Totaal aantal Berichten: 9
- Xsara Picasso 1.8I 16V
Hallo allemaal,
Even voorstellen dan:
Ik ben Mario Hendriks, Bouwjaar Sept. 1965 en sinds drie weken in het bezit van een Xsara Picasso 1.8 v16, kleurstelling:Blue Initiatique.
Dit is allereerste keer dat ik eigenaar ben van een Citroën en tot nu toe moet ik zeggen een geweldige wagen.
Ben even aan het googelen geweest en kwam dus zo op deze site terecht. laat zo nu en dan wel even wat van mij en de wagen horen.
Mooi blauw is…...geen groen
Welkom Mario.
Ik heb er ook een…. fijne kar
Toch Citrofiel?
Ci@o allen!
Mijn nickname is Bluedog, 38 jaar, getrouwd en in het bezit van 2 prachtzoontjes, waarvan de oudste (3) nu al helemaal maf is van 2CV’s, Snoeken en Bibendum.
De meeste auto’s die in het verleden in mijn bezit waren, kwamen van het illustere merk Citroën.
Als kind was ik helemaal gebiologeerd door de Snoek. Deze auto moest ik een keer in mijn bezit hebben als ik groot was. Tegen de tijd dat ik mijn 1e Snoek kocht (kon kopen), was het een redelijk betaalbare klassieker geworden.
Mijn Citroëns uit het verleden op rij: 2CV6, ID 19B uit ‘69, 2CV6, DS 21 uit ‘72, SM ‘72, Xantia 2.0 HDi, AZ ‘70.
Na wat jaren van vreemdgaan met andere merken , hebben we naast onze Peugeot 504 ‘70 en Peugeot 306 Break, weer een Citroën erbij en deze zou je intussen ook een soort van klassieker mogen noemen: ‘t Is een BX TRS 16 uit ‘89 met ietsje meer dan 40.000 km op de teller!
Doordat het virus weer een beetje is toegeslagen, ben ik weer op zoek gegaan naar een DS. Aangezien de prijzen nog verder omhoog zijn geschoten, is mijn oog gevallen op de CX. Welk type weet ik nog niet precies, omdat er diverse types zijn die mij wel bevallen. In principe wil ik deze auto inzetten voor dagelijks gebruik, zij het dat ik niet afhankelijk ben van deze auto. De (moderne) Peugeot moet dan ‘helaas’ wijken.
Intussen hebben we ca. 4 CX’en licht op het oog: Een 2000 Pallas uit ‘78, een Prestige uit ‘78, een 2400 Pallas diesel en een 2400 GTi uit ‘83.
Grtz, Bluedog
Always expect the unexpected
Nieuw
Hallo allemaal,
Ook ik ben nieuw hier en vindt het wel zo netjes om eerst te vertellen waarom ik ga reageren op dit forum.
Zelf ben ik opgegroeid met hoofdzakelijk renault’s en heb zelf voordat er een citroen kwam drie stuks in bezit gehad. Ik heb altijd gezegd dat er twee merken waren die ik niet wilde hebben en dat waren citroen en opel. Toen we een jaar terug op zoek waren naar een tweede auto als stadsauto om de kinderen naar school te brengen enz. moest deze niet te duur, compact, redelijk netjes, voorzien van stuurbekrachtiging en vijf deuren zijn. Het aanbod dat voldeed hieraan en ook door een vertrouwen wekkend bedrijf/persoon aangeboden bleek zeer beperkt te zijn. Via internet zagen wij in de buurt een saxo te koop staan welke leek te voldoen aan de wensen en zelfs ook nog voorzien van airco. Bij bezichtiging bleek dat hij volledig voldeed aan onze wensen en zodoende toch een citroen gekocht. Deze heeft zich op enkele kleine mankementjes na het afgelopen jaar betrouwbaar gedragen.
Een paar maanden terug zijn we op zoek gegaan naar een MPV als vervanging voor de renault. Hiervoor zijn we eerst gaan kijken voor een espace maar deze kon ons niet echt overtuigen doordat het interieur en dan hoofdzakelijk het dashboard ons geen autogevoel gaven. Doordat wij de schuifdeuren van een peugeot 806 zeer aantrekkelijk vonden met kinderen zijn wij op zoek gegaan hiernaar of een van zijn broertjes of zusjes. Uiteindelijk is het een evasion uit ‘99 geworden door de prijs/staat verhouding.
Huidig:
Citroen Evasion, Renault Megane
Vroeger:
Citroen Saxo, Renault Megane, Renault 19, Renault 11.
Hallo,
Nou ik ben polletje en sinds vandaag lid van het forum en sinds vorige week de trotse eigenaar van een Citroen Evasion 2.0i X ( weliswaar uit ‘96 maar dat doet er niet toe).
Hij heeft er 316.000 km op staan (is best veel) en er mankeert nog wel het een en ander aan maar dat zijn kleinigheden (een slot dat niet werkt en een afstandsbediening die het niet doet, wat loszittende onderdelen enz.)
Zelf ben ik 48 jaar, getrouwd en vader van twee kids.
De oudste nu 3 heeft het al over “de grote rode auto” en ze vind het prachtig ermee te rijden.
Jullie zullen me op het forum wel vaker met vragen tegenkomen want ik kan veel maar de rest moet ik nog leren.
Ik kan bijna alles en de rest kan ik leren.
hallo
Hallo, ik ben Di en ik woon in België.. Heb na lang zoeken een Citroën C3 gekocht uit 2003 en was meteen verliefd.. Helaas heeft m’n Bolleke me toch al een aantal keer teleurgesteld… Maar zowat alles op het forum terug te lezen, dus typisch Citroën durf ik wel te zeggen… (uitvallen v/d auto, linkervoorveer afgebroken…) Heb nu een nieuw probleem met de koplampen die ineens omhoog schijnen, weer iets afgebroken.. Zou hier graag wat meer over willen weten en vandaar dat ik lid geworden ben!
Groetjes!
NEW!
Hallo allemaal,
ben sinds 2 wkn een citroen rijder. Ik heb een mooie zwarte c4 vts 2.0 16v, bj 2005, met alle denkbare opties gekocht. Jeetje, wat is dit ding compleet! Ik ben mega blij en alles werkt nog prima Ik was wel een beetje “geschrokken” van de verhalen over de verschillende electrische problemen etc maar uiteindelijke toch gegaan voor dit mooie coupe model.
De laatste 15 jaar met een ander frans merk rond gereden, lees Renault, en tot nu toe hebben de franse wagens mij nog niet echt in de steek gelaten.
greetz Jeff
C4 vts 2.0 16v coupe ‘05
Hallo allemaal,
Ik ben sinds 2003 Citroën-rijder, daarvoor eigenlijk verknocht aan Fiat, maar ja, die hadden toen geen geschikte MPV. Het Citroën-rijden beviel ons zo goed dat afgelopen weekend een C3 Picasso hebben besteld, en toen kwam ik hier terecht.
Groetjes, Hans
hoi, welkom allemaal
Hoi allemaal, ik heb een eend! En ik ben er blij mee, het is een z.g.n. 2cv Multicolore. Verder hou ik van mijn vriendje en z’n Citroen verzameling, rommel en chocolade. Ik luister graag naar allerlei herrie uit de radio en ik drink graag wijn. Onderweg zwaai ik graag naar opvallende oude of mooie autos.
Ik zie dat ik nog heel veel hier te lezen heb!
Groetjes Heidi
roesten doen ze!
Ik ben herkenbaar in de 2cv Multicolore (pruttelend onder de kap en schreeuwend in kleur!) of de AX type 1 GT of de rode BX 1.9 of op de grote witte fiets met een grote glimlach!
Welkom allemaal.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Hoi, ik heet Chris, woon in etten leur en ben sinds kort (vandaag gheh)
in het bezit van een Ax 1.1i uit 1995 (?)
foto in m’n profiel
Welkom Chris, succes met de 1.1.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 5164
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Inderdaad! Maak een nieuw onderwerp bij CX aan om je dame voor te stelen, of doe het bij Aangeboden als je alleen wilt verkopen.
Maar in ieder geval van harte welkom! Misschien gaan wel van de zomer wel met de CX naar Barcelona. Misschien ook wel met de HY, misschien gaan we ook wel ergens anders naartoe, we zijn er nog niet helemaal uit.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 5164
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Dat zal ik onthouden. We zijn er nog niet uit waar we naartoe gaan. We willen al jaren naar Barcelona. Vliegen is gewoon te suf maar rijden best ver. Dit jaar hebben we minstens drie weken de tijd dus we zien het allebij wel zitten. Het is echter pas over anderhalve maand, veel te ver om plannen te maken!
Groet,
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi