Poll | ||
Hoe zal ik mijn SM motor eens inrichten? | ||
SM 3.0 liter 11.5 compressie LPi met race nokkenassen en itbs | 12 | |
SM 3.0 liter 8.5 compressie (bi)turbo LPi met 80kpa boost | 18 | |
Totaal Aantal Stemmen: 30 | U moet een ingelogd lid zijn om te kunnen stemmen |
Totaal aantal Berichten: 25586
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Bij shitparts zijn ze ook dun gezaaid…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Waar zijn al die bollen dan naar toe??
Ik heb achter nog deelbare bollen,maar voor zijn het CX bollen.
(Heb haar zo gekocht)
Als ze herstelbaar zijn,waarom gooit iedereen die weg dan????
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Door onwetendheid weggegooid denk ik.
Ik heb inmiddels vastgesteld dat de SM ongeveer 1 liter olie per 500km gebruikt, en ik heb nog geen idee waar het blijft. De olie in het kvs systeem lijkt inderdaad nog van een oud zeer te zijn, want ik haal ‘t er steeds langzaam uit en het lijkt niet meer te worden. Hij rookt niet en ik kan geen lekkage vinden. Hij start goed, en rijdt en loopt prima zonder enige drama…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Had ik ook toen ik die van mij gekocht had.
Tijdens de revisie,bleek dat er bij de cilinderkop van de 4,5 en 6 geen klepseals zaten op de inlaatkleppen.
Kijk maar eens in mijn draadje van mijn motorrevisie,dan ga je zien,op een foto van deze cilinderkop,hoe er de zuigers uit zien.
Ik had ook een vergelijkbaar olieverbruik.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik ben er inmiddels achter dat mijn auto vroeger de eigen auto van Citroen Andre was, die hem ook heeft ingevoerd vanuit de VS en omgebouwd. De km stand zal wel rond de drie of vier ton zijn denk ik, want hij is met 160,000 mijl ingevoerd vanuit de VS, inclusief 15x een nieuwe waterpomp keerring . Citroen Andre gebruikte hem vaak voor op en neer naar Parijs (in zeven kwartier vanaf Breda is mij toevertrouwd, en als je het uitrekend is dat de hele weg plankgas). De motor is pas in NL gereviseerd door de monteur die Citroen Nederland daar toen voor in dienst had. Daar is hij ook overgespoten, 2x uiteindelijk, vanwege een foutje met de lak, hij is dus helemaal kaal geweest voor de laag vert des tropiques er op kwam.
Altijd leuk om zo de geschiedenis te achterhalen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 25586
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
goed verhaal.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
inderdaad een ‘leuk verhaal’ SP, maar over welke Citroen Andre heb je ‘t ? als je ‘de grote baas’ bedoeld klopt er niet veel van jouw ‘verhaal’
Totaal aantal Berichten: 43276
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:goed verhaal.
Jammer alleen dat Andre Pol wel meer mooie verhaaltjes verteld
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Deze bedoel ik:
http://www.citroen-andre.com
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ach hij stond het verhaal hier zelf te vertellen. Wilde hem zelfs kopen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Goed, de plannen voor de eerste fase van de SM beginnen zich langzaam uit te kristaliseren, ik ben nog even bezig met triggerwheels (dat is echt het meest tijdrovende aspect van die VEMSachtigen), en ik ben eens aan het kijken naar de nieuwe injectoren die er op komen, en hoe de brandstofrails er op komen.
Kan iemand mij vertellen wat precies de gedachte is achter de extra gaskleppen op de injectie spruitstukken?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Dat papiertje met dat triggerwheel dat hier ligt, is dat voor de SM? En waarom ligt dat hier?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Uhmmm, omdat ik het niet mee terug genomen heb. Maar dat is geen ramp, het was een oude proefuitdraai die ik nodig had om het telefoonnummer op de andere kant op te schrijven, maar ook dat is inmiddels niet meer belangrijk.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Dus dat mag weg?
Heeft het voor ons zin om dat nummer te bewaren?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik denk het niet want ik kan met niet meer herinneren van wie het is. Dus het kan weg.
Oh ja, en het tandwiel is inderdaad een versie voor een VR dubbel 24+1 SM triggerwiel.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!