in de buurt van Heerlen).
Gr,
Marten
Het lijkt erop dat Citroens in die tijd met hele series tegelijk op kenteken werden gezet. Zo kwam ik vlak bij mijn werk ineens een BX tegen met kenteken FP-RJ-54. Laat ik nu toevallig FP-RJ-45 als kenteken hebben!! En ik ben ergens anders ook nog een keertje een FP-RJ-xx tegengekomen. Leuk!!
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Schijnbaar kwamen die auto’s met massa’s bij de importeur vandaan, daar zijn ze dan op kenteken gezet. Zoek maar eens voor de lol op de RDW site.
Laatst kwam er iemand tijdens de xmclub-meeting naar me toe met het verhaal dat hij de GD-LG-88 heeft gehad, een XM Turbo D12
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
mpostma schreef:René van Maren schreef:Ik denk dat ik hem maar ff ga halen
HEE BRAM!!!!!!
Had je niet eerder kunnen vertellen dat je zowaar een loot uit de DS-VJ kenteken serie had.. ?? en dan ook nog verkopen.. tsssssss
Tot nu toe mij bekend
DS-VJ-01 dus
ops:
Ik wist helemaal niet dat ik zo’n bijzonder kenteken had.
De eerste nog wel uit die DS-VJ serie .....tenzij - 00 er ook nog was.
Inderdaad een zeer redelijke prijs….temeer omdat ik er 750 euro voor heb ontvangen.
En v.w.b. mijn TD….tsja, ik kan er echt niks aan ontdekken wat er mis zou zijn…..hij trekt goed op, loopt mooi regelmatig stationair….koudstart vanmorgen was prima.
Alleen loopt hij bij warme motor iets te hard stationair…precies 1000 rpm.
Dat mag wel naar beneden van mij naar de 850.
Bram schreef:mpostma schreef:René van Maren schreef:Ik denk dat ik hem maar ff ga halen
HEE BRAM!!!!!!
Had je niet eerder kunnen vertellen dat je zowaar een loot uit de DS-VJ kenteken serie had.. ?? en dan ook nog verkopen.. tsssssss
Tot nu toe mij bekend
DS-VJ-01 dus
ops:
Ik wist helemaal niet dat ik zo’n bijzonder kenteken had.
De eerste nog wel uit die DS-VJ serie .....tenzij - 00 er ook nog was.
Inderdaad een zeer redelijke prijs….temeer omdat ik er 750 euro voor heb ontvangen.
En v.w.b. mijn TD….tsja, ik kan er echt niks aan ontdekken wat er mis zou zijn…..hij trekt goed op, loopt mooi regelmatig stationair….koudstart vanmorgen was prima.
Alleen loopt hij bij warme motor iets te hard stationair…precies 1000 rpm.
Dat mag wel naar beneden van mij naar de 850.
Wacht even!!!!
Toen ik Kenteken DS VJ 01 ging checken kreeg ik dit!
Voertuigsoort Personenauto
Merk ALFA ROMEO
Handelsbenaming ALFA 33 1.5 I.E. U9
Kleur(en) Rood
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1490 cm3
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Massa ledig voertuig 950 kg
Maximum massa voertuig 1.395 kg
Massa rijklaar 0 kg
Laadvermogen N.v.t.
Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd 475 kg
- geremd 1.000 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.
Datum eerste afgifte Nederland 21 februari 1992
Datum eerste toelating 21 februari 1992
Datum aanvang tenaamstelling 1 februari 2001
Vervaldatum APK 17 februari 2006
Bram had kenteken DJ VJ 01.
1 lettertje verschil.
Gr,
Marten
mpostma schreef:Bram had kenteken DJ VJ 01.
1 lettertje verschil.
Gr,
Marten
Alweer ops: ....ik weet mijn eigen kentekens niet meer uit mijn hoofd, sorry
Bram & Renz ... gefeliciteerd met jullie nieuwe Xantia’s en dat jullie er veel plezier aan mogen beleven….. :fijnsturen
Groet
Henk
henkpit schreef:Bram & Renz ... gefeliciteerd met jullie nieuwe Xantia’s en dat jullie er veel plezier aan mogen beleven….. :fijnsturen
Dank je, Henk.
Kom net bij Johan Oldenhage vandaan…..die had nog een stoel (frame) staan met hoogte verstelling en die is *even* onder de standaardstoel van mij opgezet.
Met alweer dank aan Johan….voor het schappelijke prijsje ....EN de Koffie natuurlijk
Had je geen gebak mee?
Das lekker…. haha
Misschien wil Bram de rekening zo laag mogelijk houden. Dat gebak is niet gratis natuurlijk he
Nou…..een bezoek aan Chyparse is zeker aan te bevelen voor deze TD.
Hij is veel te stug in de vering, zowel voor als achter.
Ik weet niet wat voor nieuwe bollen Halbe de Meer erop gezet heeft, maar het zijn zeker geen z.g. comfortbollen.
Opboren dus.
Boortje lenen?
Ja, en nog steeds zonder dorpeldingen…
Je moet je ogen uit je kop schamen!
Als Renz dit hoort…..
René van Maren schreef:Boortje lenen?
Ja, en nog steeds zonder dorpeldingen…
Je moet je ogen uit je kop schamen!
Als Renz dit hoort…..
Ik begin toch wel nieuwsgierig te raken naar het verschil bij Xantia’s tussen niet en wel opgeboord.
In mijn BX zitten nu comfortbollen en die zijn best aan de weke kant. Vooral met hoge snelheden op de autobaan is het behoorlijk wiebelig. Daarentegen gaat het heerlijk over drempels en klinkertjes.
Zijn die Xanten nu echt zodanig veel stugger dat het opboren noodzakelijk wordt? Hoe rijden die opgeboorde Xanten met hogere snelheden?
Ik heb er vol gas mee gereden (180) en ik vind ze super!
Voor niet teveel anders word het een boot….achter heb ik de bypass van 1.25 naar 1,5 geboord (break) nou en dat merk je
veert een stuk zachter (achter) voor is ie lekker strak, ik had even nieuwe ongeboorde bollen erop, maar die heb ik er binnen drie dagen afgesloopt…
Heb nu gewoon originele met een ruimer gaatje….
ik had van iemand (web) bollen van een bx gehad om even te testen wat die deden..
Voordeel….superzachte voorvering! echt het leek wel een snoek…
Tegen> onstabiel op de snelweg, bij een windvlaag moest ik het stuur vasthouden.
met sturen helde de troep veel te ver over…dat is nu weg.
Je kan dus te ver gaan.
René van Maren schreef:Ik heb er vol gas mee gereden (180) en ik vind ze super!
Voor niet teveel anders word het een boot….achter heb ik de bypass van 1.25 naar 1,5 geboord (break) nou en dat merk je
veert een stuk zachter (achter) voor is ie lekker strak, ik had even nieuwe ongeboorde bollen erop, maar die heb ik er binnen drie dagen afgesloopt…
Heb nu gewoon originele met een ruimer gaatje….ik had van iemand (web) bollen van een bx gehad om even te testen wat die deden..
Voordeel….superzachte voorvering! echt het leek wel een snoek…
Tegen> onstabiel op de snelweg, bij een windvlaag moest ik het stuur vasthouden.
met sturen helde de troep veel te ver over…dat is nu weg.
Je kan dus te ver gaan.
Ik denk dat ik al wel een behoorlijk comfortabele afstemming heb. Boven de 180 verliest het wel qua stabiliteit. Bij 200 wordt het wel eng. Verder gewoon ok, dus ik voel zeker geen behoefte om meer weg te boren. Eerder behoefte om eens wat stugger gedempt spul te proberen.
Gr,
Marten
200 haalt dat rammelorgel vanmij toch niet .
Ik vind ook dat ik met deze stuggere neus harder door de bocht kan…